return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 
DJ Talk (pg. 20)
View this Thread in Original format
raoel
Je master helemaal open en je gain raak je nauwelijks aan?

Is toch wel vreemd hoor, dan heb je je gain toch wel erg ver dicht staan of je faders niet helemaal open :conf:. Ligt natuurlijk wel aan de mixer, maar dan nog. En net als MennoB heb ik dan de vraag:
Hoe doe je dat dan als de ene plaat zacht is opgenomen en de andere een stuk harder?

Of blup is er zo één die continu op die rode ledjes staat te geilen onder het motto, rood is hard en alleen bij een "silent break" mogen die ledjes uit het rood :mad: :whip:

Dat het geluid in de zaal ondertussen heel wat minder is maakt hem niet uit :)

Over mixtechniek:
Die van mij komt overeen met die van Menno, maar het is ook afhankelijk van de stijl. Hoe harder, hoe groffer je mixt.
raoel
quote:
Originally posted by blup
Bovendien stoot je een gain niet aan en een master kan je perongeluk wel een duw omhoog geven..

Daarom zijn die 500 en 600 ook zo klote ontworpen. Zal best een heel goed ding zijn verder, leuke effecten, maar wie verzint er nou om daar een master te maken inde vorm van een fader?

Overigens schijnt dat de gain van de djm's ook ontzettend gevoelig te zijn en daardoor dus een klein bereik hebben.

quote:
(Dan zit je geloof ik 2 á 3 blokjes in 't rood..)

ROOD = FOUT

Aan het begin van deze topic hebben we er al een discussie over gehad, lees maar eens door, dan snap je misschien ook waarom.
Koop eens het boek, how to dj right, kun jij ook nog veel van leren :D
blup
quote:
Originally posted by raoel
Daarom zijn die 500 en 600 ook zo klote ontworpen. Zal best een heel goed ding zijn verder, leuke effecten, maar wie verzint er nou om daar een master te maken inde vorm van een fader?

Overigens schijnt dat de gain van de djm's ook ontzettend gevoelig te zijn en daardoor dus een klein bereik hebben.

Ze zijn uiterst gevoelig. daarom gebruik ik die ook niet, en gebruik ik altijd de master die je dan wel gewoon voluit kan zetten.
New Wave
Nog even hoe ik mix :)

Als ik precies na een break een andere plaat er in mix is het altijd (meestal) de bass van de andere plaat en daarna kom ik metd e rest.
Als het geen break is dan laat ik alles een beetje inkomen, of juist niet en zit ik flink te raggen met de crossfader. Nog anders die ik het door de verschillende verQwenties te switchen.ach, mijn mixen zijn nooit hetzelfde.
Ligt er helemaal ana welke plaat ik gebruik, wat voor bass de plaat heeft en welke midden en hoge tonen in de plaat aanwezig zijn. Techno past niet altijd precies in elkaar, je moet er wel werk van maken :)
Ik mix niet steeds op dezelfde manier.....moet natuurlijk wel wat afwisseling in zitten
raoel
quote:
Ze zijn uiterst gevoelig. daarom gebruik ik die ook niet, en gebruik ik altijd de master die je dan wel gewoon voluit kan zetten.

Ja, en als de volgende plaat zachter is opgenomen, hoe doe je dat dan?
Je kunt gewoon niet fatsoenlijk zonder "gain" mixen tenzij je faders niet altijd helemaal open zet.

Lekkere topic nu, editen terwijl de volgende alweer een reactie aan het posten is...
Tha Mitch
quote:
Originally posted by New Wave
Nog even hoe ik mix :)

Als ik precies na een break een andere plaat er in mix is het altijd (meestal) de bass van de andere plaat en daarna kom ik metd e rest.
Als het geen break is dan laat ik alles een beetje inkomen, of juist niet en zit ik flink te raggen met de crossfader. Nog anders die ik het door de verschillende verQwenties te switchen.ach, mijn mixen zijn nooit hetzelfde.
Ligt er helemaal ana welke plaat ik gebruik, wat voor bass de plaat heeft en welke midden en hoge tonen in de plaat aanwezig zijn. Techno past niet altijd precies in elkaar, je moet er wel werk van maken :)
Ik mix niet steeds op dezelfde manier.....moet natuurlijk wel wat afwisseling in zitten

Dat bedoel ik he ;)
blup
quote:
Originally posted by raoel
ROOD = FOUT

Aan het begin van deze topic hebben we er al een discussie over gehad, lees maar eens door, dan snap je misschien ook waarom.
Koop eens het boek, how to dj right, kun jij ook nog veel van leren :D

Ach ja, meestal heb je ook zicht op de led's van de versterkers die fijn in 't groen staan te dansen en af en toe 't rode willen aan tikken.. :D
Maar zo doe ik 't nou eenmaal.. of je nou je gain open zet of de master..
Ik doe de master en ik word gelijk gebashed.. :(
blup
Ik upload wel een mp3 met wat overgemix van me...
Ik ben de beroerste niet en laat ook even een hele stomme fout horen van me zelf.. :D

(alchohol & decks.. :()
raoel
quote:
Maar zo doe ik 't nou eenmaal.. of je nou je gain open zet of de master..
Ik doe de master en ik word gelijk gebashed.. :(

Je snapt het niet.

ROOD = FOUT

Hoe, maakt niet uit. Je moet gewoon niet in het rood komen.
Het geluid vervormt altijd en hoe harder de output hoe meer het vervormt.
Het is niet zo radicaal als bij het in het rood komen van een versterker dan wel "clippen". Dat is helemaal uit den boze!

Maar kmoet nu naar een feestje!~
Lees de eerste pagina's van de topic maar is door!
blup
www.trancevibez.com/mixes.mp3

OkOk.. Aan 't eind me grote fout..
Allemaal mij even uitlachen.. Ja.. Dank u.. ;)
Ter overmate van ramp sloeg het ook nog eens over.. :(
Alle mixes waren van vinyl naar vinyl..

Tha Mitch
quote:
www.trancevibez.com/mixes.mp3

OkOk.. Aan 't eind me grote fout..
Allemaal mij even uitlachen.. Ja.. Dank u.. ;)
Ter overmate van ramp sloeg het ook nog eens over.. :(
Alle mixes waren van vinyl naar vinyl..

mjah, hoorde hem idd overslaan op het laatst, maar zo erg is dat toch niet, was maar klein foutje.
MennoB
Om ff terug te komen op Rood = Fout

Als ik m'n platen met de gain gelijk wil zetten, zet ik ze altijd 1 lapmje in het rood. Als ze 2 lampjes zijn zet ik de gain iets minder en als ze niet in het rood zijn zet ik hem iets harder.

De master zet ik altijd verschillend, omdat ik thuis mix en ik wel een beetje respect heb voor de buren enzo :D. Ik speel de meestal wel met de master, bij een vet nummer iets harder enzo.

Maar als je nou moet draaien in een disco ofzo, moet je dan je gain niet in het rood afstellen?? Of maakt de gain niet uit, als de master maar niet in het rood komt.

En als ik naar video's kijk die op zijn genomen op feesten waar je het mengpaneel goed ziet, zitten die ook vet ruim in het rood, zonder iets op eneer te gaan...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [20] 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 
Privacy Statement