|
Fotbolls-VM 2006 (pg. 32)
|
View this Thread in Original format
| zoric |
| quote: | Originally posted by benni
wow 2-2 blev det.. hade jag inte förväntat mig efter första halvlek.. va fan hände?
va skönt iaf ;) dock inte lika skönt att möta tyskland på hemmaplan... :rolleyes: som sven göran sa så va han absolut inte beredd att möta tyskland |
Sverige började spela fotboll, och hörnorna var en bidragande orsak till att vi fick igång spelet. |
|
|
| RebeL9 |
Trist asså. Detta var Sveriges match. De borde satsat lite till och vunnit :(
Tyskland blir svåra att rubba. Såg matchen mot Ecuador idag. De är nog tillsammans med Argentina det lag som har bäst flyt. =(((((( |
|
|
| fede |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Tyskland blir svåra att rubba. Såg matchen mot Ecuador idag. De är nog tillsammans med Argentina det lag som har bäst flyt. =(((((( |
tyskland har dock bara skitlag i sin grupp så :P
ingen "värdemätare" direkt. |
|
|
| zoric |
HÃ¥ller med Fede.
Även om Tyskland har spelat ut alla sina motståndare, så är de inte alls lika bra som Sverige. Ecuador är inget jättebra gäng och det är en sensation att de ens gick vidare från gruppen så de är nöjda. Polen en stor besvikelse som för 4 år sedan och Costa Rica håller inte måttet.
Sverige blir deras första, och förhoppningsvis sista värdemätare :stongue: |
|
|
| trancedanne |
| Allbäck bevisar återigen att han är sveriges bästa lirare, utan honom kan vi säga adjö redan nu. Han ska in ifrån start, putta bort henke |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by fede
tyskland har dock bara skitlag i sin grupp så :P
ingen "värdemätare" direkt. |
Sverige har inte heller direkt haft några topplag i sin grupp och ändå med nöd och näppe tagit sig vidare. Inte ens England har ju varit jättebra i sina matcher mot Paraguay och Trinidad. Det är det som är oroväckande. Tyskland har ju ändå visat klart att de varit det bättre laget. |
|
|
| fede |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Sverige har inte heller direkt haft några topplag i sin grupp och ändå med nöd och näppe tagit sig vidare. Inte ens England har ju varit jättebra i sina matcher mot Paraguay och Trinidad. Det är det som är oroväckande. Tyskland har ju ändå visat klart att de varit det bättre laget. |
Paraguay och England är bra lag, tänk på att Paraguay ofta kvalar in i VM de är INGET skitlag, detta är inte deras VM bara. (Saudiarabien kvalar iofs in ofta också men de suger lika mkt varje år :p )
men jag vill också säga att jag tror att Argentina är lite hetare än Tyskland just nu, de har spelat mycket bra! |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by fede
Paraguay och England är bra lag, tänk på att Paraguay ofta kvalar in i VM de är INGET skitlag, detta är inte deras VM bara. (Saudiarabien kvalar iofs in ofta också men de suger lika mkt varje år :p )
men jag vill också säga att jag tror att Argentina är lite hetare än Tyskland just nu, de har spelat mycket bra! |
Polen, Costa Rica och Ecuador är också bra lag :)
Tysklands grupp är vassare än Sveriges. England har ju verkligen inte imponerat så här långt. Förstår inte vad all hype handlar om. De är ett OK lag men knappast något som går till semin. |
|
|
| Braxen |
| quote: | Originally posted by trancedanne
Allbäck bevisar återigen att han är sveriges bästa lirare, utan honom kan vi säga adjö redan nu. Han ska in ifrån start, putta bort henke |
Seriöst ? .. |
|
|
| trancedanne |
| quote: | Originally posted by Braxen
Seriöst ? .. |
vad menar du med seriöst? vafan tror du |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Polen, Costa Rica och Ecuador är också bra lag :)
Tysklands grupp är vassare än Sveriges. England har ju verkligen inte imponerat så här långt. Förstår inte vad all hype handlar om. De är ett OK lag men knappast något som går till semin. |
Jag tycker själv att Sveriges grupp är bättre än Tysklands. Det här var från början en dragkamp mellan tre lag och ett som förväntat slutade sist (T&T).
I England har det alltid varit så att de ser sig själva som världsmästare, och som alla vet så lyckas de ju aldrig att upprepa bedriften från 1966 som de fortfarande drömmer om.
Ecuador är ett ganska överskattat lag, de är inte dåliga, men de har haft lättare väg till åttondelen. Dessutom hade de tur mot Polen, kunde lika gärna ha varit Polen som vann matchen då man träffade stolpen och ribban en gång var. Det är små marginaler, men jag håller fast vid att Ecuador inte kan spela så bra mot organiserade lag. |
|
|
| Braxen |
| quote: | Originally posted by trancedanne
vad menar du med seriöst? vafan tror du |
Ojdå, nu ska vi inte hetsa upp oss .. tycker du Allbäck är Sveriges genomgående bästa spelare så, ja .. jag finner det lite roligt bara, å att han ska peta Henke .. :p |
|
|
|
|