|
DJ Talk (pg. 32)
|
View this Thread in Original format
| Chicane |
| quote: | Originally posted by snitz
Basvh hier:
Snitz staat nu zijn nieuwe tech cd spelers te ontmaagden, het zijn echt top dingen. Al is het toch ff wennen moet ik zeggen. Ze werken toch stuk directer dan technics draaitafel! |
Is die pitch nou echt zo brak? VERTEL VERTEL WHUUEEELPPPP geef effe reportje/bevindingen enzo |
|
|
| basvh |
| quote: | | Is die pitch nou echt zo brak? VERTEL VERTEL WHUUEEELPPPP geef effe reportje/bevindingen enzo |
ik heb er een paar uur bij snitz meegespeeld, dus kan niet echt een uitgebreid report geven.
maar here it goes: de insteek van technics was om een cd speler te maken die als een draaitagel reageerd. Nou dat is dus niet gelukt. Als je 2 cds aan elkaar hebt en die beatmatch klopt niet echt en je wilt beetje corrigeren door een zetje te geven aan die schijf dan verspringt ie gewoon te veel. Bij de gewone technics draaitafel kan je dmv van de pin en de schijf hem gewoon heel lichtjes corrigeren dat is me bij de cd speler niet gelukt.
Al moet ik wel zeggen dat dit gewoon een kwestie van wennen is en het gevoel ervoor krijgen. Op het laatst ging het stuk beter.
het pitch knopje zelf reageert ook heel direct. bij de draaitafel is ie heel stug en bij de cd speler is ie heel licht. maar goed dat is dus ook kwestie van wennen.
que cue-en vind ik hem fijn en een plaat gelijk leggen door de schijf op de beat los te laten werkt ook top.
verder het gebruik van mp3 cd en sd kaart werkt ook heel goed. |
|
|
| Chicane |
| Maar is het geluid ook zo vervormd als je de pitch veranderd? Zit nogsteeds heel hard te twijfelen tussen technics en pioneer en nog niemand heeft eigenlijk een test gedaan tussen beiden |
|
|
| basvh |
| quote: | | Maar is het geluid ook zo vervormd als je de pitch veranderd? |
nee hoor, dat valt echt mee. Pioneer klinkt wel dikker maar veel verschil vind ik er niet. We hebben die pioneer en tech beide getest en qua geluid scheelde het weinig. Alleen zoals gezegd klinkt de pio net wat dikker |
|
|
| Chicane |
| Gaaf je hebt ze beiden getest, dus als je mocht kiezen? |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by Chicane
Gaaf je hebt ze beiden getest, dus als je mocht kiezen? |
pfffff goeie vraag. het zijn allebei top dingen. de pio zal voor mij persoonlijk een makkelijkere instap zijn omdat ie bijna hetzelfde reageerd als me huidige cd speler. Dus denk dat ik de pio zou nemen. De pio is daaren tegen wel weer stuk duurder. Het blijft een soort keuze tussen Mercedes en BMW, alle 2 top en lastig kiezen. Ik raad je dan ook aan op keer middagje ergens te testen! |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by raoel
Helaas moest ik constateren dat ik een probleempje had met de linker fader. Als ik die helemaal open schuif valt één kanaal uit. Net gebeld met de winkel coditronix/DJ Stunter in eindhoven.
Ik moest gewoon even langs komen en dan krijg ik meteen een andere mee! |
Heel vaag, maar maandag avond deed ie het ineens wel goed. Wilde eigenlijk vandaag terug gaan omdat ik 2 dagen gewerkt heb, maar ja, wat nu.
Nu doet ie het wel goed?
Maar ik twijfel of ik toch niet alsnog terug moet gaan want wat als ie straks weer vaag begint te doen. Dan gaat het mij misschien weer geld kosten... |
|
|
| snitz |
| quote: | Originally posted by raoel
Heel vaag, maar maandag avond deed ie het ineens wel goed. Wilde eigenlijk vandaag terug gaan omdat ik 2 dagen gewerkt heb, maar ja, wat nu.
Nu doet ie het wel goed?
Maar ik twijfel of ik toch niet alsnog terug moet gaan want wat als ie straks weer vaag begint te doen. Dan gaat het mij misschien weer geld kosten... |
Ik zou gewoon terug gaan en het probleem melden en vragen wat er gebeurt als het probleem strax wel doorzet.Je hebt dan in ieder geval aangegeven dat er iets niet goed zit/zat. |
|
|
| total woot |
| quote: | Originally posted by basvh
De pio is daaren tegen wel weer stuk duurder. |
Das natuurlijk niet helemaal waar, er is ook altijd nog een CDJ 800
Ik heb m zelf, en ik zou eigenlijk niet weten wat er nou zo ontzettend veel relaxter is aan zn grote broer dat je daar een paar honderd euri extra voor gaat betalen.. |
|
|
| emre |
FF een vraagje voor een vriend van me die een tijdje (niet zo lang .. een half jaar ofzo) DJ't.
Hij heeft goede spullen (Technics + Pioneer CDJ 800) maar een kutmixer! Hij wil nu een nieuwe gaan kopen; budget zal rond de 800 eutjes liggen ....
Nu is de vraag: welke mixer raden jullie aan? Hij zit zelf met de Pioneer 800 (of zoiets) in zijn hoofd maar de Dateq XTC schijnt ook goed te zijn ....
Wat zijn de tips van de mannen (of vrouwen) die hier al langer mee bezig zijn? |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by emre
FF een vraagje voor een vriend van me die een tijdje (niet zo lang .. een half jaar ofzo) DJ't.
Hij heeft goede spullen (Technics + Pioneer CDJ 800) maar een kutmixer! Hij wil nu een nieuwe gaan kopen; budget zal rond de 800 eutjes liggen ....
Nu is de vraag: welke mixer raden jullie aan? Hij zit zelf met de Pioneer 800 (of zoiets) in zijn hoofd maar de Dateq XTC schijnt ook goed te zijn ....
Wat zijn de tips van de mannen (of vrouwen) die hier al langer mee bezig zijn? |
Allen & Heath Xone 32 |
|
|
| Chicane |
| dateq all the way |
|
|
|
|