|
Fotbolls-VM 2006 (pg. 45)
|
View this Thread in Original format
| SWE_TRANCE |
Tyskarna betér sig som kärringar i första halvlek, förstår att Klinsman är laddad men han om någon borde ju kunna läsa de dueller som är på plan.
Med kärringar menar jag massa klagande över domslut o.s.v.
Tufft spel är det, och domarn gör väl ett bra jobb tycker jag.
GO ITALY! :) |
|
|
| jofawe |
| vilken SNYGG filming där! |
|
|
| Laszlo |
| va i helvete nu får det bli mål åt något håll så det händer något i denna matchen...helst inte i italienarnaas favör dock eftersom de då är så duktiga på att backa hem med 14 man... |
|
|
| Laszlo |
jag säger det igen
ojojoj |
|
|
| benni |
forza italia!! det va fan på tiden att tyskland åkte ut :D lehmann va dock strålande målvakt idag
jag hoppas på en final med frankrike :) |
|
|
| fede |
YES!
Tyskland är utslagna! :D :D :D
skadeglädje är den enda sanna glädjen :D
edit: var tvungen o lägga dit en bild oxo! |
|
|
| RebeL9 |
| ännu en tråkig semifinal/final med massa tråkiga icke-risktagande-européer :(((((((((((((((((((((((((( |
|
|
| Laszlo |
| ju längre turneringen gått desto tråkigare har matcherna blivit... |
|
|
| Smeagol |
Jag blir så lack på hur anti-italien kommentatorerna är!
Så fort en italienare blir tacklad och trillar antar de att de filmat utan att ens se på reprisen... Inte så konstigt att de tycker att italienarna filmar mer i så fall... :rolleyes:
Och när någon tysk anfallare går in med dobbarna före i benet på cannavaro i italiensk straffområde (!) så är reaktionen inte "fy vad onödigt ful tackling i offensivt område" utan "där fick cannavaro smaka på sin egen medicin". wtf??
Jag tycker inte italien idag filmar mer än något annat lag. De kanske var först med det på typ 80-talet, men ärligt talat: idag gör alla det.
Som tex straffen mot australien. Vad som händer är att en back kommer sent in i en glidtackling (i dåligt läge) inne i straffområdet. Grosso gjorde vad vilken (duktig) spelare som helst skulle ha gjort: sparkade undan bollen så att tacklingen bara träffade honom. --> straff. Orutinerat gjort av australiensaren helt enkelt. Duktigare backar gör inte såna chanstacklingar om det inte är riktigt farliga lägen, vilket detta inte var.
Blir så lack!!
[\gnäll] |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Smeagol
Jag blir så lack på hur anti-italien kommentatorerna är!
Så fort en italienare blir tacklad och trillar antar de att de filmat utan att ens se på reprisen... Inte så konstigt att de tycker att italienarna filmar mer i så fall... :rolleyes:
Och när någon tysk anfallare går in med dobbarna före i benet på cannavaro i italiensk straffområde (!) så är reaktionen inte "fy vad onödigt ful tackling i offensivt område" utan "där fick cannavaro smaka på sin egen medicin". wtf??
Jag tycker inte italien idag filmar mer än något annat lag. De kanske var först med det på typ 80-talet, men ärligt talat: idag gör alla det.
Som tex straffen mot australien. Vad som händer är att en back kommer sent in i en glidtackling (i dåligt läge) inne i straffområdet. Grosso gjorde vad vilken (duktig) spelare som helst skulle ha gjort: sparkade undan bollen så att tacklingen bara träffade honom. --> straff. Orutinerat gjort av australiensaren helt enkelt. Duktigare backar gör inte såna chanstacklingar om det inte är riktigt farliga lägen, vilket detta inte var.
Blir så lack!!
[\gnäll] |
Hejar ju inte på Italien i vanliga fall men igår när sympatierna låg hos dem märkte man faktiskt av just det du säger. Framförallt var de oerhört bitchiga ang. Materazzi. |
|
|
| Vizay |
smeagol: vet man något om fotboll vet man att straffen mot australien var feldömd. Man ska i fotboll inte kunna få straff genom att välja att ta vägen över en spelare och sen falla pga. det.
Australiensaren var långt före in i duellen och missar tyvärr bollen MEN han träffar heller ej spelaren i tacklingsmomentet. Hade Italienaren gått rakt fram i sin tänkta bana hade han inte rört australiensaren.
Dock är jag benägen att hålla med om filmningarna, alla är lika goda kålsupare idag. Det verkar mest ha att göra med hur dommaren sätter nivån faktiskt. Om han inte viftar direkt med korten så tar det bra mycket längre tid innan dom börjar ligga å vrida sig i dödssmärtor i 10 min för att nån snuddat dom i ryggen.
Värst på att filma idag är Portugal imo... |
|
|
|
|