|
DJ Talk (pg. 58)
|
View this Thread in Original format
| M_Peror |
Trancefeestje omgeving Eindhoven? Klinkt goed, hou ons op de hoogte ;) (Maar dat was je toch al van plan zei je.) Ook wel eens fijn om eens niet 2, 2.5 uur onderweg te zijn naar/van een feestje...
BTW ik zou voor Trancemission gaan. Maak maar goed duidelijk dat het om (prog/tech)trance gaat, dan hou je hopelijk de lokale hardstylers buiten de deur die toch maar teleurgesteld worden. |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by M_Peror
Trancefeestje omgeving Eindhoven? |
Waar kom jij dan vandaan?
Duketown == 's Hertogenbosch?
Bergeijk ligt ten zuid-westen van Eindhoven en vanaf daar is het zo'n 25 km rijden zoals ik al heb gezegd. Nog niet echt in de buurt natuurlijk, maar je bent welkom!
Menno en ik draaien vrij breed en bovendien is het gratis entree!
Nu je over Trance en eindhoven begint:
In Eindhoven (en omstreken) is volgens nergens een vast trance concept. De danssalon is nog een tijd toonaangevend geweest in dance minded Nederland. Wellicht een iets andere stijl in een andere tijd.
Sindsdien is er in Eindhoven nog nergens geprobeerd om een trance concept van de grond te krijgen, voor zover ik weet. Toch is dance/trance hier best populair.
Als er met speciale dagen, zoals koninginnedag, iets te doen is voor de Thomas of op het stadhuisplein is het er altijd harstikke druk. In het beursgebouw is er alleen af en toe een hardcore of hardstyle feest.
Extrema is dan weer een erg succesvolle organisatie (dat mag ik toch wel zo zeggen denk ik) en die organiseren alleen maar feesten in de buurt van Eindhoven. Voor mij is dat dan weer te rustig. Animo voor extrema's concepten is er weldegelijk.
Pure events, organisator van Frequence doet dan weer hardstyle. Op frequence is er dan nog wel wat trance, maar op de overige concepten niet. |
|
|
| M_Peror |
| quote: | Originally posted by raoel
Waar kom jij dan vandaan?
Duketown == 's Hertogenbosch?
|
Bingo. :)
| quote: | Bergeijk ligt ten zuid-westen van Eindhoven en vanaf daar is het zo'n 25 km rijden zoals ik al heb gezegd. Nog niet echt in de buurt natuurlijk, maar je bent welkom!
Menno en ik draaien vrij breed en bovendien is het gratis entree! | Het is toch nog beter dan op en neer naar Amsterdam of Den Haag :D En gratis entree is altijd goed ;)
| quote: | Nu je over Trance en eindhoven begint:
In Eindhoven (en omstreken) is volgens nergens een vast trance concept. De danssalon is nog een tijd toonaangevend geweest in dance minded Nederland. Wellicht een iets andere stijl in een andere tijd. |
Ja een paar jaar terug kwamen we daar haast wekelijks. Tegenwoordig is 't niet meer helemaal ons ding.
| quote: |
Sindsdien is er in Eindhoven nog nergens geprobeerd om een trance concept van de grond te krijgen, voor zover ik weet. Toch is dance/trance hier best populair.
Als er met speciale dagen, zoals koninginnedag, iets te doen is voor de Thomas of op het stadhuisplein is het er altijd harstikke druk. In het beursgebouw is er alleen af en toe een hardcore of hardstyle feest.
Extrema is dan weer een erg succesvolle organisatie (dat mag ik toch wel zo zeggen denk ik) en die organiseren alleen maar feesten in de buurt van Eindhoven. Voor mij is dat dan weer te rustig. Animo voor extrema's concepten is er weldegelijk.
Pure events, organisator van Frequence doet dan weer hardstyle. Op frequence is er dan nog wel wat trance, maar op de overige concepten niet. |
Frequence trekt me idd niet zo. In 2003 nog op Ultrashock geweest bij Aquabest (toch ook van Frequence of niet?) maar ook meer omdat 't gratis was (kaarten gewonnen) en verder dan de trance-stage zijn we niet geweest. Maar Extrema rulez! ;)
Zucht... tis niet veel soeps met de trance (prog ook niet echt btw) hier in 't zuiden dus misschien trappen jullie de duvel wel op z'n staart. Ik hoop 't!
Maar we dwalen af geloof ik :) |
|
|
| Roger |
conspiracy is geloof ik ook een van de weinige tranzige feesten in eindhoven op dit moment, maar ben er zelf alleen nog nooit geweest..
maar dit feestje trekt ook mijn aandacht eigelijk:) leuk dat jullie dit van de grond proberen te krijgen!:) |
|
|
| raoel |
Er zijn plannen om het feest live uit te gaan zenden via internet radio. Morgen avond hebben we hier overleg over.
De posters en flyers zijn daarom nog niet gedrukt.
De zender die met ons samen wil werken is Radio Hi-Tec: http://www.radiohitec.nl
De zender wordt "goed" beluisterd over heel Nederland (op ghet moment 12.000 luisteraars per dag), maar is vooral in V'waard en omstreken populair. Menno heeft er al wel eens gedraaid en volgende week zaterdag (van 20:00 tot 21:00) ga ik er voor de eerste keer draaien.
In 1e instantie wilde we graag op woensdag avond, tijdens de gast Dj avond samen draaien via dat station om zo promotie te maken. Toen kregen we het voorstel van het station om het zelfs live uit te zenden.
Vooralsnog is het niet zeker, maar ook de eigenaar van het Kasteel van Oranje was enthousiast.
Later meer... |
|
|
| TranceFool |
Goed bezig gasten! :)
Hoop dat het een beetje van de grond komt en dat het volle bak wordt! |
|
|
| MennoB |
Ben benieuwd wat de eigennaar van Het Kasteel van Oranje er van zegt, maar heb er alle vertrouwen in dat alles wel gaat lukken!
Mja, dat horen we morgen :D |
|
|
| DJ D-Man |
Leuk initiatief, Menno en Raoel! 25 km is wel ver (op de fiets :p ), maar als het kan kom ik zeker een keer kijken!
Ik woon nu sinds afgelopen zomer in Eindhoven trouwens, en het valt me sowieso op dat hier club en techno veel populairder zijn, vergeleken met Breda, waar ik vroeger woonde. Daar is het vooral trance wat de klok slaat (Blackhole / Tiesto invloed is duidelijk merkbaar). Toch vreemd, trance is naast hardstyle erg populair, maar je hoort er hier niks van. Gat in de markt dus, hoop ik voor jullie ;) . Succes ermee in ieder geval! |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by DJ D-Man
... |
Ik ben al lang niet in Insiders geweest, jij toevallig wel?
Daar draaiden ze iig altijd techno. Toen het nog 5611 was liep dat beter dan de stijl die men voorin had, maar succesvol was het niet dacht ik.
De rechter, progressive, draait volgens mij goed.
In Thomas is er altijd wel lekkere club te horen en dat is ook altijd vol.
Verder is er qau "house" niks te doen op stratum, volgens mij.
De danssalon heeft Urban op zaterdag...
[edit]
Tracé draait ook alleen maar club en groove. Klinkt altijd lekker alleen is het er altijd veel te druk! |
|
|
| raoel |
Zojuist overleg gehad en Trancemission zal live uit worden gezonden via radio Hi-Tec.
Er moet nog wel een internet verbinding geregeld worden, maar dat zou geen probleem zijn volgens de eigenaar van het Kasteel van Oranje.
Wellicht dat ook de volgende edities uitgezonden worden, maar dat komt later.
Er zal ook wel het één en ander aan reclame komen op de zender. Hopenlijk trekken we daardoor tijdens de 1e editie al meer volk naar Bergeijk. Vervolgens is het hopen dat de luisteraars uit de buurt bij de volgende editie niet achter de PC zitten, maar naar KVO komen!
We zijn benieuwd... |
|
|
| DJ D-Man |
| quote: | Originally posted by raoel
... |
Ik kom er alleen op donderdagavond, en dan meestal ook alleen in de Thomas, commerciële clubhitjes dus... In de Rechter ben ik wel een geweest ja, was toen best leuk, ik zal er weer eens heen gaan :) .
Maar verder bedoelde ik ook dat je er weinig "hoort" van trancefeesten enzo. Misschien zijn ze er wel, maar er is in elk geval niet veel publiciteit.
Maargoed, on-topic zou ik zeggen :p |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by tijs08
Ik ben van plan een groot aantal platen te verkopen... varieerend van een paar oude hardstylers tot vette trance classics en trancers van een jaartje oud.
Het zijn er ----> 331 :cool:
edit: allen in goede staat! |
Misschien dat er nog mensen geinteresseerd zijn...
Staat nu een aantal van op marktplaats, zit er wat voor je bij, pm me... heb al wel aantal verkocht inmiddels... |
|
|
|
|