return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 
DJ Talk (pg. 6)
View this Thread in Original format
Ding Chavez
Zoals beloofd dan toch nog pics van mijn opstelling. Niet heel veel bijzonders maar wel praktisch opgesteld in mijn toch al kleine kamertje al zeg ik het zelf :) Oh ja let maar niet op de zooi, ik ga niet opruimen voor een paar fotootjes :p







2x Technics SL 1210M3D
1x Numark DM-3001X
1x Sony MDR-V700
DjRV
zal soon ff fototjes maken..
heb thuis staan een Dateq XTC,2 x Technics sl1210 en 1 pioneer cdj100s.
Donna
zooi?:P
Xie alleen een paar technics die staan te glimmen like ze de showroom in moeten;)
MennoB
Af en toe hoor ik als ik 2 platen in elkaar mix de bas niet meer. Volgens mij komt dit doordat de platen echt precies gelijk lopen. Wat moet je dan doen als op een feest ofzo zoiets voorkomt?? Want op livesets heb ik dit nooit gehoord en in de plaatselijke discotheek ook nie...
Ding Chavez
Wat je dan volgens mij het beste kan doen is van een van de platen de lage tonen wat weg draaien. Het zal denk ik ook alleen voorkomen als je 2 platen met flinke bassen in elkaar mixt of niet?
basd
Dat komt omdat die bassen elkaar uitdoven als ze precies gelijk lopen, zeker als je ze op vol open hebt allebei.. Wat je ertegen kan doen is inderdaad zoals Ding zegt niet de bas van allebei vol open hebben (vind ik sowieso vaak matig klinken), mocht dat niet werken dan kun je een van de twee een HEEL klein tikje geven, zodat ze niet meer helemaal precies gelijk lopen. Uiteraard wel zo dat het niet klinkt als Jean op GHB en coke.

Dit is prima te doen zonder dat het opvalt, wanneer de bassen niet helemaal meer gelijk lopen zul je ze allebei weer horen.
DjRV
he hey halllllllllllow check wel ff je feiten wil je??????




JEAN DOET GEEN GHB



tis nog altijd coke!
basd
Sorry Ruben :)

Ik zal het even editen
MennoB
Oke bedankt voor de info, ik zal wat beter op de knoppen moeten letten. Ik liet je meestal niet allebij open staan, maar allebij half open en ze liepen ook precies gelijk...


Hahahaha, wat ik zaterdag toch weer mee maakte. Amateur dj-en...

Ik was bij een vriend van mijn zus die ook dj is. Hij is al een keer met mij platen gaa kopen enzo, en ik had een paar platen geleend van hem. Die moest ik nog terug brengen dus hadden we afgesproken een keer met z'n 2en te gaan draaien (een set). Hij heeft een hoop platen en er veel geld in gestopt, maar hij weet echt helemaal niks van de maten...

Dat vind ik opzich wel jammer. Hij kan de platen goed gelijk houden enzo, maar toen ik hem vroeg of hij dit niet een beetje raar vond klinken zei hij, hoezo lopen toch gelijk. Ik had zoiets van, laat hem maar, want als hij het al niet snapt (eigenlijk niet naar wil luisteren, eigenwijs) dan kan ik er ook beter niet over beginnen...:D
raoel
IDD Menno, ik ken het.

Zelf heb ik toen ik dit jaat begon met draaien wat "tuts" doorgenomen op I-net. Opzich lette ik al wel een beetje op de maten; De plaat er in gooien na een roffel, een flinke hi hat of als er een deuntje weg valt. Maar dat is bijna altijd om de 8 (of 4) maten.
Maar het is vooral om 16 of 32 maten. Als je dat bij beide platen zo aanhoudt klinkt het bijna altijd beter.

Mijn buurjongen en goede vriend komt hier best vaak wat mee draaien maar wil dat gewoon niet aannemen. Hij mikt de plaat er heel vaak in als er van de uitgaande plaat alweer 1 maat voorbij is.
Als ik er dan iets van zeg dan maakt het natuurlijk niet uit want zo kan het ook.
IDD, maar het klinkt gewoon niet....

MennoB
Ja ligt ook aan de plaat die je hebt. Neem nou DJ Albert vs. Presicion - Say yes (Katana Mix). Die heeft in het begin 80 maten en als je je dan aan de 32 maten houd, kom je niet goed uit. Ik snapte eerst ook nooit, toen ik deze plaat erin gooide, waarom hij niet klonk (nu gelukkig wel). Ik daar meestal wel om de 32 maten en kijk dan of het klinkt. Of ik moet 32 maten terug of verder, maar meestal nooit om de 16 maten.

Ik weet wel dat Tiësto vaak bij de 16 maten z'n platen erin gooit. Soms vind ik dit wel klinken, maar soms ook weer niet :D .
TranceFool
Nu we het toch over maten hebben. Bij sommige technoplaten vind ik het erg moeilijk om de maten te herkennen. Een goed voorbeeld voor mezelf is Marco Carola - Diapason (denk dat veel mensen dit nummer wel kennen). Ligt dit aan mij of is hier een logische verklaring voor? :nervous:
Ik heb het idee dat het nogal een domme vraag is, maar ik vroeg het me al een tijdje af :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 
Privacy Statement