|
OT: Grafik, Design, In here (pg. 13)
|
View this Thread in Original format
| Smekbar |
hmm.. första bilden jag postar här... inte klar än, men defenitivt trevlig tycker jag... inspirerad av... rymden förstås :) även hämtat inspiration från wallpaper>science fiction @ deviantart.
gjord från scratch i PS7. 40 lager. ca. 4-5 timmars arbete hittills.
Här finns bilden |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by Smekbar
hmm.. första bilden jag postar här... inte klar än, men defenitivt trevlig tycker jag... inspirerad av... rymden förstås :) även hämtat inspiration från wallpaper>science fiction @ deviantart.
gjord från scratch i PS7. 40 lager. ca. 4-5 timmars arbete hittills.
Här finns bilden |
riktigt fin o välarbetad, skulle bara ändra teckensnitt o färg på ditt namn i hörnet..
men annars mycket mycket bra!! :D |
|
|
| teski |
Tadaaa *visar* :)
Mitt projektarbete.. ska vara färdigt under vårterminen nästa år.. men.. heh.. jag är snart klar nu :P
Official Page of Roha
Vad tycker ni? Vad ska jag ändra på?
Menyn är buggig.. ska fixa nytt script till det.. :p
Är jag lat om jag inte orkar skriva dem själv? :p :gsmile:
Konstruktiv Kritik Uppskattas :)
Ni kan ju även testa att köra den i högre upplösningar o se hur det artar sig, om ni har lust.. Jag själv kommer tyvärr inte upp till mer än 1280x1024.. men nya standarden är ju 1024x768, så jag har anpassat den till den upplösningen.. även fast jag själv aldrig surfar runt med så stooort :thepirate
Nåväl.. massor av kramar från Teski
~*med en önskan om en stjärnfylld natt*~ |
|
|
| Glorie |
| nu har ja inte läst i den här tråden på ett bra tag. :wtf: Official page of Roha var mkt mkt snygg :) good job! |
|
|
| dbl |
ser bra ut teski...
men jag ser ingen anledning över huvud taget att inte göra den till 800*600 som det fortfarande finns en del som använder.
bara att krympa ner den lite på höjden och på längden..
för du har ett tomt utrymme i mitten som inte behöver vara där direkt.... så jag tycker du ska köra den efter 800*600...
fina bilder.. tagit dem själv? |
|
|
| mindshooter |
Nuså är jag äntligen klar med sidan jag velat bli klar med länge...den förra va liksom mer temporär...
Har nu fixat domän och serverplats o hela kittet för en summa pengar.
Innan jag redirektar från min .tk domän (gamla sidan) hit till den nya så vill jag gärna ha lite stavningskontroll och andra fel kontroll oxå för den delen :) Tänkte ni kunde kolla igenom den och bara säga vad ni tycker.
teski har redan hjälpt mig med en hel del stavning *krama*
tricster.com
På denna sida har jag jobbat mer på höjden. Mera ögongodis och
mer att läsa. Har byggt alla lådor i CSS kodning för att dom ska kunna expandera i den mån det behövs. Allt för att det ska bli lättare att uppdatera. Tröttnade rätt fort på att behöver ändra i kodningen varje gång jag la in ny text i en låda.
Har för första gången använt mig av Javascript i min kodning (mer än mouseOver knappar) och det resulterade i en "random picture" ruta och ett datum-script... :)
Hmm är lite tomt i "booking" delen men den ska fyllas ut med saker från ett framtida event är det tänkt så det kommer ;)
Bilderna i galleriet ska även öppnas i rutor som är lika stora som bilderna. Inte helfönster. Detta ska jag ordna...
Få höra vad ni tycker nu då :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
Tycker den ser helt OK ut..
Mkt bättre än den förra faktiskt...
Hoverfärgen på menyn(vit) är lite otydlig, kanske bättre med den orange som du använder på siten i övrigt?
I övrigt så har jag inget mer att klaga på :)
Hade inte tid att kolla stavningar m.m, kan göra det en annan gång om det behövs :) |
|
|
| teski |
| quote: | Originally posted by dbl
ser bra ut teski...
men jag ser ingen anledning över huvud taget att inte göra den till 800*600 som det fortfarande finns en del som använder.
bara att krympa ner den lite på höjden och på längden..
för du har ett tomt utrymme i mitten som inte behöver vara där direkt.... så jag tycker du ska köra den efter 800*600...
fina bilder.. tagit dem själv? |
Mjo får väl lov att göra det :) Anledningen är att det är svårt.. iaf för mig att anpassa bilderna efter 800x600 och även få de att se bra ut i 1024 x 768 :p
Och det tomma utrymmet i mitten får jag försöka fixa till ;)
Bra att du ger mig lite pointers :)
Bilderna har jag inte tagit själv :)
BILDTJUV tänker du va? ;)
Har faktiskt tillstånd att använda varenda liten bild på sidan ;)
Tack för support och hjälp :)
MindShooter, tycker som sagt att sidan ser jättebra ut :D
Bra att du satte ribban högt *nickar* |
|
|
| Smekbar |
sjysst sida mind... ser bättre ut nu än innan tycker jag.. :) dock lite buggig, tror jag iaf :)
kolla länken för att se hur den ser ut för mig i opera... :)
opera |
|
|
| Powell |
Skitsnyggt mindshooter, men som IT elev så måste jag ge några pointers :p, framen till vänster går att flytta om man markerar och drar lite i botten,
Såg att lite text gick utanför en Table, och att det var en början på en ny table under dom andra, tricter.tk loggan längt upp och gubben till vänster har en annan grå nyans som bakrund än den du använder till det andra. Ja, det var bara lite konstruktiv kritik ;)
PZ! |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Powell
Skitsnyggt mindshooter, men som IT elev så måste jag ge några pointers :p, framen till vänster går att flytta om man markerar och drar lite i botten,
Såg att lite text gick utanför en Table, och att det var en början på en ny table under dom andra, tricter.tk loggan längt upp och gubben till vänster har en annan grå nyans som bakrund än den du använder till det andra. Ja, det var bara lite konstruktiv kritik ;)
PZ! |
tackar tackar :) det är sånt jag vill höra.
Hur texten kan gå utanför en table förstår jag inte... eftersom ingen av texterna (nästan) ligger i nån table,...alla ligger i CSS lådor vilket gör det omöjligt för dom att gå utanför... jag har ställt in så att alla CSS lådor har marginaler innåt så att säga...texten bryter sig själv så fort den kommer till kanten.
Visa gärna vart :)
Anledningen till att gubben och loggan skär ut är för att dom är i GIF medans bakgrunden är i JPG... det är olika bildkomprimeringsmetorder som tolkar färg-koderna på olika sätt. Får se om jag orkar ändra det :p
Smekbar: , va skevt det ser ut...underligt...har verkligen bara använt simpel kodning rakt upp och ner..den verkar tolka CSS:en helt fel juh.... hmmmm |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Smekbar
sjysst sida mind... ser bättre ut nu än innan tycker jag.. :) dock lite buggig, tror jag iaf :)
kolla länken för att se hur den ser ut för mig i opera... :)
opera |
tror förresten jag hittat felet nu när jag tittar och tänker efter...opera verkar fungera rätt kosntigt...vad som har hänt är att den inte visar bakgrunder som är inlagda i mina TD rutor i tabellerna. så då måste jag lägga in dom som bilder oxå så kommer sidan se fullständig ut...sen vet jag oxå varför lådorna till höger ser ut som dom gör, jag tror iaf att det har o göra med att jag har en ALIGN="right" där som skjutsar ut dom, fast bara i opera :p |
|
|
|
|