|
DJ Talk (pg. 42)
|
View this Thread in Original format
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by basvh
wat ik me toch altijd afvraag bij dit soort systemen is het volgende>
als ik allemaal hele snelle en gekke dingen doe met die finalscratch slipmatten houd de pc het dan ook bij? |
yup, vanmiddag heb ik wezen testen met een turntablelism dj, en die wasd er helemaal gek van. Dus dat moet geen probleem zijn. |
|
|
| Chicane |
Offtopic: Zeer goed initiatief van je Gerrit, die donatie aan de kankerstichting. Bedankt dat je helpt hiermee de ziekte te bestrijden.
Ontopic: Kan je er ook de nieuwe technics cd decks er aan hangen? |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by Chicane
Offtopic: Zeer goed initiatief van je Gerrit, die donatie aan de kankerstichting. Bedankt dat je helpt hiermee de ziekte te bestrijden.
Ontopic: Kan je er ook de nieuwe technics cd decks er aan hangen? |
alle mogelijke platenspelers en cd spelers, dus ook de nieuwe technics cd decks.
het is gewoon ideaal! het voelt als vinyl, maar je draait mp3! |
|
|
| New Wave |
AAAAAAAH KUT!!!!!!!!
Ik wordt gek!!!! Vorig jaar was er geen enkele mixer die ik leuk vond maar inmiddels zijn de wat duurdere mixers financieel ook een optie.:whip:
Wat wil ik?
Denon DN-X300
Pioneer DJM707
Maar wat het vervelende is....er zijn maar weinig reviews dus dat is flink lastig (om het maar even minder grog te zeggen :p )
Vestax PCV275 ga ik toch niet kopen omdat ik de EQ kill van -16 toch te laag vind. Die Denon heeft dach ik -380. Maar de faders van de Denon zijn maar 4,5 cm. 7 cm vind ik wel fijner.
Die pioneer 707 ziet er retestrak uit. Maar ik weet niet hoe het met d efaders zit. De DJM600 heeft na een tijdje redelijk krakende faders (heb ik van vele mensen gehoord) Dus dat is ook een twijfel....
De pioneer heeft trouwens een kill van -26 dB wat best okee is.
IK WORDT GEK!!!!! KUTMIXERS!
:whip: :mad: :whip: :mad: :whip: |
|
|
| DJ_Siesta |
| geld lenen bij de bank ofzo, alleen wel opassen dat je het wel terug kan betalen :) |
|
|
| Lynxx |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
alle mogelijke platenspelers en cd spelers, dus ook de nieuwe technics cd decks.
het is gewoon ideaal! het voelt als vinyl, maar je draait mp3! |
Ik hoor de echte vinyl junks altijd zeiken dat de kwaliteit van mp3 te laag is. Nu werkt dat Final Scratch met mp3, dus dat zal vast welmeevallen. Wat voor kwalitieit zijn die Mp3tjes meestal, 192 kbps of wat hoger.
Had ik laatst een discussie over met een platenzaak eigenaar:D |
|
|
| djxtension |
| quote: | Originally posted by Lynxx
Ik hoor de echte vinyl junks altijd zeiken dat de kwaliteit van mp3 te laag is. Nu werkt dat Final Scratch met mp3, dus dat zal vast welmeevallen. Wat voor kwalitieit zijn die Mp3tjes meestal, 192 kbps of wat hoger.
Had ik laatst een discussie over met een platenzaak eigenaar:D |
Minimaal 192 kbps leek me ja. Geloofwaadiger leek me 256 of zelfs 320 kbps. |
|
|
| Creamfields23 |
Even hier een misschien stom vraagje van mij, maar ik ben opzoek naar een site waar ik betaald muziek kan downloaden CDR kwaliteit en dan een site zoals Dancegrooves met veel aanbod.
Bestaat er al zoiets ?
P.S. Ik heb Chicane al volgens mij wel eens wat nummers zien posten die hij op deze manier had aangeschaft. |
|
|
| Chicane |
www.beatport.com alles in 320kbps mastered cdr en zeer betaalbaar, prijzen van 49-199 dollarcent en een enorme catalogus.
www.trax2burn.com leuke selectie van labels alleen mp3's zijn 192 kbps, maar ze gingen dat ook verhogen geloof ik.
www.heystore.nl onze vrint Michel de Hey verkoopt ook mp3's :) Ook in 192kbps helaas.
Het verschil tussen 192 en 320 is (klein beetje) hoorbaar door een goede dj headset maar niet door huis tuin en keuken speakers. Vooral de warmte en het aantal klanken/tonen (lastig uit te leggen, probeer het eens :)) zit het verschil in. Leg voor de gein ook eens een 128 nasat 192/320 en 64 naast 192/320 :)
Beatport is een uitkomst sinds ik die nieuwe tech's cd spelers heb :) |
|
|
| Creamfields23 |
| quote: | Originally posted by Chicane
knip |
Vetjes man ga deze zeker checken, bedankt :)
| quote: | Originally posted by Chicane
sinds ik die nieuwe tech's cd spelers heb
|
Ben je voorlopig zuiniger op dan je vriendin of niet :p
Die dingen zien er echt vet uit ik zou het in het begin zonde vinden om die dingen aan te raken. |
|
|
| Chicane |
| haha, ja wel zonde dat die draaischijf vingervlek gevoelig is.. fles glasex ernaast doet wonderen :) |
|
|
| basvh |
| ik blijf die technics cd spelers te gevoelig vinden. 1 zetje, en hij pitchbend iets van 70% ofzo! Voelt totaal niet als een technics vinyl draaitafel |
|
|
|
|