|
Fotbolls-VM 2006 (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
paraguay kan vara farliga, men dom kan också floppa totalt.
England kan vara farliga men floppar troligtvis.
Sverige kan vara farliga men tar sig förmodligen vidare, dock inte lätt.
Trinidad & Tobago blir nog ganska garanterat gruppens jumbo.
Det läskiga med paraguay är just att de tenderar att vara ganska ojämna, de har spelat jämt med både brasilien och Argentina men samtidigt har de floppat många gånger tidigare. Det kommer bli en jämn match mellan sverige & paraguay iaf.
Mitt stalltips är att Gruppen slutar följande:
Sverige - 7p (vinst mot par & trini, lika mot eng)
Paraguay - 6p (förlust mot sverige, vinst mot trini & eng)
England - 4p ( förlust mot par, lika mot sve, vinst mot trini)
Trinidad & Tobago - 0p (förlorar mot alla)
Vi ska inte glömma att vi faktiskt hade vunnit mot Argentina i dödens grupp sist om inte domaren varit så jävla dum i huvudet och godkänt returmålet på straffen. det syntes klart och tydligt att den som slog in returen var i jämnhöjd med bollen när straffen slogs. |
|
|
| zoric |
precis, det kan gå åt helvete. tänk på att paraguay stod upp emot frankrike i vm 98 och att de nästa gick vidare mot de som vann hela vm.
dessutom har de ju slagit sverige här i sverige. jag hoppas och tror att england kommer att åka ut, deras fotboll fungerar inte särskillt bra utanför storbrittanien. |
|
|
| Vizay |
| skönt dock att vi slapp några närmre länder än england, då kanske vi slipper prat om uppgjorda matcher den här gången som sprids av uppenbart dåliga förlorare (läs italienare ;)) |
|
|
| zoric |
| det kommer att bli ganska jämt om paraguy lyckas hålla uppe sitt spel och om roque santa cruz är tillbaka till när vm skall gå av stapeln. |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by zoric
det kommer att bli ganska jämt om paraguy lyckas hålla uppe sitt spel och om roque santa cruz är tillbaka till när vm skall gå av stapeln. |
Kom ihåg att en spelare inte gör ett lag, det vill till att dom är samspelta fortfarande.
Inte ens Ronaldinho kan rycka upp ett lag från att förlora till att vinna. |
|
|
| zoric |
hey, absolut inte. det har jag inte ens sagt. roque santa cruz är en världsspelare och det är mycket viktigt för paraguay att få tillbaka honom.
just ronaldinho är inget bra exempel på något sådant, brasilien har många många bra spelare. brasilien och sverige/paraguay går inte att jämföra på pappret, brasilien har bättre spelare på nästan varje postion.
tro mig, jag spelar fotboll och vet hur viktigt det är att spela för varandra och för laget. ett riktigt bra exempel på ett lag är väl grekland i em 2004, det där var ett lag som kämpade för varandra även om de sällan kom i underläge.
de kom dock inte till vm i år, de spelade inte som ett lag och på så sätt fick de se sig besegrad av lag som tex. albanien..
angående outsiders i vm, jag vill varna för serbien som har den svåraste gruppen i vm. de släppte in ett mål på 10 matcher i sin grupp och det kom på straff av raul mot spanien borta. man vann gruppen och gick vidare direkt. dessutom är ukraina ett riktigt bra lag som kan gå enormt långt. |
|
|
| St_Andrew |
Ansökte om biljetter idag stax efter dom släppts till:
Sverige - Paraguay
Sverige - England
:D
Någon som vet om det är först till kvar som gäller eller om dom lottar ut dom? För det står olika på olika ställen... Hoooooopppas man får några iaf :D:D |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Ansökte om biljetter idag stax efter dom släppts till:
Sverige - Paraguay
Sverige - England
:D
Någon som vet om det är först till kvar som gäller eller om dom lottar ut dom? För det står olika på olika ställen... Hoooooopppas man får några iaf :D:D |
Lottning lär det bli som gäller, så det suger pung.
Svenska fotbollsförbundet får ca 6% av arenakapaciteten till varje match, vilket inte är alls mkt...
Mkt bättre att köpa direkt via www.fifaworldcup.com!
Finns 4 priskategorier, från 45-100 EUR.
Finns INTE många biljetter kvar där till sverige gruppspelsmatcher. |
|
|
| Kongo_kim |
Än är det för tidigt för min del att sia om gruppen.
Hoppas mina spådomar är lika bra som EM2004 då jag tippade Sverige, Danmark och Italien på samma poäng och Sverige Danmark vidare på målskiljnad.
En sak är säker Trinidad är chanslösa. |
|
|
| zoric |
heh, där hade du allt rätt :D
efter att ha sett de slutgiltiga trupperna och de träningsmatcher som spelas innan vm ska vi väl kunna få en bättre aning om läget :) |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
En sak är säker Trinidad är chanslösa. |
det trodde man väl om Senegal också ;)
nej man ska aldrig ta ut vinsten i förväg. jag tror det är den stora anledningen till att England torskat varje gång.
De höjer sitt landslag till skyarna och gudförklarar spelarna. Då får spelarna en enorm press på sig själva och misslyckas de så kallas de landsförrädare (notera Beckham i Argentinamatchen).
Personligen hoppas jag och önskar att någon av outsiderna kommer långt och kniper medalj. Sist hoppades jag på Senegal.
Men jag tror att Tyskland vinner. De spelar tråkig fotboll men lyckas alltid komma långt. Vem trodde tex att de skulle ta sig till final i VM 2002? =)
Och nu på hemmaplan och allt. Det är som serverat. |
|
|
| ScuL |
| Hm Sverige - England spelas i Köln. Det är typ 18 mil från där jag bor. Känns nästan lockande att dra dit :D |
|
|
|
|