|
DJ Talk (pg. 60)
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
| ben ik nu dom of moet je gewoon je line-in gebruiken? Als je data door je line-in stuurd dan hoor je dat toch gewoon automatisch? |
|
|
| Lynxx |
| quote: | Originally posted by sndh
ik heb misschien een gekke vraag, maar ik heb tot nu toe altijd een oude pc gebruikt met Line Out, dat blauwe plugje, om sets te recorden vanaf mijn mixer. Nu heb ik een laptop met alleen een groene plug, line in, en een rode (mic). Ik kan nu niet meer op dezelfde manier sets opnemen, en via mic klinkt het voor geen .... wat moet ik doen? iets aanschaffen etc, ik ben radeloos!
San |
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Geen Line In op mn laptop.
Alleen als je het volume van je microfoon ingang heeeel laag heb je een redelijk geluidskwaliteit.
Ik heb wel een tweede USB soundcard met line in, alleen als ik die aan mn mixer hang gebeuren er rare dingen. Als ik het desbetreffende kanaal openschuif killt ie bijna al het volume.
Best kut allemaal met die mix competitie in het vooruitzicht :whip: |
|
|
| sndh |
| iemand die ons uit de brand helpt? Want geloof niet dat je door die kabel in de groene ingang (koptelefoon) te duwen iets kunt opnemen... (??) |
|
|
| total woot |
| quote: | Originally posted by sndh
iemand die ons uit de brand helpt? Want geloof niet dat je door die kabel in de groene ingang (koptelefoon) te duwen iets kunt opnemen... (??) |
Via de koptelefooningang opnemen is (volgens mij) idd onmogelijk, simpelweg omdat dat via een ander deel van je hardware verloopt.
Voor zover ik weet is je enige optie een usb geluidskaart, dat die het aantal db's reduceert is iets waar ik nog nooit van gehoord heb, dat lijkt me een softwarematig probleem...
je zou evt kunnen proberen om met behulp van wat weerstandjes via je mic ingang op te nemen, maar ik vraag me af of dat het gewenste resultaat geeft. |
|
|
| sndh |
| ik denk dat ik maar een USB externe geluidskaart aanschaf... alleen welke zijn de betere, en vooral niet duur!? Kom nu vrijwel alleen 100 euro dingen tegen die 7.1 etc ondersteunen...ik wil alleen sets opnemen :P |
|
|
| raoel |
Ik keek ff bij paradigit op de site, daar hadden ze er één: Creative 5.1 SB Live 24 extern voor 59 euro
Of kijk eens op tweakers.net
http://www.tweakers.net/pricewatch/...dfilter=Benelux
Dan krijg je resultaten van het zoeken op USB.
Er zijn ook van die MP3 USB spelers die direct op kunnen nemen. De meeste kunnen dat niet volgens mij. Dat kun je verrvolgens met USB op je PC zetten. Dan is het ook meteen MP3.
Of de kwaliteit dan iets is... |
|
|
| sndh |
| Tnx! Ik heb gisteren bij de Mediamarkt een externe geluidskaart gekocht van Sitecom voor 40 euro. Prima ding trouwens! Heb nog niet geprobeerd op te nemen, maar afspelen gaat iig prima! Nu snel m'n mixje opnemen :) |
|
|
| Lynxx |
| Ik zet er wel een normale computer naast. Tis effe een gesleep, maar goed. Kheb donderdag 3 uur vrijgemaakt voor de mix, dus hopen dat het in 1 keer goed gaat. Trakclist is al wel bekend! |
|
|
| Roger |
| vandaag eens op die denon ds1000 gedraaid, wat een klotebak is dat zeg!dacht dat het wel te vergelijken was met een cdj 800, maar dat valt vies tegen! pitch helemaal niet secuur(per 0,1%)jogweel voelt echt bout aan, echt alles valt tegen eigelijk,,, |
|
|
| Roger |
| ow en er zit ook een dikke vertraging in als je gaat benden... |
|
|
| basvh |
In de US een nieuwe stanton koptelefoon gekocht. DJ pro 2000 s. Redelijke koptelefoon voor redelijke prijs: omgerekent iets van 60 euro.
Over die line in:
Op mijn nieuwe apple heb je 1 line in maar die kan je instellen op mic of op normale line in. Is dat niet bij jullie geluids kaarten ook het geval? |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by Roger
vandaag eens op die denon ds1000 gedraaid, wat een klotebak is dat zeg!dacht dat het wel te vergelijken was met een cdj 800, maar dat valt vies tegen! pitch helemaal niet secuur(per 0,1%)jogweel voelt echt bout aan, echt alles valt tegen eigelijk,,, |
Het is geen superding en ik zou em ook echt niet kopen als ik moest kiezen, maar ik heb dat ding nu geleend van een vriend en je kan er toch echt gewoon mee mixen hoor. Hij houdt de pitch ook vast, ik weet niet wat je bedoelt met niet secuur? |
|
|
|
|