|
OT: Grafik, Design, In here (pg. 24)
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
| quote: | Originally posted by dbl
gav ju konstrktiv kritik.....
ej konstruktiv kritik vore att säga.... ser förjävlig ut... suger verkligen.... o sen inte säga varför
|
hehe.. så sa jag ju inte, jag sa ju att det var hjärt krossande :)
men altså jag har inte samma öga som du för sådant. jag vet knappt vad ett filter är :) så jag antar att det kanske syns för tydlig iomed att du säger så men för en ovetande som mig så var det inte så farlig minnsann :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by JayBee
hehe.. så sa jag ju inte, jag sa ju att det var hjärt krossande :)
men altså jag har inte samma öga som du för sådant. jag vet knappt vad ett filter är :) så jag antar att det kanske syns för tydlig iomed att du säger så men för en ovetande som mig så var det inte så farlig minnsann :) |
exakt.. men jag har sett alla filtrerna typ... så man ser det ganska lätt... o det ser fan så mycket snyggare ut om man inte ser dem |
|
|
| mindshooter |
| Konstruktiv kritik för mig vore iofs om du berättade hur han skulle gå till väga för att få filtrerna att synas mindre, tipsa och kanske även uppmuntra det som är bra i bilden, få honom att jobba vidare på det. Men det är mitt synsätt ;) |
|
|
| mellow pleasure |
| Vill bara säga att jag gärna skulle vilja lära mig mera om detta tyvärr så är det så att ni som kan är jäkligt bra på att tala om just detta. Men har svårt att tipsa andra om hur man ska göra för att utvecklas. Som sagt jag blir inte sårad men jag skulle vilja få lite guidning oxå. tackar Mindshooter för den lätta uppbackningen och tackar DBL för hans raka kritik. sen är det inte massor med filter utan de mesta "lager" osv är egenhändigt gjorda utifrån expriment.Varje bild är ngt nytt jag lärt mig så ju mer tips jag får ju bättre lär bilderna bli. Tack för ordet !!! |
|
|
| NooN |
Här är ett par relativt nya skapelser från mig som ni kan kritisera lite:
 |
|
|
| dbl |
första bilden saknar något o jag gillar inte direkt sketch filtret (eller va det nu ligger under) som e över hela bilden
bilden saknar en fokus punkt helt enkelt
just nu e det typ bara det vita i mitten o det i sig själv e inte alls intressant.. så lägg in nått mer i den.
gillar det röda... det vita i mitten får mig o tänka på en alien obduktion där dem står redo att börja skära i dig o allt möjligt.. hehe.. men känns som att även denna behöver något. |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by dbl
första bilden saknar något o jag gillar inte direkt sketch filtret (eller va det nu ligger under) som e över hela bilden
bilden saknar en fokus punkt helt enkelt
just nu e det typ bara det vita i mitten o det i sig själv e inte alls intressant.. så lägg in nått mer i den.
gillar det röda... det vita i mitten får mig o tänka på en alien obduktion där dem står redo att börja skära i dig o allt möjligt.. hehe.. men känns som att även denna behöver något. |
Första bilden ? Där hon ligger på sidan på en säng eller ! Den bilden var svart/vit och det är bara tonadekanter samt en typ bakgrund gjord i Bryce som är lagd ovanpå med softlight bara svårare var den inte. Eller vilken bid menar du ? |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by dbl
första bilden saknar något o jag gillar inte direkt sketch filtret (eller va det nu ligger under) som e över hela bilden
bilden saknar en fokus punkt helt enkelt
just nu e det typ bara det vita i mitten o det i sig själv e inte alls intressant.. så lägg in nått mer i den.
gillar det röda... det vita i mitten får mig o tänka på en alien obduktion där dem står redo att börja skära i dig o allt möjligt.. hehe.. men känns som att även denna behöver något. |
Första bilden ? Där hon ligger på sidan på en säng eller ! Den bilden var svart/vit och det är bara tonadekanter samt en typ bakgrund gjord i Bryce som är lagd ovanpå med softlight bara svårare var den inte. Eller vilken bid menar du ? |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by dbl
första bilden saknar något o jag gillar inte direkt sketch filtret (eller va det nu ligger under) som e över hela bilden
bilden saknar en fokus punkt helt enkelt
just nu e det typ bara det vita i mitten o det i sig själv e inte alls intressant.. så lägg in nått mer i den.
gillar det röda... det vita i mitten får mig o tänka på en alien obduktion där dem står redo att börja skära i dig o allt möjligt.. hehe.. men känns som att även denna behöver något. |
Första bilden ? Där hon ligger på sidan på en säng eller ! Den bilden var svart/vit och det är bara tonade kanter samt en typ bakgrund gjord i Bryce som är lagd ovanpå med softlight bara svårare var den inte. Eller vilken bild menar du ? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by mellow pleasure
Första bilden ? Där hon ligger på sidan på en säng eller ! Den bilden var svart/vit och det är bara tonade kanter samt en typ bakgrund gjord i Bryce som är lagd ovanpå med softlight bara svårare var den inte. Eller vilken bild menar du ? |
Centrumbarn? Inte dina bilder som kommenterades juh... |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by Aendy
Centrumbarn? Inte dina bilder som kommenterades juh... |
Ohh sorry mig ! Var det ngn som vart stött eller ? Var inte min mening: |
|
|
| Dragonfly |
Det var kanske var Mindshooter som sade att han använda 'bara' notepad för sin kod. Jag måste ge notepad lite beröm här. den fungerar i alla syften, ingen krångel med integrering av olika software. Absolut inget man ska skämas för.
Och en fråga..det pratas om 'ram', syftas det till frames? Jag tycker det kräver en del erfarenhet att jobba i frames, och ger inte alltid den snygaste lösning för en 'Pang Pow' hemsida. Det var ganska cool för 7 år sedan, men jag tycker det är snarare lite trist med olika frames och sina olika scrollningar t ex.
Tips om tables var jätte bra. Vem vill ha sin sida sönderslagen av någon som sizar ner sin explorer fönster. Det ska jag testa.
Angående stora jobbia filer,
Visa programvaror erbjuder 'slices' som delar upp din grafik i småbitar för snabbladdning. DreamWeaver är ett exempel.
Ville även kommentera dialogen som gäller om vi ger varandra tillräckligt med beröm. Det är min erfarenhet att sajter som domeneras av killar automatiskt får en tuffare miljö. Jag som tjej beundrar er sätt att vara uppriktiga. Det ger inte alltid frukt att jämt höra massa smör heller. Att mycket beror på att ni har än högre känsla för konkurrens, gör det hela inte mindre värefull i mina ögon. Jag är också imponerad av att ni svenska killar visar mer känskor än andra män. Nordiska män är fan ta mig riktiga män! |
|
|
|
|