return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 
OT: Grafik, Design, In here (pg. 41)
View this Thread in Original format
cviper
quote:
Originally posted by Laszlo
Se upp med titelbilden så ni inte får skit för att ni snott den...(såvida ni inte har tillåtelse att använda den)


Hmm, ok. Som sagt, inte jag som står får bilderna ;) Får väl fråga varifrån den kommer.

quote:
Originally posted by Vizay
ett tips kan ju vara att koda sidan enligt w3 standard, då slipper ni många problem med att webläsare inte stöds osv.

Kolla in här
fixa doctype, ett av dom vanligaste felen folk gör.

kör sidan genom deras validator lite då och då (efter att något kodats om alltså) så kan du inte hamna fel så att säga ;)


Jo, den kör enligt en lite nyare (och inte lika vanlig) standard (XSLT). Såvitt jag vet finns det ingen given doctype, utan vill man ange doctype, måste man skriva ett eget DTD (titta gärna på källkoden, så kommer du nog se skillnaden ganska snabbt). Sen tror jag inte att det finns nån validator som klarar av XML/XSLT, så det kan vara lite problem på den fronten.

Det är just p.g.a. användingen av XSLT jag undrar hurvida webbläsare klarar av sidan. XSLT är mycket smidigare än ren (x)html (IMHO), men om folk inte kan kolla på sidan, så är det ingen idée heller :p

Tack för feedbacken :)
Vizay
först å främst så ska den där validatorn klara vanlig xml utan problem, vågar dock inte svara på om den klarar xslt.

Sen ang. doctype och en dtd, känns som att du tappar lite meningen med xml om du inte använder en dtd ju :p dtd-filen är ju själva mallen för hur din xmlkod ska utformas om man nu kan beskriva det så enkelt, en av baktankarna med x-språken (xml, xhtml osv) är ju just att det ska vara mer uppstyrt för att minska feltolkningar mellan olika webläsare osv.

givetvis kan du ju skriva din xml utan en dtd men som den petkodare jag är skulle jag personligen inte göra det :p


men men, e väl som folk säger...everything's fine as long as it works ;)
cviper
Får väl ta och fixa en DTD då :)

Om inte annat, så får jag lära mig hur man gör... Och kolla vad validatorn säger om "min" xml.
Laszlo
Vi har pillat på ett litet plattformsspel i en kurs jag nu läser - till detta slängde jag idag ihop en hemsida...kommentarer?

http://www.djlaszlo.com/skola/grog/webpage.htm
Jeremy H
quote:
Originally posted by Laszlo
Vi har pillat på ett litet plattformsspel i en kurs jag nu läser - till detta slängde jag idag ihop en hemsida...kommentarer?

http://www.djlaszlo.com/skola/grog/webpage.htm

Hur startar man det? ;S
Är det min feber eller är jag bara dum? :(

EDIT: Hahahaha, hittat nu! :toothless

EDIT2: Går varken att se trailer eller ladda ner demot .. men presentationen är ju snygg iaf ;)
lacksesepsotygh
är väl ingen riktig datorgrafik jag sysslar med, men photshop används iaf för att kasta in färger. resten ritas med blyertspennor.



kraftigt modifierad version av nalle puh.
ifall någon känner för att färglägga originalet kan jag skicka scan-filen.
ShyTrance


kommentarer är välkomna :D
Laszlo
quote:
Originally posted by ShyTrance


kommentarer är välkomna :D


klockrent! hur gör du de där bläckstänken?
ShyTrance
tackar :)

antingen så tar du en pensel me färg, o sen stänka på ett papper sen scanna... eller så tankar du som jag gjorde.. den enkla vägen vill säga :p
Laszlo
Jag lovade grabbarna där hemma i byn att försöka piffa upp fotbollslagets hemsida så fort jag fick lite tid över.

Detta är vad jag så här långt lyckats åstadkomma på ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/

Duger den? Tips på förslag och förbättringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut såhär: www.rydaholmsgoif.com
:nervous: :nervous: :nervous: :nervous:

zoric
quote:
Originally posted by Laszlo
Jag lovade grabbarna där hemma i byn att försöka piffa upp fotbollslagets hemsida så fort jag fick lite tid över.

Detta är vad jag så här långt lyckats åstadkomma på ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/

Duger den? Tips på förslag och förbättringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut såhär: www.rydaholmsgoif.com
:nervous: :nervous: :nervous: :nervous:


Ser väl rätt snyggt ut :)
St_Andrew
quote:
Originally posted by Laszlo
Jag lovade grabbarna där hemma i byn att försöka piffa upp fotbollslagets hemsida så fort jag fick lite tid över.

Detta är vad jag så här långt lyckats åstadkomma på ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/

Duger den? Tips på förslag och förbättringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut såhär: www.rydaholmsgoif.com
:nervous: :nervous: :nervous: :nervous:


i donno, känns lite B fortfarande, fattas någe :nervous: :nervous:

du kan bättre ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 
Privacy Statement