|
OT: Grafik, Design, In here (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
alltså Wohoooo.... vilka resurser du har här på forumet Mind :) bra för dig... e såklart viktigt me alla saker när de e en sida som ska sälja dig.. till företag etc. :)
reveal skrapade ihop en hel del :) som ja inte ens sett :) jag har som sagt, sagt min kritik till dig redan på icq :) så ja skriver inget nu :) |
|
|
| mindshooter |
| tack som fan reveal darling :) precis vad jag behövde...ska gå in och ändra så fort jag får tid! |
|
|
| reveal |
inga problem
tips: varna för att filmen, som finns för nedladdning, är över 100 meg stor! |
|
|
| Dioxys |
suttit och knåpat på en liten bild
har inga superskills i ps eller nånting, men tyckte den vart lite fin iaf! :)
observera att den är gjord som ett skrivbordsunderlägg med min egna upplösning (1280x1024) så den är hyffsat stor! :) |
|
|
| dj_hysterix |
| snygg sida mind....o himla cool bild du gjorde dioxys :eyes: |
|
|
| zomn |
Den här tråden hade jag ju helt o hållet missat...
Kritik i alla dess former är alltid uppskattat för en designer så jag tänkte posta ett par sidor jag formgivit.
http://dod.battleforeurope.com/ - En turnering i spelet Day Of Defeat (Baserat på Half-Life) som baserar sig på andra världskriget - väldigt detaljerad turnering för övrigt.
http://www.21stcenturywarfare.net/ - En syster-turnering till ovannämnda turnering, skillnaden är att denna istället är baserad på Irak-kriget och använder sig utav 'modifikationen' Desert Combat till Battlefield 1942.
När jag fick jobbet fick jag samtidigt även en jäkla massa riktlinjer (nästanpå för många) vilket medförde att man kände sig lite låst under tiden man formgav sidan. Båda sidorna har nästan exakt samma struktur vilket var en av riktlinjerna, men jag har försökt inkludera tillräckligt många detaljer för att man ska förstå att det är olika spel det handlar om. Allt som allt är jag kopiöst självkritisk såhär i efterhand men i det hela ganska nöjd ändå.
Jag föredrar helt klart att formge sidor med lite mer stilren design och inte 'skitig' design som i de här fallen, men man kan inte vara alltför kräsen när det gäller deisgn-jobb. ;)
Som sagt, all kritik uppskattas enormt - bring it on! :)
-zomn |
|
|
| mindshooter |
Riktigt jävla sjyssta sidor faktiskt... skulle inte hittat något att klaga på om du inte bönat o bett om kritik. Mestadels är det personliga åsikter...
Du har lyckats med en bra grej på sidorna, och det är att den justerar sin bred efter upplösning, det är soft, men medför sig ganska många nackdelar om det inte görs helt perfekt.
*funkar dom verkligen för 800x600? Om jag förminskar fönstret och drar ihop det lite så glider kartan över inloggningen, antar att den är i ett separat lager?
*Det är otroligt mycket luft på sidan...mycket blir juh för att den kompenserar stora upplösningar med luft här och där när den ska fylla ut bredden. Men jag tänker mer på luften som går vertikalt.
Ta http://dod.battleforeurope.com/ som ett exempel och titta på sposnorerna i vänster spalt... lute mycket luft emellan dom och sjukt mycket under. Jag får känslan av att allt liger lite här och där bara...
*Toppen tycker jag är alldeles för tjock, kunde halverats på höjden typ, eller så kunde du slängt in bannern där som jag tycker ligger och bara flyter på sidan..
*"Click here to join the battle" knappen som faktiskt är en viktig knapp kunde kanske gjort lite coolare?
Som sagt, en riktigt sjysst sida, detta är mina personliga åsikter, själv undviker jag gärna kritik från designers på mina sidor när jag själv är nöjd med dom, för andra är aldrig nöjda... Både du och jag vet att webdesign bygger på fusk och rundgångar av regler som satts upp. Ett jävla pill, blir aldrig som man vill. Jag har själv aldrig gjort en sida som justerar bredd efter upplösning, gillar inte att arbeta med % i HTML...men jag ska ge mig på detta nån gång när det känns aktuellt :)
Själv håller jag på med Novas hemsida (Klubbarrangörer) och det är en sida jag skulle kunna visa upp när den är klar, det är nog den enda jag gjort som jag anser mig riktigt nöjd med... och då har jag ändå gjort ett community :p www.eldsjal.org(< verkar vara nere för tillfället, inte jag som har hand om servern) titta där och se hur mycket fusk du kan hitta (för att inte tala om ful design, v.2 är på väg)
Hoppas jag var till hjälp! :tongue3 |
|
|
| zomn |
Wow, det här är vad jag kallar feedback! :)
Den ursprungliga layouten funkade finfint i 800x600 men när bla Flash-kartan (som jag inte har någoting att göra med)skulle läggas till blev den horisontella gränsen något över 800 pixlar vilket gör att sidan ser ut som en picasso-tavla i den upplösningen. Nu var det iofs inte hela världen då just 800x600 är öerhört ovanlig idag, har faktiskt inte fått ett ända klagomål om det så jag antar att ingen av deltagarna kör det iaf. ;)
'Luften' du nämner är jag fullständigt enig med dig om, och om jag kunnat välja hade det verkligen inte blivit så. Jag har arbetat på en lösning tillsammans med kodaren men hittils har det inte lett någonstans.
Toppen ser faktiskt ganska liten ut i t.ex. 1600x1200 (som jag vanligtvis kör hemma) så jag fick välja något mittimellan så det passar de felsta upplösningarna. För övrigt tycker jag toppen representerar helheten av sidan och därför borde den synas väl, men jag antar att det är en ren smaksak, som allt annat. :)
Det kändes som en grafisk knapp innehållande "Click here..." hade blivit aningens för mycket så det fick bli ett stort o tydligt typsnitt istället. Sen lade jag inte ner alltför mycket tid o tankar på just denna detaljen så vem vet, det kanske passat in skitbra!? :)
STORT tack för all kritik (ris som ros), tycker det är ruggigt kul att få höra andras åsikter varje gång jag skapat något, det är ju trots allt därför man gör det från början! :)
Ska kika närmare på eldsjäl såfort servern kommer online igen.
-zomn |
|
|
| mindshooter |
| Jo som sagt, det mesta är smaksak ;) Du kan juh kika på www.tricster.tk om du vill...sida som jag gjort åt mig själv. Men det är brutalt mycket fusk på den... vissa syns på vissa datorer bara :p |
|
|
| ShyTrance |
arbetade med en bild idag
hade inget o göra, så jag gjorde den... vet inte vad den e till =)
va tycker ni om den? |
|
|
| Dioxys |
| very naaajs :cool: du har fan äcklig jävla talang vad det gäller sånthär shytrance :p |
|
|
| dj_hysterix |
| najs blåbärskräm :p |
|
|
|
|