|
Fotbolls-VM 2006 (pg. 38)
|
View this Thread in Original format
| Braxen |
| För övrigt cred till Ljungan som jag tycker är sveriges jämnaste och bästa spelare detta vm, där vet man alltid vad man får, 110% jävla vilja och slit i 90min. |
|
|
| trancedanne |
| quote: | Originally posted by Crillz0r
Är det bara jag eller uppträdde Allbäck som ett spöke i princip hela tiden han blev inbytt?
edit: danne, tycker du inte det var rätt uppenbart att straffen skulle gå åt pipan så fort dem gjorde byte? Hur pallar man att vänta så länge på en sån outhärlig stund? |
jo har jag inte sågat lagerbäck tillräckligt? straffen var inte helt henkes fel.. men fortfarande har han spelat totalt uselt hela detta vm, allsvensk klass med andra ord.. Allbäck var ett spöke för att vi aldrig kom i något seriöst anfall under hans tid på plan och det gjorde vi knappt annars heller. Det är inte lätt att komma in när alla på plan är totalt trötta |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by zoric
Hiddink ska ta över Ryssland efter VM.
Vi förtjänade inte att gå vidare, och så är det bara. Tycker kanske att det skulle vara bra om man satsade på något nytt istället för Lagerbäck, han har suttit där tillräckligt nu.
Jag skulle vilja se Nilsson som förbundskapten, absolut. |
Jaha då blir Ryssland och räkna med då i EM 2008.
Torbjörn Nilsson ska det bli då.
För inte fan kommer Svennis |
|
|
| Kongo_kim |
| Nu kommer jag heja på Argentina att dom ska slå Mexiko ikväll och förnedra Tyskland i kvarten:mad: |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by Kongo_kim
Jaha då blir Ryssland och räkna med då i EM 2008.
Torbjörn Nilsson ska det bli då.
För inte fan kommer Svennis |
Jag nöjer mig gott med Torbjörn som är en utmärkt tränare som skulle passa bra som förbundskapten.
Jag håller på Mexico :D
Kikín och Borgetti verkar det bli på topp ikväll, Gött! |
|
|
| RebeL9 |
smärtar att säga det men... vad var det jag sa?
Har man spelat så som Sverige i princip spelat under hela detta året så kan man inte räkna med några vinster mot lag som Tyskland.
Visst det röda kortet var ett fiasko. Men han bjöd iofs Sverige på straffen. Man kan ju undra hur matchbilden sett ut om Henke satt den straffen. Då hade man iallafall kunnat pressa för att få en kvittering. Nu var berget allt för högt för att bestiga.
Saknas någon typ som Ballack i det svenska laget, någon som vågar skjuta utanför straffområdet. Det skapar alltid returchanser.
Nåja man kan iallafall trösta sig med att det var ett av VMs bästa lag man förlora mot och inget bottenlag precis. |
|
|
| zoric |
Ballack hade 9 skott idag, Tyskland 25.
Vi saknar den riktiga pådrivaren offensivt, som hittar luckor och kan skjuta från oväntade lägen.
Vi är inte bättre än så här ;) |
|
|
| Jeremy H |
Man kan säga vad man vill om idiotdomaren och Lagerbäcks insats men... märktes trots allt att det var gryyym klass-skillnad mellan lagen och rättvist resultat..(frågan är om tyskland inte skulle nätat fler ggr, precis som den opartiske Peter Antoine sa :p)
Håller för övrigt med att en generationsväxling och ny manager behövs.
Argentina - Mexiko blir nog en mycket mer underhållande match nu strax :) |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by Crillz0r
Säg att nån har tagit en bild på när domaren tar upp röda kortet..! HANS FLIN, skadeglädje eller? ;D |
Dålig bild men bättre än inget, riktigt dåligt med utvisningen. Tänk om han blåst för ljungbergs frispark sekunderna innan, matchen hade troligvis sett helt annorlunda ut! Skandal att domaren iprinsip avgjorde matchen:whip: |
|
|
| RebeL9 |
Större flin:
och att påstå att dommaren avgjorde matchen är att ta i. Tyskland visade ju redan tidigt att de dominerade matchen. Frågan var bara hur mycket de skulle vinna med. |
|
|
| trancedanne |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
Dålig bild men bättre än inget, riktigt dåligt med utvisningen. Tänk om han blåst för ljungbergs frispark sekunderna innan, matchen hade troligvis sett helt annorlunda ut! Skandal att domaren iprinsip avgjorde matchen:whip: |
hahahaha rolig bild, lucic tappar huvet direkt utan att säga något |
|
|
| Kongo_kim |
| Undrar hur mycket Kaiser Franz köpte domaren för |
|
|
|
|