return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 
DJ Talk (pg. 4)
View this Thread in Original format
basd
quote:
Originally posted by raoel
Natuurlijk is dit veel oefenen zodat je weet welke platen achter elkaar passen, maar hoe kun je het van te voren weten?
Waar let je dan op?

Haardstijl gaan draaien, past allemaal precies.


Nee effe serieus, het is echt een kwestie van je platen leren kennen..
Bepaalde dingen kun je natuurlijk wel van te voren bepalen:

- plaat die met veel laag (kick, bass) begint past makkelijker over de vorige plaat

- wanneer je toch een plaat hebt die met veel mid en hoog begint, probeer dan een stuk te zoeken in de vorige plaat die weinig mid en hoog heeft

- wanneer ze allebei veel hoog (strings, vocals) hebben, ligt het aan de 'key' (toonsoort) of die platen wel goed bij elkaar passen. Sommige combinaties werken beter (VEEL beter) dan andere.. Zit een heel stuk muziektheorie achter. Zoek maar eens op 'harmonic mixing', dat zou wel wat informatie moeten opleveren.. Vereist wel een BERG oefening en een goed getraind oor, om te horen in welke key een bepaalde plaat zit..
New Wave
quote:
Originally posted by raoel
Tim, heb jij je nieuwe decks al?



Nee die sukkels van de postbank schieten niet op met mijn betaling.
Ik hoop dat ik ze volgende week heb.
:(
New Wave
quote:
Originally posted by eieregooie
Hehe, ik onderschat je collega's niet hoor... ik geef alleen aan dat het 2 verschillende manieren van werken zijn... Ik zeg niet wat moeilijker of makkelijker is toch?

En als je me 2e post ook even had gelezen was deze hele reply niet echt nodig geweest, want daarin gaf ik al aan dat ik aan een opnamestudio zat te denken (waar studio's in de muziekwereld voornamelijk voor worden gebruikt), en niet een studio waarin ook live of semi-live wordt gewerkt... My bad dus :)


Ahh okee :) het is je vergeven ;)
snitz
quote:
Originally posted by raoel
Tim, heb jij je nieuwe decks al?


De laatste week heb ik veel achter mun tafels gestaan en eigenlijk elke beatmatch loopt goed. Waar ik de meeste problemen mee heb is dat de platen simpelweg niet bij elkaar passen.

Wel weet ik zelf dat als je een plaat hebt die begint met een stevige baslijn en weinig hoge tonen dat die dan zowat op elke plaat gemixed kan worden.
Maar vaak genoeg zijn er ook platen die beide een flink melodie erin hebben zitten die toch goed bij elkaar gaan.

Natuurlijk is dit veel oefenen zodat je weet welke platen achter elkaar passen, maar hoe kun je het van te voren weten?
Waar let je dan op?


Gedeeltelijk is dit ook spelen met de tonen en het volume en heeft het zelfs met de kwaliteit van de mixer te maken, maar voornamelijk heeft het toch met de plaat zelfs te maken.



ook kun je eventueel proberen om de mid en de hi zo ver mogelijk weg te draaien en dan langzaam de plaat met vocal drin brengen daarmee vang je het meeste op. Maar dit blijft toch meer gevoel.
New Wave
quote:
Originally posted by snitz
ook kun je eventueel proberen om de mid en de hi zo ver mogelijk weg te draaien en dan langzaam de plaat met vocal drin brengen daarmee vang je het meeste op. Maar dit blijft toch meer gevoel.


Dan krijg je een hele doffe irritante stem. gewoon lekker beuQen, hard op hard! :)
SnuggLe
Goed initiatief deze thread, heb um al een beetje geedit die beginpost om het wat overzichtelijker te maken.

Wat er misschien aan gedaan kan worden is een deel overnemen uit die andere thread (voor buitenlanders), bv alle links naar platenzaken en online platenzaken. Des te meer info, des te beter. Niet Raoel?

Voor de rest wel kicken. Ik lees wel mee :D
basvh
misschien een leuk ideetje om een fototje met je equipment te posten>

Dit is mijn hobby setje>





2 maal technics 1210 m3d
1 maal vestac pmc15
1 maal limit cdj 700 dubbele cd speler
1 maal sennheiser hd270
1 maal Sony MZ-R900
snitz
Goed ideetje bas

Hier mijn setupje:





2 X Technics SL 1210M3D
1 X Pioneer DJM-600
1 X Sony MDR-V700
1 X HANDMADE MEUBEL :D
raoel
quote:
Originally posted by snitz

1 X Pioneer DJM-600
1 X HANDMADE MEUBEL :D



Zo, mooi meubeltje hoor, maar een DJM-600 als thuis mixer. Geld over?
Of werk je full-time?

Overigens lijkt me het wel een fijne mixer, al is de lay-out wel een beetje druk en die master hadden ze wel ergens anders mogen plaatsen, beetje link zo...
smoking-joe
quote:
Originally posted by snitz
Goed ideetje bas

Hier mijn setupje:





2 X Technics SL 1210M3D
1 X Pioneer DJM-600
1 X Sony MDR-V700
1 X HANDMADE MEUBEL :D


spricht hier jemand deutsch ??
ich hätte gerne mal die maße , will das bei mir auch so bauen

Ding Chavez
ffs hij heb een djm-600 :D Die doe ik mezelf kado als ik afstudeer :)
Ik heb nog foto's op m'n pc thuis staan, die gooi ik vanavond wel online.
basd
Grappig idee Ding, nieuwe mixer als je afstudeert, misschien ook iets voor mij :)

Heb zelf geen foto's van mijn set-up helaas.. Heb ook geen digicam dus voorlopig zit dat er ook niet in. Niet dat het boeiend is hoe het erbij staat.. Kastje, twee draaitafels en een mixer ertussen.. Komt nog een setje monitoren boven.. En da's alles :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 
Privacy Statement