|
Fotbolls-VM 2006 (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| zoric |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
Vad nu är Vidic skadad? |
Nemanja blev ju utvisad mot Bosnien efter sitt andra gula kort i sista VM-Kval matchen i höstas.
Petko kommer förmodligen att starta med Dusan Basta på högerkanten då Goran Gavrancic och Mladen Krstajic kommer att bilda mittbackspar, på högerkanten återser vi såklart Ivica Dragutinovic.
Hoppas verkligen att Petkovic startar med Dusan Basta, Tycker att han är värd chansen.
| quote: | Originally posted by Vizay
jag tror i ärlighetens namn inte att serbien skulle klå mexiko i dagens läge som du förutsett där men jag är däremot beredd att hålla med om att dom har ett riktigt bra lag på gång. |
Hur resonerar du?
De är mycket starka defensivt, har en bra målvakt som släppte in ett mål under hela VM-Kvalet, även om det var försvaret som stack ut hakan mer än Dragoslav Jevric.
Mittfältet kontroleras av Predrag Djordjevic och Dejan Stankovic, Ognjen Koroman är helt otrolig emellanåt framåt. Sen finns det mycket olika roller i laget, förhoppningsvis så kan Dejan Stankovic gå framåt och få avlastning bakåt.
Nikola Zigic, Mateja Kezman och Savo Milosevic är alla tre riktigt bra spelare även om Kezman får ta mycket skit i Atlético. Men han sliter och kämpar, det kan vara nog avlastning för de andra spelarna och tändvätska. Savo Milosevic har haft en mycket bra säsong i Osasuna i år och blev lagets bästa målskytt, samtidigt som Zigic har presterat något otroligt i både landslag och klubblag och jagas av en bunt klubbar i Europa. Där kan man lägga till Danijel Ljuboja som också kan spela mittfältare, så gott om spelare på olika positioner finns det. |
|
|
| Dragon Kick |
| quote: | Originally posted by zoric
Nemanja blev ju utvisad mot Bosnien efter sitt andra gula kort i sista VM-Kval matchen i höstas.
Petko kommer förmodligen att starta med Dusan Basta på högerkanten då Goran Gavrancic och Mladen Krstajic kommer att bilda mittbackspar, på högerkanten återser vi såklart Ivica Dragutinovic.
Hoppas verkligen att Petkovic startar med Dusan Basta, Tycker att han är värd chansen.
Hur resonerar du?
De är mycket starka defensivt, har en bra målvakt som släppte in ett mål under hela VM-Kvalet, även om det var försvaret som stack ut hakan mer än Dragoslav Jevric.
Mittfältet kontroleras av Predrag Djordjevic och Dejan Stankovic, Ognjen Koroman är helt otrolig emellanåt framåt. Sen finns det mycket olika roller i laget, förhoppningsvis så kan Dejan Stankovic gå framåt och få avlastning bakåt.
Nikola Zigic, Mateja Kezman och Savo Milosevic är alla tre riktigt bra spelare även om Kezman får ta mycket skit i Atlético. Men han sliter och kämpar, det kan vara nog avlastning för de andra spelarna och tändvätska. Savo Milosevic har haft en mycket bra säsong i Osasuna i år och blev lagets bästa målskytt, samtidigt som Zigic har presterat något otroligt i både landslag och klubblag och jagas av en bunt klubbar i Europa. Där kan man lägga till Danijel Ljuboja som också kan spela mittfältare, så gott om spelare på olika positioner finns det. |
Inget snack om saken att Serbien kan skrälla rejält, men sannolikheten är väldigt liten.
Motståndet man hitills har ställts emot har inte varit det bästa, man släppte visserligen in imponerande få mål i kvalet (ett enda!!)
Men med tanke på offensiven hos de övriga lagen i gruppen samt avsaknaden av en riktig ledargestalt i Serbien så blir det tyvärr ett kort adjö för serberna.
Kezman har inte imponerat alls på mig, när han väl får spela tar han inte chansen i klubblaget och han verkar bara bli sämre för varje säsong sen flytten från PSV.
Savo blev som du nämnde bäste målskytt i Osasuna under föregående säsong, men det säger inte så mycket ändå, Osasuna är inget höjdargäng direkt....det är inte för inte som Savo kallas Mis-alot-ovic ;)
Zigic däremot har jag varit grymmt nyfiken på, såg matcherna mot Roma med stor spänning, dröm målet i krysset var ögon godis, men förutom det visade Zigic stort kämpar hjärta. Om serberna ska komma någon vart är det hit bollarna ska slås ;)
Mittfältet däremot.....jadu, vad finns det att säga, Stankovic infriade aldrig förväntningarna men är trots det inte en dålig spelare, men han klarar inte sig själv om Serbien ska få ett flyt i anfallet.
Det blir med spänning som jag följer "Europas Brasilien" detta VM iaf ;) |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by Dragon Kick
Inget snack om saken att Serbien kan skrälla rejält, men sannolikheten är väldigt liten.
Motståndet man hitills har ställts emot har inte varit det bästa, man släppte visserligen in imponerande få mål i kvalet (ett enda!!)
Men med tanke på offensiven hos de övriga lagen i gruppen samt avsaknaden av en riktig ledargestalt i Serbien så blir det tyvärr ett kort adjö för serberna.
Kezman har inte imponerat alls på mig, när han väl får spela tar han inte chansen i klubblaget och han verkar bara bli sämre för varje säsong sen flytten från PSV.
Savo blev som du nämnde bäste målskytt i Osasuna under föregående säsong, men det säger inte så mycket ändå, Osasuna är inget höjdargäng direkt....det är inte för inte som Savo kallas Mis-alot-ovic ;)
Zigic däremot har jag varit grymmt nyfiken på, såg matcherna mot Roma med stor spänning, dröm målet i krysset var ögon godis, men förutom det visade Zigic stort kämpar hjärta. Om serberna ska komma någon vart är det hit bollarna ska slås ;)
Mittfältet däremot.....jadu, vad finns det att säga, Stankovic infriade aldrig förväntningarna men är trots det inte en dålig spelare, men han klarar inte sig själv om Serbien ska få ett flyt i anfallet.
Det blir med spänning som jag följer "Europas Brasilien" detta VM iaf ;) |
Jag har verkligen följt samtliga spelare på väldigt nära håll sedan man kickade igång mot San Marino i VM-kvalet.
Serbien & Montenegro är en enormt stark grupp, Petkovic sa en gång under VM-kvalet att det är laget Serbien & Montenegro som har tagit sig i kragen och börjat prestera, och att man har lämnat individualisterna hemma.
Det man har ändrat i laget under VM-kvalet är att Serbien & Montenegro har blivit en enormt stark grupp spelare som verkligen kämpar med sina hjärtan för varandra. Den biten har man bevisat i många matcher i VM-kvalet.
Man kom till Vincente Calderon utan Dejan Stankovic på planen, som då hade skadat sig månaden innan. Spanjorerna var förstås storfavoriter och man satte upp en enorm press på Serbien & Montenegro som fick försvara sig, och detta gjorde man enormt bra fram tills man fick en straff emot sig, Raul satte den och man låg under med 1-0.
Plötsligt klev alla spelare i Serbien & Montenegro fram och ville kämpa för sitt land. Detta har man inte sett på flera år, och jag minns inte när jag såg detta sist. Bara den känslan var helt otrolig när man såg de kämpa för varandra.
Kezman, Zigic, Djordjevic, Krstajic, Koroman är bara några av spelarna som glänste i den matchen mot Spanien och genom kvalet. Helt otroligt spelade de, och jag blev helt förundrad över hur bra de spelade. Man hade inte Stanky, men då klev andra fram och malde sönder Spaniens anfall.
Jag var riktigt glad att se Kezman göra mål mot spanjorerna, och ännu mer glad när man såg glimten i ögat på spelarna efter målet. Helt otroligt.
Spanien fortsatte att spela offensivt, man ville inte ens sparka ut bollen när Zigic låg skadad och försökte resa sig upp utan att lyckas. Man anfallde, och då klev Igor Duljaj fram och gjorde en klumpig tackling, Några minuter tidigare hade Serbien & Montenegro sparkat ut bollen pga. en liggande spansk back, Som visade sig frisk, Filmare.
Vi spelade med en man mindre, och ja, Vi kastade oss och gjorde allt för att Spanien inte skulle göra mål. När vi fick 1-1 visste vi att vi skulle kunna avgöra på eget favör hemma i Belgrad.
Det gjorde vi också, en fullkomligt fantastisk match i Belgrad mot Bosnien som var fylld med hat, enegeri, aggressivitet.
Jag skulle fan inte kunna vara gladare än att Kezman fick visa upp sig ännu mer nu i VM. För han får ta emot all skit i Atlético. Det är så jävla orättvist med tanke på hur mycket Fernando Torres gör.
Ledargestalter finns det, Stankovic & Djordjevic är bara några få exempel på detta. Vi släppte in ett mål i hela VM-Kvalet i mycket svåra matcher, även om motståndet inte var Brasilien.
Milosevic spelar i Osasuna som kom 4a i La Liga, så visst fan är det ett kanongäng. De spelade fantastiskt säsongen igenom, och det ska han ha stor ära i.
Bosnien-matcherna var kanske bland det mest fantastiska jag sett under 2004 och 2005. Helt otroligt hur mycket hat det finns mellan länderna, och med tanke på att de klarade av att stå emot ett fullt Kosevo i Sarajevo, så tror jag att de klarar av vilket lag som helst, För det är det det går ut på, Att slå de bästa.
Se upp med Dusan Basta, han kommer att bli grym om han får lite mer speltid i VM. |
|
|
| Dragon Kick |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
mitt lag
Anfall
Shevchenko , Baros
Mittfält
Donovan , Ljungberg, Joe Cole, Rosicky
Försvar
Lucio, Vidic, Karimi, Marquez
Målvakt
Van der Sar
Karimi är ju offensiv högerytter för Iran men av någon anledning satt på back. och för 5.5 mille är han ett kap |
Intressant lag:)
Mitt (Japanese Bullet Train):
Anfall
Robben, Ronaldinho
Mittfält
Ono, Emerson, Riquelme, Park
Försvar
Vidic, Metzelder, Boulahrouz, Kuffour
Målvakt
Van der Saar |
|
|
| Kongo_kim |
Här är några spelare ni borde hålla ögonen på enligt mig
Landon Donovan (USA)
Dominerar i MLS och är USAs största stjärna. Har haft ett par misslyckade säsonger i Tyskland men han är fortfarande ung (24) och har stor rutin redan i landslaget (77 landskamper redan).
Ali Karimi (Iran)
Visst spelar redan i Bayern Munchen men asiens Maradona som han kallas är fortfarande rätt okänd för dom flesta.
Tranquilo Barnetta (Schweiz)
Ung, liten 21 årig vänsterytter som är vindsnabb och redan säkrat en a-lags plats i Bayer Leverkusen.
Andrei Voronin (Ukraina)
Schevchenko är den stora stjärnan men hans anfallspartner Voronin är en utmnärkt partner till Scheva och dom är ett riktigt radarpar.
Lukas Podolski (Tyskland)
Superlöfte som ska till Bayern Munchen nästa säsong enligt rykten.
Spelade för bottenlaget Köln men mäktade ändå med 12 mål som får räknas som bra.
Artur Boruc (Polen)
Stor målvakt som spelar för Celtic och gjort succé i dom matcher han spelat för dom.
Maciej Zurawksi (Polen)
Supergiftig anfallare som spelar för Celtic. Gör Polen mål kommer dom troligen från honom.
Nikola Zigic (Serbien & Montenegro)
Otrolig storväxt spelare (202 cm 96kg). En ordentlig centertank som blir svår att rubba.
Akwa (Angola)
Angolas storstjärna. Om dom lyckas göra mål är det troligen hans förtjänst.
Niko Kranjcar (Kroatien)
En supertalang som valt stannat kvar i den kroatiska ligan ett tag nu. Kvick playmaker som kommer få en hel del speltid. |
|
|
| fede |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
Här är några spelare ni borde hålla ögonen på enligt mig
|
Var är Messi? :p |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by fede
Var är Messi? :p |
Messi är redan så otroligt överhypad att jag inte ens behöver nämna honom |
|
|
| zoric |
27.000 Chileanska-fans väntas till Stockholm ikväll!
Helt sjukt ju!
:eyespop: |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by zoric
27.000 Chileanska-fans väntas till Stockholm ikväll!
Helt sjukt ju!
:eyespop: |
Det är väl de som bor i Sthlm då :D
Jag ska på Sverige - Chile matchen ikväll som lite uppvärming inför VM :gsmile: |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by zoric
27.000 Chileanska-fans väntas till Stockholm ikväll!
Helt sjukt ju!
:eyespop: |
låter lite väl överdrivet. säkert att det inte är 2700? |
|
|
| Kongo_kim |
I dessa vm tider bjuder jag på detta skämt
It is just before Scotland v Brazil at the next World Cup Group game.
Ronaldinho goes into the Brazilian changing room to find all his teammates looking a bit glum.
"What's up?" he asks.
"Well, we're having trouble getting motivated for this game.
We know it's important but it's only Scotland. They're e and we can't be bothered".
Ronaldinho looks at them and says "Well, I reckon I can beat these by myself, you lads go down the pub."
So Ronaldinho goes out to play Scotland by himself and the rest of the Brazilian team go off for a few jars.
After a few pints they wonder how the game is going, so they get the landlord to put the teletext on. A big cheer goes up as the screen reads "Brazil 1 - Scotland 0 (Ronaldinho 10minutes)". He is beating Scotland all by himself!
Anyway, a few more pints later and the game is forgotten until someone remembers "It must be full time now, let's see how he got on". They put the teletext on.
"Result from the Stadium "Brazil 1 (Ronaldinho 10 minutes) - Scotland 1(Angus 89 minutes)".
They can't believe it, he has single handedly got a draw against Scotland!!
They rush back to the Stadium to congratulate Ronaldinho. They find him in the dressing room, still in his gear, sat with his head in his hands.
He refuses to look at them. "I've let you down, I've let you down."
"Don't be daft, you got a draw against Scotland, all by yourself. And they only scored at the very, very end!"
"No, No, I have, I've let you down... I got sent off after 12 minutes" |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
låter lite väl överdrivet. säkert att det inte är 2700? |
Jag vet inte om det var ett tryckfel, men det stod i alla fall 27.000.
Kan möjligtvis vara så att det är fel också, och om det är så, så ber jag om ursäkt :) |
|
|
|
|