|
DJ Talk (pg. 19)
|
View this Thread in Original format
| snitz |
| quote: | Originally posted by blup
Op de DJM600/500 heb je een aparte Master SCHUIF (geen draaiknopje oid) die ik erg handig vind en vaak gebruik om na het overmixen 't geluid gelijk wat harder te zetten oid.
Goedekopere mixertjes hebben dat niet.. ;) |
daar gebruik je toch meestal de gain voor?(die zit by the weg wel op een goedkoper mixertje)Ik heb meestal master helemaal open staan |
|
|
| blup |
| Nee, want de gain is uiterst gevoelig. De master kan je gewoon zonder teveel bij na te denken helemaal open gooien. |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by blup
Nee, want de gain is uiterst gevoelig. De master kan je gewoon zonder teveel bij na te denken helemaal open gooien. |
Mocht je ooit in een club kome te draaien, zou ik toch maar met je tengeltjes van de master afblijven ;) |
|
|
| MennoB |
| Ik zet m'n mid, low en high meestal in z'n slotje (half open is dat bij mij). Dan zet ik de plaat geluid qua geluid door middel van de gain af te stellen. Is dit gebeurt, en ik heb m'n platen gelijk lopen, wacht ik tot het juiste moment om de plaat in te gooien. Als ik dit heb gedaan, zet ik de low dicht (of net ietsie open) en de mid half open en schuif ik de schuif open, maar niet helemaal. Dan ga ik op gevoel de bas enzo in elkaar mixen en zorg erwel voor dat het geluid niet ineens kei hard gaat, doordat ik de low samen open heb staan. Als ik dan klaar ben, staat van de plaat die ik in heb gemixd de schuif helemaal naar boven en de mid, low en high weer in het slotje. En de plaat die ik uit mixde, daar staat de schuif dan weer helemaal onderaan, zodat je die niet meer hoort. Dan pak ik weer een nieuwe plaat (ja of ik hou er mee op :D) en dan begint alles weer van voor af aan :) |
|
|
| MennoB |
| Ik zet m'n mid, low en high meestal in z'n slotje (half open is dat bij mij). Dan zet ik de plaat die ik in ga mixen qua geluid gelijk aan de plaat die nu opstaat, door middel van de gain af te stellen. Is dit gebeurt, en ik heb m'n platen gelijk lopen, wacht ik tot het juiste moment om de plaat in te gooien. Als ik dit heb gedaan, zet ik de low dicht (of net ietsie open) en de mid half open en schuif ik de schuif open, maar niet helemaal. Dan ga ik op gevoel de bas enzo in elkaar mixen en zorg erwel voor dat het geluid niet ineens kei hard gaat, doordat ik de low samen open heb staan. Als ik dan klaar ben, staat van de plaat die ik in heb gemixd de schuif helemaal naar boven en de mid, low en high weer in het slotje. En de plaat die ik uit mixde, daar staat de schuif dan weer helemaal onderaan, zodat je die niet meer hoort. Dan pak ik weer een nieuwe plaat (ja of ik hou er mee op :D) en dan begint alles weer van voor af aan :) |
|
|
| basvh |
bij mij ligt het eraan hoe ik overmix. Ten eerste welke styl, tentweede is het een opbouwende set of een beuk set. ten derde ligt het eraan hoe de plaat klinkt.
soms dou ik heel snel de bass erin net nadat ik de andere heb weggedraait. en soms mix ik de nieuwe plaat erin met alle faders gewoon uit om dan alles langzaam bij te draaien.
| quote: | | zelfs bij mijn djm600 |
zeer vet dingetje, alleen merk ik wel dat ik erg gewend ben aan mijn vestax. Vind bij de pio de bass fader veels te veel overheersend vergelijkbaar met de mid en de high. zker als je inmixt op mijn vestax manier en de bass helemaal wegdraait klinkt het ruk. ALs je dan de bass erindraait vind ik hem te veel overheersen. maar dat is waarschijnlijk allemaal gewenning. zo zie je maar weer hoe best wel verschillend al die dingen zijn |
|
|
| Tha Mitch |
| hmmzz, leuk om te horen hoe jullie overmixen. zal misschien eens wat technieken proberen die jullie hier zo ong. doen. maar hou het denk bij m'n eigen manier, want dat ging vanmiddag toch lekker :D |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by Tha Mitch
hmmzz, leuk om te horen hoe jullie overmixen. zal misschien eens wat technieken proberen die jullie hier zo ong. doen. maar hou het denk bij m'n eigen manier, want dat ging vanmiddag toch lekker :D |
Als het goed gaat, waarom dan nog veranderen.
Maar het is altijd wel goed om iets anders te proberen :) |
|
|
| blup |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Mocht je ooit in een club kome te draaien, zou ik toch maar met je tengeltjes van de master afblijven ;) |
Hm, regelmatig gestaan. Geen pakslaag gekregen van de lokale technicus hoor :D.
Bovendien ging 't perfect hoor.. Ik kon de master overal gewoon helemaal open zetten.
De gain is 't enige waar ik vanaf bleef verder. (af en toe wel iets kleins uiteraard..) |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by blup
Hm, regelmatig gestaan. Geen pakslaag gekregen van de lokale technicus hoor :D.
Bovendien ging 't perfect hoor.. Ik kon de master overal gewoon helemaal open zetten.
De gain is 't enige waar ik vanaf bleef verder. (af en toe wel iets kleins uiteraard..) |
En als de ene plaat zacht is opgenomen en de andere een stuk harder? |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by blup
Hm, regelmatig gestaan. Geen pakslaag gekregen van de lokale technicus hoor :D.
Bovendien ging 't perfect hoor.. Ik kon de master overal gewoon helemaal open zetten.
De gain is 't enige waar ik vanaf bleef verder. (af en toe wel iets kleins uiteraard..) |
Waar stellen ze het geluidssysteem dan op af? Staat de versterker zo zacht dat ie een vol opengezette master nog aan kan? Of heb je de gains en/of faders maar een beetje open staan? |
|
|
| blup |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Waar stellen ze het geluidssysteem dan op af? Staat de versterker zo zacht dat ie een vol opengezette master nog aan kan? Of heb je de gains en/of faders maar een beetje open staan? |
Hmm.. het betreft hier een Pioneer DJM-500..
Ik heb de gain staat geloof ik op 10 á 11 uur.. en de master en fader kunnen dan helemaal open.. (Dan zit je geloof ik 2 á 3 blokjes in 't rood..)
Bovendien stoot je een gain niet aan en een master kan je perongeluk wel een duw omhoog geven.. |
|
|
|
|