|
DJ Talk (pg. 63)
|
View this Thread in Original format
| basd |
| quote: | Originally posted by Bailey
Ik wil mijn mixjes recorden op mijn laptop, maar deze heeft helaas geen Line-In. Ik heb van iemand gehoord dat er een soort van Line-In apparaatje bestaat die je via de USB kan aansluiten. Weet iemand hier meer van? |
Zoiets?
http://www.usbgear.com/USBG-X4S.html
Anders kun je altijd gewoon een externe soundcard met USB-aansluiting pakken (voor zover dit dat nog niet is, kon ik er even niet uit opmaken) |
|
|
| Bailey |
Yep, precies waar ik naar op zoek ben.
Tnx Bassie :D |
|
|
| Roger |
| quote: | Originally posted by DJ Bazz
Heeft er iemand ervaring met de SynQ XTRM-1? Ik heb al enkele reviews gelezen bij New-Line en AboutDJ.nl, maar graag zou ik jullie mening ook willen horen... |
esrem hier op TA heeft er 2 staan, vind ze zelf echt fijn werken! lekker sterke motor zit erin. Sterker als die van de technics.
Hoe sterker de motor, hoe preciezer je kan corrigeren:) |
|
|
| raoel |
Vanavond staan MennoB en ik weer achter de decks op Transmission.
Het live uitzenden gaat niet door. althans, wij hebben er niks over gehoord...
Verder blijft het hopen op een hoop gezellige party minded people. Of die komen? Jullie horen het morgen van ons.
Het is in ieder geval mooi weer. Misschien wel te mooi en gaan de mensen op een terras zitten...
Het is niet snel goed heh :)
| quote: | Originally posted by Roger
Hoe sterker de motor, hoe preciezer je kan corrigeren:) |
Dat is niet geheel waar.
Tijdens het cue-en van een plaat vertraag je ook de plaater. Hoe sterker de motor, hoe minder die vertraagt. Het verschil tussen cue snelheid en de gewenste snelheid is kleiner en dus sneller te corrigeren. De motor is zo sterk dat ie ook nog eens sneller accelereert en dus nog sneller die snelheid haalt.
dus wat dat betreft is de kracht van de motor belangrijk.
Waar het sterke punt van deze draaitafel vooral zit is het corrigeren van de snelheid van de platter.
Wanneer je de platter bijvoorbeeld vertraagt wil de motor de platter weer op de oude snelheid terug brengen. De platter wordt geaccelereerd door de motor. Maar dat gaat vrij snel waardoor die "doorschiet" tot boven de gewenste snelheid. Pas wanneer de electronica dat merkt gaat die weer vertragen. Dan vertraagt de motor die platter weer iets. Zelfs tot een klein beetje onder de snelheid. En weer sneller en weer langzamer.
Dit effect merk je nauwelijks, maar het treedt weldegelijk op. De "OEM"draaitafels waaronder de SynQ XTRM-1 heeft veel meetpunten om de snelheid van de platter te meten waardoor het "doorschieten" minder optreedt vergeleken met bijvoorbeeld de technics.
Het is dus een combinatie van kracht en electronica.
Voor degene die denken, wat zwetst deze kerel. Zet je technics maar eens aan. Raak de platter aan en kijk naar de strobes. Hieraan kun je het effect zien. |
|
|
| DJ Bazz |
Ik ben van plan 2 van zulkse Super OEM bakken te kopen. Het enige nadeel wat ik kon vinden was de interne demping, dmv de resonantie van de bass (tik bv maar eens met je vinger op je draaitafel). Maar aangezien ze op mijn kamer komen te staan zal dat wel meevallen. Hij wordt geleverd met wat speling op de arm, dit kun je verwijderen uiteraard.
Uiteindelijk schijnen ze de technics te kunnen evenaren en op sommige punten nog wel beter te zijn, zoals de motor. En, de levensduur is natuurlijk nog een vraag...
Ook ben ik van plan een Ecler NUO 4 te kopen. Heeft daar iemand toevallig ervarig mee? |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by DJ Bazz
Ook ben ik van plan een Ecler NUO 4 te kopen. Heeft daar iemand toevallig ervarig mee? |
Ik zou eerst maar eem voelen aan de draaiknoppen, die zijn gigantische groot. |
|
|
| Ding Chavez |
De vraag is vast al vaker gesteld maar dan stel ik hem nog maar een keertje; Wat is een goede platenzaak in Amsterdam voor Progressive?
Ik woon sinds kort in Amsterdam (randje Amsterdam dan ;)), dan ga ik donderdagavond eens rondkijken. |
|
|
| HiGH_NrG |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
De vraag is vast al vaker gesteld maar dan stel ik hem nog maar een keertje; Wat is een goede platenzaak in Amsterdam voor Progressive?
Ik woon sinds kort in Amsterdam (randje Amsterdam dan ;)), dan ga ik donderdagavond eens rondkijken. |
Toch niet in Uilenstede ofzo eh? :) |
|
|
| eieregooie |
| Volgens mij moeten ze bij Outland wel het een en ander hebben, maar die zaak is toch ook niet meer wat ie geweest is. |
|
|
| magrec |
| Bij outland hebben ze wel progressive ja, bij deep'n dance ook wel (aan de rozengracht) maar daar hebben ze vooral meer minimal en techno/tech-house. |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by HiGH_NrG
Toch niet in Uilenstede ofzo eh? :) |
Aan de rand van Diemen, in Velserpolder (nog net Amsterdam Zuid-Oost ;)) |
|
|
| sndh |
| quote: | Originally posted by magrec
Bij outland hebben ze wel progressive ja, bij deep'n dance ook wel (aan de rozengracht) maar daar hebben ze vooral meer minimal en techno/tech-house. |
bij deep'n dance heb ik nog nooit wat gevonden. Erg aardige gozer die me hielp, toen ik vroeg om progressive kreeg ik alleen minimal/tech van hem. was wel wat jammer, zag zelf gelukkig nog een Baroque plaat, anders was ik er met lege handen vandaan gegaan.m
Ik ga ook wel eens kijken bij Grooveconnection, daar hebben ze ook vaak wel wat toffe platen. |
|
|
|
|