|
DJ Talk (pg. 67)
|
View this Thread in Original format
| @win |
| Speciaal bedoeld als ondersteuning voor ableton en dat soort zaken, heb ik gehoord... |
|
|
| Siesta |
| quote: | Originally posted by @win
Speciaal bedoeld als ondersteuning voor ableton en dat soort zaken, heb ik gehoord... |
jup, midi support |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by Siesta
jup, midi support |
en dat is?
(voor de leek..) kan je daarmee ableton bedienen? interactief? |
|
|
| ZZandirt |
geleze..... très kewl!!:eyes:
duur though....phew!! |
|
|
| Bailey |
| En eindelijk hebben ze die Master (volume) fader ingewisseld voor een draaiknop. Dat is bij de 600 erg onhandig gedaan. Voor de rest ziet hij er wel strak uit.:D |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by Djeebie
Ik heb nu toch maar definitief de knoop doorgehakt en besloten om ook te gaan draaien. Ik merk gewoon dat muziek m'n grootste hobby is en waarom daar niet gewoon wat serieuzer mee aan de slag gaan :)
In tegenstelling tot een groot aantal mensen van hier wil ik alleen niet met vinyl gaan draaien, maar met cd's. Ik heb niet echt iets met vinyl en al helemaal geen verleden met vinyl, dus vandaar dat ik direct met cd's wil gaan draaien. Stuk goedkoper en het is beter voor je rug als je een map cd's mee kunt nemen i.p.v. een platenkoffer :p
Maar ik zit nu wel te twijfelen wat voor soort spullen ik moet gaan kopen. Ik zit eigenlijk te denken aan de Pioneer CDJ-200 (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13639) om mee te beginnen. Die 1000's vind ik gewoon te duur om mee te beginnen. Maar misschien is die CDJ-800 ook nog een optie. Ik heb gewoon nog nooit met die spullen gedraaid, dus ik hoop dat één van jullie me hierover wat meer kan vertellen :)
Ik zit eraan te denken om voor een bedrag van ongeveer 1500-1600 euro te investeren (moet nog wel even sparen alleen). Volgens mij moet je voor een bedrag van €400-500 ook wel een redelijk fatsoenlijke mixer kunnen bemachtigen. Om nou direct met bijv. een Dateq XTC of Pioneer DJM-600 te beginnen vind ik ook weer wat overdreven :p
Kortom, kom maar op met info en advies :cool: |
Gheghe, een maand of 7 geleden gepost. Maar... gisteren eindelijk m'n eerste aankoop gedaan. Een Gemini UMX SE mixer (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12772) om voorzichtig mee te beginnen. En vanavond ga ik een Pioneer CDJ-800 ophalen :cool:
Nu nog een maand of twee keihard thuisblijven en op water en brood en dan kan ik de tweede Pioneer en een koptelefoon erbij kopen :p |
|
|
| Bailey |
| Goeie keuze qua CD spelers. Mixer ken ik niet. Zal ook wel frustrerend zijn dat je komende twee maanden niet eens kan mixen. Ach dan heb je tenminste alle tijd om alle functies van dat die uit te vinden.:D |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by Bailey
Zal ook wel frustrerend zijn dat je komende twee maanden niet eens kan mixen. Ach dan heb je tenminste alle tijd om alle functies van dat die uit te vinden.:D |
Dat is inderdaad wel klote. Maar ik denk dat ik de mixer gewoon aansluit op m'n pc en dan Traktor als zijnde tweede cd-speler gebruik. |
|
|
| MennoB |
Erg strakke mixer Siesta!!
In de studio van de internetradio waar ik draai, hebben ze ook een nieuwe mixer. De Pioneer DJM909.. Ook een heel fijn ding!! Touchscreen en al.. |
|
|
|
|