|
DJ Talk (pg. 15)
|
View this Thread in Original format
| basd |
| quote: | Originally posted by raoel
Dus:
Hoe vaak moeten jullie nieuwe naalden kopen?
Mishandel je met een versleten naald je vinyl? |
Sowieso kunnen naalden natuurlijk slijten he :)
Weet niet precies hoe lang dat duurt, zal wel verschillen per type naald en type gebruiker.. Kan me niet voorstellen dat het slecht is voor je vinyl, als je vinyl zwaar achteruit gaat ligt dat denk ik eerder aan te hoge naalddruk dan aan gare naalden..
Zelf doe ik al meer dan een jaar met mijn eerste setje Ortofon OM Pro's... Hoor nog geen verschil met een jaar geleden.
Je hoort het meestal trouwens wel vrij duidelijk wanneer je naald aan vervanging toe is :) Als je platen schoonmaken niet meer helpt.. |
|
|
| MennoB |
Het kan best aan de naalden liggen. Ik had in het begin ook een paar keer m'n naalden laten butsen op de draaitafel (was te snel :)) en daardoor versleten m'n platen ineens heel snel. In de beak flink gekraak (waren gelukkig niet mijn platen toen :p) Ik was toen naar de winkel gegaan waar ik ze had gekocht en kreeg meteen 2 nieuwe naalden (zonder elementen)
Maar een te hoge naaldendruk kan het ook wel zijn ja... |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by MennoB
Het kan best aan de naalden liggen. Ik had in het begin ook een paar keer m'n naalden laten butsen op de draaitafel (was te snel :)) en daardoor versleten m'n platen ineens heel snel. |
Tsja tegen mensen die zich bezighouden met toonarmslingeren zijn de meeste platen inderdaad niet bestand :) |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by basd
Tsja tegen mensen die zich bezighouden met toonarmslingeren zijn de meeste platen inderdaad niet bestand :) |
Nou, ik liet hem toen niet op de platen valllen, maar op de draaitafel zelf, naast de pitchcontrol zeg maar :D |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by MennoB
Nou, ik liet hem toen niet op de platen valllen, maar op de draaitafel zelf, naast de pitchcontrol zeg maar :D |
Ah nou snap ik em.. Inderdaad, als je zo je naald molt dan kunnen er wel onregelmatigheden op komen (ook al zijn die dingen keihard, helemaal hufterproof zijn ze toch nooit) die vervolgens je platen weer kunnen slopen..
Wel staaltje vakkundig sloopwerk hoor :) |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by basd
Wel staaltje vakkundig sloopwerk hoor :) |
Thnx :D |
|
|
| Bellie |
| quote: | Originally posted by MennoB
Ja klopt, TranceFool stuurt mij die vanavond door tenzij iemand mij een link kan geven om het te downloaden... |
En..... heb je hem al gekregen van hem?? :) |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by Bellie
En..... heb je hem al gekregen van hem?? :) |
Ja, hij kon em alleen om een of andere reden niet uitpakken, beetje vaag want bij mij werkt ie wel namelijk.
Maar volgens mij is het inmiddels toch wel gelukt met een ander proggie Menno? :) |
|
|
| raoel |
Bellie, was jij vandaag bij rare in Eindhoven?
Kdacht daar al, dat zou ie best kunnen zijn. Nu kijk ik ff op je site en als ik die foto's bekijk dan...
Anders lijkt ie wel erg veel op je.
Laatste week weinig achter mun decks gestaan.
Volgende week tentamens...
Maar dan 2 weken vrij :) |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Ja, hij kon em alleen om een of andere reden niet uitpakken, beetje vaag want bij mij werkt ie wel namelijk.
Maar volgens mij is het inmiddels toch wel gelukt met een ander proggie Menno? :) |
Ja deze die ik nu heb doet het wel. Had hem maar ff via SoulSeek gedowload :). Alleen moet ik nog ff aan die jongen van wie ik hem heb gedownload, vragen of hij die code heeft, want anders moet ik hem om de 31 dagen opnieuw installeeren.... |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by raoel
Bellie, was jij vandaag bij rare in Eindhoven?
Kdacht daar al, dat zou ie best kunnen zijn. Nu kijk ik ff op je site en als ik die foto's bekijk dan...
Anders lijkt ie wel erg veel op je.
Laatste week weinig achter mun decks gestaan.
Volgende week tentamens...
Maar dan 2 weken vrij :) |
Ga je nooit naar Freaky?
Ik ben een paar keer bij Rare binnen gestapt, maar ik kan het beter met de mensen bij Freaky vinden. Behalve als het druk is, want dan ken ik er niemand :) |
|
|
| raoel |
Jawel, maar dan ga ik weer liever naar Midtown.
Van de week ook al in een andere topic vermeld.
Zero-gi (hoe heet ie eigenlijk?) helpt me altijd erg goed.
Kent mijn stijl een beetje, zoekt een hoop bij elkaar en dan luisteren maar.
Bij Freaky doet de eigenaar, Hein, dat wel, maar Zany (raoul?) doet het weer niet uit zichzelf. Meestal kent ie de platen ook niet zo goed als Hein. Die andere jongen, die lange die er werkt zie ik de laatste tijd bijna nooit meer. Die zocht ook wel een hoop bij elkaar.
Maar ik wissel nogal af, meestal kom ik ook bij alle 3 als ik genoeg tijd heb. Vaak eerst bij rare ff kijken naar platen die ik persé wil of zoek. Ze zijn meestal goedkoper dan de andere 2 ;)
Vervolgens bij freaky en/of midtown kijken naar spul dat ik nog niet ken. Daar hebben ze ook meer van het stevigere werk dan bij rare en dan heb ik mijn platen al wel weer binnen.
Ik snap wat je bedoelt dat je het beter met de mensen van freaky kunt vinden dan met die an rare. Bij rare zijn het van die techno, prog, electro freaks. Heel rustig, stilletjes en met kennissen die binnen komen hebben ze één of ander ouwe bet praat waar minstens 7 keer het woord "chil" in voorkomt.
Komen niet echt enthousiast over.
Bij freaky zijn het "echte mannen" :cool: |
|
|
|
|