|
DJ Talk (pg. 38)
|
View this Thread in Original format
| DjRV |
check deze ad op partyflock
voor 1200 E complete set met 2 SL1200's en gemini mengpaneel. NIET TWIJFELEN ALS JE WILT KOPEN,KOOPJE! |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by DjRV
dateq xtc for life |
Voor trance misschien wel, voor andere stylen lijkt het me wat onhandiger die lange schuiven |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by DjRV
dateq xtc for life |
!eens
Ook voor andere stijlen overigens :D |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by eieregooie
Ook voor andere stijlen overigens :D |
ik heb er nog nooit mee gedraaid maar voor o.a techno lijkt me het niet echt lekker snel werken zn lange fader |
|
|
| eieregooie |
:D
Wat belangrijker is is hoe soepel je faders zijn :D Overigens wek je nu de indruk dat je bij techno alleen maar je fader helemaal open of dicht gooit...
In feite maakt t weinig uit, maar k vin die grote faders gewoon lekkerder :) |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by basvh
ik heb er nog nooit mee gedraaid maar voor o.a techno lijkt me het niet echt lekker snel werken zn lange fader |
maakt geen uit,je gooit je fader in ene op 75 procent en behandelt hem daarna als een korte fader |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by Hitman
Als je nu toch wat wil kopen, zou ik CDJ's halen... wordt steeds meer mee gedraaid en met de goeie kun je meer dan met draaitafels. Scheelt je op langere termijn ook veel met platen kopen;)
Wel een fatsoenlijk mengpaneel halen, dan kun je volgens mij het best voor Stanton gaan... |
Ook al heb ik dan nog nooit echt met CD's gedraaid, vinyl lijkt me gewoon veel mooier. Er zijn Dj's die anders beweren, maar het overgrote deel die met beide ervaring zweert nog steeds bij de "ouderwetse" 12" plaat.
Maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken.
Technics is en zal voorlopig nog wel de standaard blijven in Dj-land, maar de OEM draaitafel is meer dan een mooi alternatief voor iemand met een minder budget. Goedkoper kan nog, maar een fatsoenlijk deck is toch wel het begin!
Kijk eens op www.aboutdj.nl
Daar staat de volgende review: Review Synq XTRM1 + de rest dat is de OEM.
Voor een mixer zul je voor jezelf echt een budget vast moeten stellen en dan pas gaan zoeken. Er is zo focking veel in te krijgen.
Ik heb de Vestax PCV-275, heerlijke mixer voor dat geld!
Voor wat ik er van weet misschien welde beste in die prijsklasse.
De Synq SMX1 en Ecler MAC 40v zijn denk ik ook het overwegen waard.
Ik heb vooral tussen de Vestax, Ecler HAK-320 (nu niet meer verkrijgbaar) en Synq zitten twijfelen. Uiteindelijk voor de Vestax gekozen vanwege het model en omdat de HAK-320 meer een battle mixer is. Ik heb een Dj tafel gemaakt en met de andere mixers die ik noem werd het allemaal wat krap. |
|
|
| total woot |
| quote: | Originally posted by DjRV
check deze ad op partyflock
voor 1200 E complete set met 2 SL1200's en gemini mengpaneel. NIET TWIJFELEN ALS JE WILT KOPEN,KOOPJE! |
Ben ik niet met je eens, ik heb zelf dat mengpaneel een tijdje gehad, en t is echt GEEN aanrader (bagger geluid). |
|
|
| Asperge |
| quote: | Originally posted by total woot
Ben ik niet met je eens, ik heb zelf dat mengpaneel een tijdje gehad, en t is echt GEEN aanrader (bagger geluid). |
Dan nog 2 sl's voor 1200 is al vrij goedkoop:) |
|
|
| total woot |
| quote: | Originally posted by Asperge
Dan nog 2 sl's voor 1200 is al vrij goedkoop:) |
Mwuah, valt wel mee toch? ik heb indertijd via marktplaats praktisch dit setje gekocht voor E 1000,- (en dat was idd een mazzeltje ;)) |
|
|
| DJ Sid |
weet er iemand dj/vinyl shops in weert (limburg) ?
thx |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by DJ Sid
weet er iemand dj/vinyl shops in weert (limburg) ?
thx |
De CD-fabriek (www.cdfabriek.nl) staat in Weert maar dat is denk ik dan ook het enige. Maar goed, Heerlen (Psycho dacht ik dat het heet, leuke shop) en Maastricht (Sirius) zijn niet al te ver weg van Weert, daar geef ik je meer kans. |
|
|
|
|