|
Fotbolls-VM 2006 (pg. 44)
|
View this Thread in Original format
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by benni
så fruktansvärt bra frankrike spelade... ribery va absolut bäst imo, zidane va också bra..
jag tror det blir en tyskland - frankrike final i år |
Ribery sprang nåt heeeeelt galet! Ena sekunden agerade han höger-försvarare för att sekunden senare göra en rush på vänster-kant :crazy: Måste varit därför han blev utbytt och inget annat.
Riktigt kul att se Zidane i sin gamla form igen. Syntes att han verkligen trivdes ikväll :)
Kvällens gigant var dock Vieira enligt mig. Sliter något helt kopiöst och är hur stabil som helst i alla lägen.
Fick gåshud av att höra "la Marseillaise" från publiken var 5e minut :toothless
Me happy! :clown: |
|
|
| RebeL9 |
| Det var helt klart Zidanes match. Den gamle visade alla vad han går för. Hatten av för honom. |
|
|
| Cloudburst |
| Frankrike & Holland har vart mina favoriter ett tag till stor del pga att de har haft så många Arsenal-lirare i sina lag. :p |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Cloudburst
Frankrike & Holland har vart mina favoriter ett tag till stor del pga att de har haft så många Arsenal-lirare i sina lag. :p |
Av samma anledning höll jag alla tummar och tår för England tack vare Uniteds Rooney och Ferdinand, samt Neville och Beckham som ju som bekant haft förflutet där. Mest av alla beundrar jag dock Becks...inte just för att han kanske inte är världens mest kompletta spelare, men däremot för allt han lyckats ta sig igenom. Så hatad som han var efter VM-fiaskot 98 och hans ökända straffmiss i EM två år senare har nog få varit i England - även Uniteds egna fans utlyste i det närmase skottpengar på honom - något som skulle knäckt de allra flesta. Tvärtom fortsatte han och nåt år senare var han istället i det närmaste nationalhjälte... |
|
|
| Braxen |
Härligt å se Vieira tillbaka i gammal god Arsenalklass :D .. var ett tag sen .. tillsammans med Makelele ägde dom Gilberto och Ze Roberto .. där vanns typ matchen.
Dock tror jag Frankrike skulle bli ännu giftigare om dom spelade Titi på Maloudas plats å Trez på topp .. lr 2 anfallare helt enkelt, känns så uddlöst nu på nå sätt ..
Brazil å Argentina ut i kvartsfinal :eyespop: |
|
|
| Vizay |
Zidane!!!! Herre gud vilken klass han höll igår, snacka om tillbaka i sina gamla takter!
Å Henrys mål, så klassiskt sätt för honom att göra det...ligga å smyga i bakre delen av allt tumult å sen sticka ut foten å BANG! :D
Jag gillar Brassarna normalt sett men som dom spelat i den här turneringen så var dom definitivt inte värda att gå längre.
Nu sitter jag å hoppas på Frankrike - Italien i final :D |
|
|
| Kongo_kim |
| Terry borde det bli. |
|
|
| Vizay |
| jag skulle helst se lampard eller gerrard men troligtvis blir det terry |
|
|
| Braxen |
| Terry e enligt mig världens bästa mittback .. a shame att han spelar i Ch£lski ;) .. han skulle passa som kapten men tror fan ändå d blir Gerrard. |
|
|
| Laszlo |
DEUTSCHLAND ÜBER ALLES!
se till att sätta dit de där fåfänga förbannade pastakokande skådespelarna på plats... |
|
|
| Vizay |
Orka tyskland i final, iofs är klose grym men iaf, jag är fortfarande bitter! :p
jag skiter i den här semifinalen iaf, har så jävla dålig bild på fyran så kan ändå inte se bollen. Drar å lirar fotboll själv istället :p |
|
|
|
|