|
OT: Grafik, Design, In here (pg. 14)
|
View this Thread in Original format
| teski |
Vad kan vi dra för slutsats om Opera nu? ;)
~*ler lite busigt*~ |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by teski
Vad kan vi dra för slutsats om Opera nu? ;)
~*ler lite busigt*~ |
Opera äger :D
jag tycker det är bättre än internet explorer, men jag använder inte opera så ofta eftersom det har blivit en vana att starta ie när man ska surfa :) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
Opera äger :D
jag tycker det är bättre än internet explorer, |
varför då? nyfiken varför så många använder det...för mig har den mest orsakat problem då¨den begränsar trick och funktioner när jag ska skapa hemsidor. |
|
|
| Smekbar |
| opera följer html-standarderna lika bra som IE, dock är folk vana vid att koda för IE vilket gör att det blir knas... eftersom de tolkar olika blir det då lite konstigt ibland i opera... Mozilla är dock bäst, ur html-tolkningssynpunkt... Opera är dock absolut skönast att använda, plus att den har extremt mysiga features... |
|
|
| cviper |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Anledningen till att gubben och loggan skär ut är för att dom är i GIF medans bakgrunden är i JPG... det är olika bildkomprimeringsmetorder som tolkar färg-koderna på olika sätt. Får se om jag orkar ändra det :p
|
Tips: du kan ha transparens i GIF bilder, d.v.s istället för att försökar att få bildens bakgrund se likadan ut som sidans bakgrund kan du använda en transparent bakgrund i GIF bilden, så sidans bakgrund "lyser genom" (ehh.. dålig förklaring, men om du kollar på min [inte särskillt snygga eller meningsfulla] logga på www.newq.net och www.newq.net/img/logo.gif ser du vad jag menar).
cgi's verkar inte funka på min sida för tillfället, så du kommer få ett litet java-script fel :rolleyes:
Annan fråga: varför använder du en enfärgad bakgrundsbild? Du kan sätta bakgrunden antingen med CSS eller i tagen till en färg.
Sidan ser bra ut iaf ;) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by cviper
Tips: du kan ha transparens i GIF bilder, d.v.s istället för att försökar att få bildens bakgrund se likadan ut som sidans bakgrund kan du använda en transparent bakgrund i GIF bilden, så sidans bakgrund "lyser genom" (ehh.. dålig förklaring, men om du kollar på min [inte särskillt snygga eller meningsfulla] logga på www.newq.net och www.newq.net/img/logo.gif ser du vad jag menar).
cgi's verkar inte funka på min sida för tillfället, så du kommer få ett litet java-script fel :rolleyes:
Annan fråga: varför använder du en enfärgad bakgrundsbild? Du kan sätta bakgrunden antingen med CSS eller i tagen till en färg.
Sidan ser bra ut iaf ;) |
vet mycket väl hur man använder transparenta giffar men det är itne alltid bästa lösningen, som i detta fall då jag använt en bild som är airbrushad och tonad, då får den automatiskt små vita ytor för att återge effekten, så då lägger jag in bakgrunden som den ska ha för att det ska se bra ut :)
att jag har en bild är nog bara en vana :) |
|
|
| Smekbar |
Ny bild jag suttit och jobbat på nu i en 2 timmar kanske. Fotomanipulation. Stock-art från deviantart.com som använts. Hoppas nån tycker den är fin :) Jag är iaf nöjd :)
It's never too late to give up - Ivar Boson |
|
|
| dbl |
DRUGS IS BAAAD... M'KAY???
 |
|
|
| mindshooter |
| najs jobb grabbar...mkt najs :) |
|
|
| dbl |
absolut lake grejen.. njaaa... för det första så e ju vatten effekten bara ett script.. så neee.
för det andra så ska man INTE använda lensflare filtret.. suger totalt om man inte vet hur man använder det.
absolut spaced out texten ser la sådär ut... e inte speciellt bra på text själv, men vet hur bra text ser ut.
tjejen såg ju bra ut iallafall.
the journy ser ju lite bättre ut, men inget jag skulle använda som wallpaper.. men det e ju jag det |
|
|
|
|