|
DJ Talk (pg. 70)
|
View this Thread in Original format
| magrec |
OEM is een acroniem voor Original Equipment Manufacturer. Dit is een bedrijf dat producten/componenten maakt die worden gebruikt in producten van een ander bedrijf, van schokdempers tot harde schijven.
De duurste draaitafels van Acura, XTRM-1, HTD 4.5, RP-6000, maken gebruik van dezelfde onderdelen alleen de naam is anders.
Zondag voor het eerst in een club gedraait, ff de nieuwe djm 800 en cdj 1000 mk3 misbruikt. DJM 800 is echt wel een cool dingetje, jammer van de korte faders maar voelde verder goed aan. |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by magrec
Zondag voor het eerst in een club gedraait |
Vertel es?
Zelf net verhuisd, nu eindelijk weer meer ruimte in huis dus ook meer ruimte om te draaien zonder dat alles en iedereen in de weg zit of staat.. Lekker hoor! |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by basd
Vertel es?
Zelf net verhuisd, nu eindelijk weer meer ruimte in huis dus ook meer ruimte om te draaien zonder dat alles en iedereen in de weg zit of staat.. Lekker hoor! |
2 weken geleden in de juicy lounge bar gedraaid. Samen met djpartner lambert fisher van half 9 tot 2, ging wel aardig. FF wennen aan cdj's want daar had ik nog niet eerder mee gedraaid en een iets ander volume dan dat ik thuis heb ;). Dit weekend daar weer gedraaid zowel de zaterdag als de zondag. Zaterdag ging kut maar gisteren heb ik echt super gedraaid, laatste uurtje allemaal oude dikke prog platen (nat monday - waiting, pappa/gilbey platen etc) met wat nieuwe dingen (loco dice, mashtronic). Erg positief allemaal dus ik zal er ws wel vaker gaan draaien (hoop ik, maar de eigenaar was er erg te spreken over)
Officiele opening is de 28e met remy :cool:
www.juicyloungebar.nl |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by magrec
laatste uurtje allemaal oude dikke prog platen (nat monday - waiting, pappa/gilbey platen etc) |
Top! Heb ook weer een periode dat ik dat continu draai, heb alleen net effe te weinig platen daarvan om het leuk te houden.. Maar weer eens op jacht. |
|
|
| basd |
Meteen maar effe daad bij het woord gevoegd, stuk of 60 progplaten gekocht voor 100 euro. Effe snel door een paar heen geskipt en het is het geld nu al waard.
Had al wel een redelijke stapel van die prog van rond 2000-2002 maar alleen de bekendere platen. Nou dus ook een aantal onbekend maar minstens zo lekker.. Top! |
|
|
| MennoB |
Kloppen de platen die Eric Prydz produceerd?
De 2 laatste platen die ik van Eric heb gekocht waren: Poalo Mojo - 1983 en Inner City - Good Live. Beide platen verandere steeds van snelheid!! Ik weet niet of dit een 'mispersing' is of dat Eric bij het produceren van zijn platen de snelheid steeds veranderd (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen). Het rare vind ik ook dat ik het alleen bij deze 2 platen heb. Ik heb ze ook op andere draaitafels getest en heb hier ook hetzelfde probleem mee. Dus aan de tafels ligt het niet.
Heeft iemand hier ook problemen mee, of kan me vertellen dat het mispersingen zijn of wat danook? |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by MennoB
Kloppen de platen die Eric Prydz produceerd?
De 2 laatste platen die ik van Eric heb gekocht waren: Poalo Mojo - 1983 en Inner City - Good Live. Beide platen verandere steeds van snelheid!! Ik weet niet of dit een 'mispersing' is of dat Eric bij het produceren van zijn platen de snelheid steeds veranderd (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen). Het rare vind ik ook dat ik het alleen bij deze 2 platen heb. Ik heb ze ook op andere draaitafels getest en heb hier ook hetzelfde probleem mee. Dus aan de tafels ligt het niet.
Heeft iemand hier ook problemen mee, of kan me vertellen dat het mispersingen zijn of wat danook? |
Ik heb die good life digitaal (vinylrip :rolleyes: ) maar daar ik heb niks van tempowisselingen gemerkt. Wat je kunt doen is je vinyl digitaliseren en in ableton de track rechttrekken. |
|
|
| MennoB |
Hmm vaag.. Tot de eerste break (die vrij snel komt) blijft ie 'gelijk'. Daarna lijkt ie steeds sneller te gaan (maar een klein beetje, maar toch. Dan op het einde, na de laatste break, vertraagd de plaat weer een beetje. Net of hij dan weer dezelfde snelheid heeft als in het begin.
Zelfde geldt voor die Poalo Mojo. Die versneld in het midden ook en vertraagd daarna weer op het einde.
Ik vind dit jammer.. 2 super platen alleen zijn ze nu beide moeilijk te mixen! |
|
|
| magrec |
| vreemd, wel jammer want die good life edit klapt er wel flink op :cool: Remy draaide hem vrijdag in Apeldoorn en zondag heb ik hem gedraaid en eigenlijk niks gemerkt van dat tempo verschil. |
|
|
| TranceFool |
| Ik vind het ook een heel vreemd verhaal heerlijk gezegd. Die Paulo Mojo heb ik ook op vinyl en ik heb er eerlijk gezegd geen last van |
|
|
| MennoB |
| Eerst dacht ik ook dat het aan mij lag. Maar nu ik merk dat een andere plaat van Eric hetzelfde heeft begon ik me dat toch eens af te vragen. Kan goed zijn dat het gewoon puur toeval is dat ik net die 2 soort van 'misdrukken' in mijn bezit heb. Vind het alleen jammer.. 2 super platen die nu moeilijk te mixen zijn. |
|
|
| MennoB |
| Kan je op beatport ook betalen als je geen creditcard hebt? Zoja, hoe? Is dat de functie: Solo? |
|
|
|
|