|
OT: Grafik, Design, In here (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
| säger bara en sak "3Dsm" eller nått annat 3d progg |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by dbl
säger bara en sak "3Dsm" eller nått annat 3d progg |
ok det var det jag tänkte :) att det var till sådant man skulle använda det....men är det svårt att komma in i då? fan det är juh sånt här man vill lära sig i skolan.... |
|
|
| dbl |
| nja.. skall la inte vara så speciellt svårt har jag för mig.. var docl ett tag sen jag använde 3dsm, men jag gjorde något sådant ganska snabbt.. sen slutade jag innan jag han lära mig mer :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Fan de e svårt med grafik.... fattar inte hur en del av er gör vissa saker... ok det finns "fusk" knep men det gäller att komma på dom också
Som sagt...
Denna animation har jag gjort :D

För mer än nåt år sen gjorde massa olika wallpapers i chill out zone.
Detta var mitt bidrag

Har även gjort all grafik som är på min hemsida
 |
|
|
| Vizay |
mind: om man säger såhär...3dsm kan va klurigt att förstå hur alla funktioner fungerar i början men då man kan dom så ere rätt enkelt å använda....då gäller det bara att komma underfund med hur mna modellerar :p
steve: hemligheten e att använda mycket lager å försöka att göra det så enkelt som möjligt.....fadear man ihop 3 lager av olika slag osv så kan manuppnå effekter som e helt omöjliga annars osv. :)
kolla sidan som robstar gav...där finns tom. guide till hur du gör 3dprylar á la fuskvägen i PS :D |
|
|
| mindshooter |
| tackar för tipsen, Phong.com har en sjysst guide med rostig text och en om hur man gör coola metallkulor. Skitsnyggt. |
|
|
| Vizay |
| ja jo de e klart du kan ju köra abstrakt i 3dsm...men för å kunna kontrollera det du gör å inte bara chansa fram saker så krävs ändå en del kunskap :) |
|
|
| Glorie |
jag orkar inte läsa igenom hela tråden! :p
har gått en utbildning på Universitetet som heter Digital Medidesign.. ;)
men så hoppa ja av den för att testa en annan utb. (kognitionsvetenskap) men ja pallar inte me den. för ja e helkass på matte å programmering som d baraaaa e nu :( snyyyyyyyyyyyyyyyyyyft
så ja funderar på att ta examen i dmd iaf.. hahahahha
gissa om ja e nå bra??? Inteeee allls! :D :D
Såna talanger som ni e ÄR orsaken till varför ja hoppa av utb. i första taget.. :D
iaf så syssla me vi medieproduktion i största allmänhet å var inte fokuserad på bilder å webb :)
men man har allt skapat lite informationsskivor till riktiga kunder så att säga...
dels en kyrka i Örebro (e stolt över den skivan :)
sen Örebro universitets informationsavd. stora planer på gång där.. för de ville skicka me den skivan me kurskatalogen :) men d blev tyvärr inget av det heller (vårt eget fel) vi tre; ja, micke å fredrik som skapa den ;)
sen har man gjort nån webbplats till "din sko"...me..tex men bara för testandets skull :) lekte att d var vår uppdragsgivare å så :)
sen har man faktiskt gjort två kortfilmer me :)
plus att ja även läst typografi 3 poäng eller nåt Mindshooter.. det e KUL ju :) |
|
|
| Vizay |
| matte å programmering e ju skitkul, hur kan man ganga en sån linje?!?! *undra* |
|
|
| Glorie |
| vizay, gagna.. eller banga??? fattar inte vad du menar....vi kan byta du å ja då.. du tar mina poäng så gör ja nåt annat :) |
|
|
|
|