|
OT: Grafik, Design, In here (pg. 17)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by mellow pleasure
Angelface/Kristina NormanDenna bild var en av mina första försök att göra om ett orginal. |
Jag såg denna på din sida tror jag och jag gillar inte alls den, röda läppar är något som bär emot hos mig dessutom tycker jag om ögon som de ser ut i original och får därför "Terminator"-vibbar av denna. Ränderna får jag tyvärr associationer till vår första skrivare i familjen som var en kass bubblejet som gjorde att alla bilder man skrev ut såg ut just så där. Den här bilden är helt enkelt inte gjord för att passa mig, sorry. Hoppas att andra tycker om den... |
|
|
| DJ_Laszlo |
uuuh...en sak jag undrat över länge, något som säkert de flesta kan svaret på - dock inte jag.
Varför lämpar sig Macintosh bättre för redigering och bearbetning med tvådimensionell grafik än PC? (Med tredimensionellt är det PC som lämpar sig bäst). |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by mellow pleasure
Angelface/Kristina NormanDenna bild var en av mina första försök att göra om ett orginal. |
Den e sådär, dem där scanlines är för synliga, sänk opaciteten o gör dom lite tätare. Hur har du gjort dem där linjerna eg. för några avstånd är större än dom flesta.. :S |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
Den e sådär, dem där scanlines är för synliga, sänk opaciteten o gör dom lite tätare. Hur har du gjort dem där linjerna eg. för några avstånd är större än dom flesta.. :S | Ja som jag sa så va det min första. Numera så gör jag dom inte för *s* hand utan fill pattern. Man lär sig så länge man lever. Jag har tyvärr tappat bort orginalet så jag har nog svårt att korrigera den. |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
uuuh...en sak jag undrat över länge, något som säkert de flesta kan svaret på - dock inte jag.
Varför lämpar sig Macintosh bättre för redigering och bearbetning med tvådimensionell grafik än PC? (Med tredimensionellt är det PC som lämpar sig bäst). |
de flesta bildredigeringsprogram e från början utvecklad för mac, och har sedan blivit portade till windows... därför har de varit buggigare i windows, och buggar skapar instabilitet vilket är två smulor otrevligt... Postscript kommer även det från macvärlden, och de är så vitt jag vet standarden för tryckerier...
edit: det är även som så, som de flesta säkert vet, att macOS är/har varit mycket stabilare än windows vilket även det är en stark anledning till att "proffsen" valt att jobba med mac. |
|
|
| mellow pleasure |
undrar om ngn har en grymt snygg klubb bild ( tagen på ett fett party) som jag skulle kunna få använda till min senaste bild istället för tjejen i bikini. Vill dock ha en bild som inte ligger under ngn annans än just DIN ägo & copyright.
maila gärna den till mig i så fall.
keep clubbing !! |
|
|
| DJ_Laszlo |
| quote: | Originally posted by mellow pleasure
undrar om ngn har en grymt snygg klubb bild ( tagen på ett fett party) som jag skulle kunna få använda till min senaste bild istället för tjejen i bikini. Vill dock ha en bild som inte ligger under ngn annans än just DIN ägo & copyright.
maila gärna den till mig i så fall.
keep clubbing !! |
Jag har nog ett par bilder i min kollektion som du kanske skulle ha nyttta av....ska bara leta upp de...
EDIT:
Dance Valley
Devotion
 |
|
|
| mellow pleasure |
| Man får tacka det var shyssta bilder ! Ska se vad jag kan gör med dessa . |
|
|
| ShyTrance |
 |
|
|
| NooN |
| Det är snyggt ShyTrance, men en aning rörigt. |
|
|
| mellow pleasure |
| Skulle vara glad om du hade bilder med en massa dansande människor men inte så mkt ljus. Bilderna var coola så jag skulle kunna ha användning av dessa senare. |
|
|
|
|