|
DJ Talk (pg. 37)
|
View this Thread in Original format
| DjRV |
| quote: | Originally posted by total woot
T was in 1 woord VET :)
Heerlijk om weer eens voor echt publiek te draaien, op 1 overgang na een foutloze set gedraaid.
Ben begonnen met hele rustige progressive (perry o neil achtige nummertjes) daarna langzaamaan via G&D-stijl richting de wat 'hardere' trance gegaan, om vervolgens met een beetje techno af te sluiten.
Supertoffe reacties gekregen achteraf, (behalve de eigenaar zelf, die vond dat mn muzieksmaak niet in zijn tent thuis hoorde (dikke bull, ik kom er regelmatig, en t was PRECIES wat er normaal ook gedraaid wordt... muv t feit dat er normaal top 40 hitjes tussendoor worden gegooid worden dan :p)).
Al met al toch met een goed gevoel naar huis gegaan, en zeer zeker dat ik nu weer wat actiever op zoek ga naar gigs... t is gewoon een ultiem gevoel om mensen blij te maken met je muziek :) :) |
Het goede gevoel is erg belangrijk voor je zelf vertrouwen en motivatie. Hieruit kan je verder bouwen. Je zult ALTIJD te maken krijgen met eigenaren cq organisatoren die het niet eens zijn met jou muziek keuze. Dit vooral omdat zij de macht hebben om dit te zeggen. Als zo'n persoon een gevestigde naam boekt zal die never nooit zo'n opmerking doen, ook al draait ie precies de zelfde platen. Moet je dus maar voor lief nemen. Reacties van de mensen op de dansvloer zijn het belangrijkst want daar doe je het voor (naast voor jezelf) |
|
|
| nwopper |
Ach ja, ik ben van plan om een deckje te kopen zodat ik mezelf eens wat fatsoenlijk dj-werk kan aanleren. Ik vroeg me af, wat is goed spul voor een redelijke prijs? Ikzelf ben niet zo rijk, namelijk...maar wil niet iets goedkoops hebben dat binnen no-time naar de filistijnen is...
Iemand tips?
:D |
|
|
| Chicane |
Technics all the way.. SL12xx MKx (1200 is zilver, 1210 is zwart) MK3 hebben een pitch-reset en geen verschuiving van de 0%-pitch
Of als je de oudejaarsloterij wint: SL DZ1200 digitale (cd) draaitafel :D |
|
|
| DjRV |
er is hiervoor een speciale dj thread gemaakt,gebruik die svp :(
anyway,altijd voor technics gaan :D |
|
|
| Esrem |
| He Nwopper, dit wilde ik nou ook net weten. Je kan trouwens ook ff op www.new-line.nl kijken, daar staat commentaar bij de spullen, of ze goed zijn enzo, maar commentaar van mensen hier is handiger. |
|
|
| DJ_Siesta |
| moah technics is lang zo goed niet, als je ze vergelijkt met andere tafels. Vind die nieuwe stanton draaitafel echt veel strakker. Jammer dat ie MEGAZWAAR is. |
|
|
| Freezel |
| Mocht je nu geen genoeg geld hebben voor Technics, ga dan in ieder geval voor Direct Drives :) Dat is wat mij geadviseerd is jaaaaren terug ;) |
|
|
| dj_spare |
| ik doe het nog steeds op belt drives... gaat re-de-lijk, maar als ik dan een keer op direct drives moet draaien hejje de pup'n aan 't uit de mouw kummn |
|
|
| subtrance |
ik heb even een vraagje. wat is nou de beste manier om je opgenomen setjes te sharen? ik heb nu een mix op globalbeatz staan
( http://music.globalbeatz.net/dj-mix-mp3/4658 ) maar daar heb je maar maximaal 3 downloads per dag. Weet iemand misschien gratis webhosts waar je ook audiofiles op kunt opslaan (ik heb er geen kunnen vinden) of een andere manier om ze te sharen?
bedankt |
|
|
| Hitman |
Als je nu toch wat wil kopen, zou ik CDJ's halen... wordt steeds meer mee gedraaid en met de goeie kun je meer dan met draaitafels. Scheelt je op langere termijn ook veel met platen kopen;)
Wel een fatsoenlijk mengpaneel halen, dan kun je volgens mij het best voor Stanton gaan... |
|
|
| DjRV |
| quote: | Originally posted by Hitman
Als je nu toch wat wil kopen, zou ik CDJ's halen... wordt steeds meer mee gedraaid en met de goeie kun je meer dan met draaitafels. Scheelt je op langere termijn ook veel met platen kopen;)
Wel een fatsoenlijk mengpaneel halen, dan kun je volgens mij het best voor Stanton gaan... |
dateq xtc for life |
|
|
|
|