|
DJ Talk (pg. 54)
|
View this Thread in Original format
| Djeebie |
Ik heb nu toch maar definitief de knoop doorgehakt en besloten om ook te gaan draaien. Ik merk gewoon dat muziek m'n grootste hobby is en waarom daar niet gewoon wat serieuzer mee aan de slag gaan :)
In tegenstelling tot een groot aantal mensen van hier wil ik alleen niet met vinyl gaan draaien, maar met cd's. Ik heb niet echt iets met vinyl en al helemaal geen verleden met vinyl, dus vandaar dat ik direct met cd's wil gaan draaien. Stuk goedkoper en het is beter voor je rug als je een map cd's mee kunt nemen i.p.v. een platenkoffer :p
Maar ik zit nu wel te twijfelen wat voor soort spullen ik moet gaan kopen. Ik zit eigenlijk te denken aan de Pioneer CDJ-200 (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13639) om mee te beginnen. Die 1000's vind ik gewoon te duur om mee te beginnen. Maar misschien is die CDJ-800 ook nog een optie. Ik heb gewoon nog nooit met die spullen gedraaid, dus ik hoop dat één van jullie me hierover wat meer kan vertellen :)
Ik zit eraan te denken om voor een bedrag van ongeveer 1500-1600 euro te investeren (moet nog wel even sparen alleen). Volgens mij moet je voor een bedrag van €400-500 ook wel een redelijk fatsoenlijke mixer kunnen bemachtigen. Om nou direct met bijv. een Dateq XTC of Pioneer DJM-600 te beginnen vind ik ook weer wat overdreven :p
Kortom, kom maar op met info en advies :cool: |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Ik heb nu toch maar definitief de knoop doorgehakt en besloten om ook te gaan draaien. Ik merk gewoon dat muziek m'n grootste hobby is en waarom daar niet gewoon wat serieuzer mee aan de slag gaan :)
.............
Kortom, kom maar op met info en advies :cool: |
Super tof dat je deze stap neemt Djeebie baby :D
Zoals ik altijd tegen veel mensen zeg, je kunt je niet meer met muziek bezig houden dan een dj doet (als je zelf geen producer bent natuurlijk) Je zit echt 'in' de muziek dan!
Ik draai nu bijna 4 jaar en geniet er nog iedere dag volop van! Het is mijn lust en mijn leven om het maar even cliche te zeggen :p
Ik heb 2 jaar geleden de overstap gemaakt van vinyl naar cd en heb in twee termijnen 2 CDJ-800's aangeschaft. Dit was puur uit financieel oogpunt, omdat ik een eigen huisje kreeg en vinyl gewoon niet meer kon betalen! Die beslissing was een hele goede, want ook al zou ik nu de jackpot winnen, ik blijf cds draaien puur omdat ik dit gewoon even fijn vind.
Een CDJ800 kost gemiddeld 700 Euro. Dat is hij ook dubbel en dwars waaard. Koop aub geen goedkopere die de 'Vinyl mode' niet heeft. Daar heb je het binnen een paar dagen mee gehad en dus eeuwig zonde van het geld. Het is ff een grote investering, maar als je ziet hoeveel je er voor terug krijgt denk je daar niet eens meer aan!
Ik heb de Gemini PS 626 mixer. Heb deze nu al bijna 4 jaar dus, en hij doet het nog prima. Het is natuurlijk geen top mixer, maar qua prijs/kwaliteit vergelijking is dit echt de beste koop. Ik ken 4 andere mensen die dezelfde mixer hebben en die zijn ook allen tevreden. Prijs is 119e op New-line, niet duur dus :p
Bij elkaar opgeteld komt het dus aardig in de richting van jou streef bedrag, tussen de 1500-1600 euro. :)
Het is een keuze die je moet willen en durven maken. Maar kortom kan ik je dus maar 1 ding zeggen. Gewoon doen! :)
Als je ze nog een keer wilt testen of proberen voor je deze grote aankoop doet, je kan altijd een keer langs komen natuurlijk :cool: |
|
|
| Djeebie |
Thanks voor de info! Het is inderdaad een behoorlijk bedrag wat je uitgeeft, maar dat heb ik er wel voor over. En hier heb ik zeker oren naar:
| quote: | Originally posted by tijs08
Als je ze nog een keer wilt testen of proberen voor je deze grote aankoop doet, je kan altijd een keer langs komen natuurlijk :cool: |
Lijkt me gezellig en dan weet ik precies wat ik zelf ga krijgen :cool: |
|
|
| Endless_Trance |
Djeebie tof dat jij de knoop hebt door gehakt. Ik zelf moet nog ff nadenken. Maar ik ga ook ckers voor cd's.
Denk er alleen wel aan dat je BIJNA alles wel illegaal moet copieren of downloaden qua muziek.
Maar dat wis je vast al wel
Advies:
Die Gemini Ps 626i gaat er wel uit , dus je moet snel zijn.
New-line heeft er nog wel een paar d8 ik. |
|
|
| DJ_Siesta |
wel grappig, veel mensen kopen snel een cdj800 of 1000, maar echt de functies gebruiken wat die tafel allemaal kan?? ho maar. meeste djs gebruiken als volgt: je koopt een mercedes met 400 pk, maar gaat vervolgens rustig aan 100 rijden op de snelweg.
Meeste mensen scratchen,loopen,hotcue'n toch niet. Koop dan een 100/200, veel goedkoper, en geen onnodige accesoires en doet het ook goed.
kan me daar trouwens mateloos aan ergeren, van die zogenaamde artiesten die in hun rider zetten, verplicht 2 x cdj1000, vervolgens zie je ze alleen een plaatje simpel mixen :rolleyes: . Als je gewoon straight wilt mixen, dan kan dat ook wel met een cdj100 o.i.d, die vinyl mode op een cdj800/1000 verschilt niks met een 100.
maja mensen willen tegenwoordig graag blingbling. |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by Endless_Trance
Denk er alleen wel aan dat je BIJNA alles wel illegaal moet copieren of downloaden qua muziek. |
Legaal downloaden kan heel goed hoor. Op sites als beatport.com kun je heel veel dingen betaald downloaden. Het lijkt me niet de bedoeling dat als ik bijvoorbeeld op een feestje zou moeten draaien ik daar met een map illegale cd's sta. Misschien is de pakkans wel heel klein, maar ik vind het ook gewoon een stukje respect naar de producers toe :)
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
wel grappig, veel mensen kopen snel een cdj800 of 1000, maar echt de functies gebruiken wat die tafel allemaal kan?? ho maar. meeste djs gebruiken als volgt: je koopt een mercedes met 400 pk, maar gaat vervolgens rustig aan 100 rijden op de snelweg.
Meeste mensen scratchen,loopen,hotcue'n toch niet. Koop dan een 100/200, veel goedkoper, en geen onnodige accesoires en doet het ook goed. |
Dat wil ik dus juist wel gaan doen. Die functies zitten er inderdaad niet voor niets op. Bot gezegd zal het vrijwel iedereen nog wel lukken om een plaatje fatsoenlijk in en uit te mixen, maar als je met effecten aan de gang kan is dat natuurlijk iets extra's. |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Legaal downloaden kan heel goed hoor. Op sites als beatport.com kun je heel veel dingen betaald downloaden. Het lijkt me niet de bedoeling dat als ik bijvoorbeeld op een feestje zou moeten draaien ik daar met een map illegale cd's sta. Misschien is de pakkans wel heel klein, maar ik vind het ook gewoon een stukje respect naar de producers toe :)
Dat wil ik dus juist wel gaan doen. Die functies zitten er inderdaad niet voor niets op. Bot gezegd zal het vrijwel iedereen nog wel lukken om een plaatje fatsoenlijk in en uit te mixen, maar als je met effecten aan de gang kan is dat natuurlijk iets extra's. |
gelukkig, als je echt het maximale uit je 800s/1000s wilt halen, moet je een pioneer 600 of dmp 909 bij kopen. kost wel wat maja, dan heb je een perfecte set, waar je helemaal je creativiteit in kunt releasen.
[pimp mode]

[/pimp] |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Lijkt me gezellig en dan weet ik precies wat ik zelf ga krijgen :cool: |
Die staat dan :D
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
Als je gewoon straight wilt mixen, dan kan dat ook wel met een cdj100 o.i.d, die vinyl mode op een cdj800/1000 verschilt niks met een 100.
|
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens! Bij die 100 en 200 moet je gewoon aan dat wiel slingeren om hem gelijk te leggen. In de Vinyl mode is het precies hetzelfde effect als bij een plaat. Zo wil je toch mixen... je doet het dan wel met cds, maar het is wel precies zoals iedere gerespecteerde dj het doet. CDs draaien met een 800 of 1000 is een totaal andere dimensie dan met 200s of met goedkope gemini cd splertjes... nogmaals een GROOT verschil dus! |
|
|
| Roger |
| quote: | Originally posted by tijs08
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens! Bij die 100 en 200 moet je gewoon aan dat wiel slingeren om hem gelijk te leggen. In de Vinyl mode is het precies hetzelfde effect als bij een plaat. Zo wil je toch mixen... je doet het dan wel met cds, maar het is wel precies zoals iedere gerespecteerde dj het doet. CDs draaien met een 800 of 1000 is een totaal andere dimensie dan met 200s of met goedkope gemini cd splertjes... nogmaals een GROOT verschil dus! |
ik zou nog wel eens een keer willen draaien met die numark cdx-1 aangezien je dan ook echt een draaiende platter hebt:) tot nu toe nooit echt de kans voor gehad, ding is alleen wel lomp groot! |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by tijs08
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens! Bij die 100 en 200 moet je gewoon aan dat wiel slingeren om hem gelijk te leggen. In de Vinyl mode is het precies hetzelfde effect als bij een plaat. Zo wil je toch mixen... je doet het dan wel met cds, maar het is wel precies zoals iedere gerespecteerde dj het doet. CDs draaien met een 800 of 1000 is een totaal andere dimensie dan met 200s of met goedkope gemini cd splertjes... nogmaals een GROOT verschil dus! |
als je echt een vinyl mode wil hebben, moet je de numark CDX kopen, schitterend apparaat isdat. Pioneer 1000 vinyl mode, verschilt echt niet veel van een cdj100 apparaatje, gewoon ff wennen aan de jog wheel, als het andersom was geweest, dan vond iedereen de 1000 nog steeds vet, omdat het de 1000 is. |
|
|
| Endless_Trance |
Originally posted by Djeebie
Legaal downloaden kan heel goed hoor. Op sites als beatport.com kun je heel veel dingen betaald downloaden. Het lijkt me niet de bedoeling dat als ik bijvoorbeeld op een feestje zou moeten draaien ik daar met een map illegale cd's sta. Misschien is de pakkans wel heel klein, maar ik vind het ook gewoon een stukje respect naar de producers toe
Zijn die downloads wel van goede kwaliteit dan ????? |
|
|
| basd |
| Die downloads zijn daar juist geplaatst met toestemming van de producer, en bovendien moet je ervoor betalen, dus lijkt het me juist dat dat betere kwaliteit MP3s zijn (of tenminste gelijk) als die die je illegaal van het Internet afpeutert. |
|
|
|
|