|
DJ Talk (pg. 22)
|
View this Thread in Original format
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by sndh
Ik heb een aantal vraagjes over onderhoud van mijn platen. Allereerst, stof. Ik snap niet waar het vandaan komt, maar er zit altijd stof op mijn platen. Ik heb ze keurig in de binnenhoes, die met de opening niet gelijk bij de opening van de buitenhoes, en dan met de opening van de buitenhoes niet recht naar boven (volg je het nog?). |
waar je je druk om maakt???
als jij een plaatje wil pakken ben je dus eerst vijf minuten aan het puzzelen |
|
|
| djdavid |
| quote: | Originally posted by sndh
Ik weet niet of ik hier nu moet zijn, maar geloof van wel.
Ik heb een aantal vraagjes over onderhoud van mijn platen. Allereerst, stof. Ik snap niet waar het vandaan komt, maar er zit altijd stof op mijn platen. Ik heb ze keurig in de binnenhoes, die met de opening niet gelijk bij de opening van de buitenhoes, en dan met de opening van de buitenhoes niet recht naar boven (volg je het nog?). Toch blijf ik me telkens verbazen over de hoeveelheid stof die erin zit. Hoe kan ik dit voorkomen, en nog mooier, hoe kom ik er van af? En als er stofdeeltjes zitten op je plaat, hoe haal je ze eraf?
Nog een vraag, een aantal van mijn platen zijn 'dof', niet glimmend zeg maar. Het valt me op dat platen van het Label RElease Elements ontzettend schijnen en glimmen. Ik heb een plaat uit 2001 en die is juist weer erg dof. Dit zal wel door stofdeeltjes enzo komen, en kwaliteit. Of niet?
En hoe kan ik mijn platen beschermen tegen stof, zijn daar anti-stofmiddeltjes tegen? Wat doen jullie om je platen te beschermen? Voor mij zijn ze nl. alles, en ik geef er al zoveel geld aan uit. Ze moeten bij wijze van spreken tot ik oud ben normaal te draaien zijn :haha:
dankje wel! |
waar maak je je allemaal druk om. platen worden altijd stoffig en zullen na verloop van tijd altijd wat minder mooi worden, maar das nou juist het mooie van draaien met vinyl :toothless
en dat stof verwijderen kun je idd gewoon met een stofdoek ofzo doen... |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by djdavid
waar maak je je allemaal druk om. platen worden altijd stoffig en zullen na verloop van tijd altijd wat minder mooi worden, maar das nou juist het mooie van draaien met vinyl |
Huh? Wat is daar mooi aan?
Dat is hetzelfde als zeggen: " Ik heb een nieuwe auto en over een jaar zit er een deuk in, gaaf man!'
Ik snap het niet. |
|
|
| djdavid |
| quote: | Originally posted by basd
Huh? Wat is daar mooi aan?
Dat is hetzelfde als zeggen: " Ik heb een nieuwe auto en over een jaar zit er een deuk in, gaaf man!'
Ik snap het niet. |
wat kan ik hier nou op zeggen....:rolleyes: |
|
|
| basd |
Wat jij zegt is dat de charme van het draaien met vinyl ligt in het feit dat je platen na verloop van tijd minder mooi worden. Of in ieder geval, zo lees ik het.
En ik snap dat niet. |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by sndh
En hoe kan ik mijn platen beschermen tegen stof, zijn daar anti-stofmiddeltjes tegen? Wat doen jullie om je platen te beschermen? Voor mij zijn ze nl. alles, en ik geef er al zoveel geld aan uit. Ze moeten bij wijze van spreken tot ik oud ben normaal te draaien zijn :haha:
dankje wel! |
Ik stof m'n tegenwoordig 1 keer in de week. M'n moeder is daarom ook erg blij met m'n draaitafels :toothless |
|
|
| djdavid |
| quote: | Originally posted by basd
Wat jij zegt is dat de charme van het draaien met vinyl ligt in het feit dat je platen na verloop van tijd minder mooi worden. Of in ieder geval, zo lees ik het.
En ik snap dat niet. |
zo ongeveer wel... ik bedoel, je kunt toch niet voorkomen dat je platen na verloop van tijd minder goed worden. af en toe zo'n krasje of iets in een mix tijdens t draaien hoort r gewoon bij zou ik zeggen, das de nostalgie van het vinylmixen... :toothless zou ook willen dat t niet zo was |
|
|
| sndh |
tuurlijk ben ik ff bezig, maar so what, ik draai thuis, en dan ben ik ook lekker bezig, niet dan? Trouwens, net was basd zegt, de nostalgie en het heerlijke ligt hem zeker niet in dat je dure platen gewoon minder mooi worden. Ik snap niet wat je er zo mooi vind aan een plaat die onder de stofdeeltjes zit.
Waar ik me zorgen om maak is meer het feit dat er zoveel stof op ligt, ik vind dat toch wel zonde, zeker als je weet dat over een tijdje ze er echt niet meer uitzien. Ik heb er toch veel uren inzitten om alles te kunnen kopen. Dat is ook het mooie van vinyl tov. cd's
Dank je menno, zal even kijken wat ze daar allemaal verkopen! |
|
|
| djdavid |
| quote: | Originally posted by sndh
Ik snap niet wat je er zo mooi vind aan een plaat die onder de stofdeeltjes zit.
|
zeg toch ook niet dat t mooi is:toothless |
|
|
| sndh |
je snapt wat ik bedoel:
| quote: | | platen worden altijd stoffig en zullen na verloop van tijd altijd wat minder mooi worden, maar das nou juist het mooie van draaien met vinyl |
{..} |
|
|
| Kakao |
| Het gaat weer nergens over :clown: |
|
|
| sndh |
| ik was ook benieuwd naar hoe iedereen hier met zijn of haar platen omging....niet in of het wel of niet erg is of er stof op je platen zit. Ik vind dat niet leuk, en wilde wat oplossingen horen. Die heb ik deels gehad. |
|
|
|
|