|
OT: Grafik, Design, In here (pg. 30)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
| aendy, posta en bra bild av er logga, så kanske du får lite svar :) hur ska man se på hennes tröja hur den ser ut? och hur ska man veta hur mycket utrymme man har för en ev. design? det kanske finns regler på att 40% måste va reklam? jag tycker f.Ö de verkar svårt att designa en matchtröja.. Siffran måste ju stå på ryggen liksom :rolleyes:. Alltså har man bara framsidan som spelutrymme och just där kanske nån vill ha sin reklam. Vad för text måste finnas me då? Typ "Namn på Aendys innebandylag" eller? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Glorie
aendy, posta en bra bild av er logga, så kanske du får lite svar :) hur ska man se på hennes tröja hur den ser ut? och hur ska man veta hur mycket utrymme man har för en ev. design? det kanske finns regler på att 40% måste va reklam? jag tycker f.Ö de verkar svårt att designa en matchtröja.. Siffran måste ju stå på ryggen liksom :rolleyes:. Alltså har man bara framsidan som spelutrymme och just där kanske nån vill ha sin reklam. Vad för text måste finnas me då? Typ "Namn på Aendys innebandylag" eller? |
Logga, reklam m.m. kommer vi lägga på efter att tröjan är ritad. Jag behöver bara en design av tröjan. De kan ju se väldigt olika ut utan att man tänker på det, eller hur? |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by dbl
vet inte varför... men känner mig träffad av nån anledning, fastän jag inte tycker det stämmer alls ;)
ok.. till bilden... snygga färger... meeeeeeeeen.. hehe ;)
första jag tänkte på när jag såg bilden va bryce och det e inte sådär jäättte positivt.. inget fel med bryce, finns helt otroliga bilder som har gjorts med det, men det ska inte se bryce ut vilket det nu gör.
en annan sak är att förutom botten och lite av toppen kurvorna så ser den ganska platt ut för att vara 3d
ögona e en bra detalj, men jag gillar inte just dem ögona.
dem ger inte rätt känsla... dem liksom stirrar på en... skulle vilja se något mer drömmande ögon typ.. vet inte hur jag ska förklara det.. hatar att ge kommentarer på svenska.
men om du nu menar mig.. kan inte direkt komma på nån mer det kan gälla så e det bara att be om att inte få några kommentarer.
och det e bättre att säga det än att be mig ändra mig.. kommer knappast ändra mitt sätt att kommentera på saker. |
Hehe var faktiskt inte dig jag tänkte på meeeen hehe ! Jag är och kommer nog vara amatör på detta område lääääänge ! Men jag gillar att få kritik så länge den är just konstruktiv. Och tar inte illa upp när folk inte gillar mina alster, för alla har inte samma smak. Och vad det gäller tekninker så snappar jag upp allt jag kan men har ibland svårt att omsätta till verkligheten i skapandet. Ögonen gillar jag och ville ha stirr men jag vet inte hur det menades med drömmande. |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Aendy
Shoo. Ni som är duktiga på design, feel free to join the request:
Laget jag coachar ska till nästa säsong fixa ett nytt matchställ, vi ska trycka det genom s.k. Lazerprint, d.v.s. att vi själv kan designa hela tröjan och den "skrivs" ut med färger, nummer, sponsorer m.m. Hemmastället: tröjan är röd i grunden men klubbens färger är även svart och gult, shortsen är svarta. Bortaställets tröja ska vara vit men i övrigt ha samma design som hemmastället (dock kan ju färgerna skilja), shortsen röda. Stället vi har nu är rätt basic men grymt snyggt enligt mig. Bifogar bilder på gamla stället. Jag undrar lite stillsamt om någon av talangerna på denna sida vill bidra med ett snyggt förslag...
|
Vad får man för jobbet?
"Designad av..." :thepirate |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Vad får man för jobbet?
"Designad av..." :thepirate |
^^^^^^^^^^^^^^^^---> Kanske
eller bara äran att ha ritat tröjorna till Svenska Mästarna... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Svenska Mästarna... |
Är eller tänker bli? :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
Är eller tänker bli? :) |
Är och tänker förbli! |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by mellow pleasure
Hehe var faktiskt inte dig jag tänkte på meeeen hehe ! Jag är och kommer nog vara amatör på detta område lääääänge ! Men jag gillar att få kritik så länge den är just konstruktiv. Och tar inte illa upp när folk inte gillar mina alster, för alla har inte samma smak. Och vad det gäller tekninker så snappar jag upp allt jag kan men har ibland svårt att omsätta till verkligheten i skapandet. Ögonen gillar jag och ville ha stirr men jag vet inte hur det menades med drömmande. |
hehe... ok... tänkte för jag har inte direkt sagt massa positiva grejer här inne... hehe
och va nån som kommentera på mina kommentarer.. kommer inte ihåg vem det va dock.. hehe |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by dbl
hehe... ok... tänkte för jag har inte direkt sagt massa positiva grejer här inne... hehe
och va nån som kommentera på mina kommentarer.. kommer inte ihåg vem det va dock.. hehe | *s* bara för saken skull så lägger ja upp en ny version på den hehe. Mera att kommentera om man vill !! Blink Blink !!!
 |
|
|
| M1cro5lave |
Du Mellow, du har möjligen inte försökt lägga upp den i Gfxartist.com? Du kan få den rankad och folk kan lägga in kommentarer om den så märker du om den är populär eller inte :)
Jag tycker den är ruskigt snygg iaf.. :D |
|
|
| mellow pleasure |
| quote: | Originally posted by M1cro5lave
Du Mellow, du har möjligen inte försökt lägga upp den i Gfxartist.com? Du kan få den rankad och folk kan lägga in kommentarer om den så märker du om den är populär eller inte :)
Jag tycker den är ruskigt snygg iaf.. :D |
Jag tackar för detta. Nä jag är nog för blygsam för detta. *s* eller inte kanske man skulle prova. Tack för tipset. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by mellow pleasure
bara för saken skull så lägger ja upp en ny version på den hehe. Mera att kommentera om man vill !! |
sorry for breaking it to you, men nu tycker jag den ser sämre ut. de e för mycke färger mannen.. man blir vimsig i huvudet och vet inte var man ska kolla.. det ser ut som en övergödd fruktträdgård i mina ögon. den var bättre som den var :) dessutom är inte rymdbilden realistisk, för mycke färger och för mycke stjärnor. :) annars e de tre "planterna" i rymdbakgrunden jäligt snygga.. har du gjort dem själv? eller tar man typ "insert moon", "insert planet"?
SWE_TRANCE, du får en puss aV Aendy, som tack för jobbet ;) hehe
:rolleyes: :wtf: aaa ja vet. de var roligt |
|
|
|
|