return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 
OT: Grafik, Design, In here (pg. 5)
View this Thread in Original format
Aendy
Har gjort en animation i Adobe Imageready, hur faen får jag den till fungerande gif iställer för psd?
Glorie
Aendy, hum.. skumt...jag har iofs aldrig gjort animationer i Image ready bara slicingbilder.. men kan du inte välja att spara i gifformat då? :) eller så kan du kanske importera till Animation shop? äh ja vet inte :D
SWE_TRANCE
quote:
Originally posted by Aendy
Har gjort en animation i Adobe Imageready, hur faen får jag den till fungerande gif iställer för psd?


Eftersom jag inte är hemma nu så kan jag inte till 100% säga hur man ska göra, men jag har för mig att du väljer Arkiv->Export eller Arkiv->Save as optimized eller liknande när du ska spara den!
Aendy
quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Eftersom jag inte är hemma nu så kan jag inte till 100% säga hur man ska göra, men jag har för mig att du väljer Arkiv->Export eller Arkiv->Save as optimized eller liknande när du ska spara den!


Så simpelt. Tack för hjälpen, uppskattas!
dbl
en sån där penna... hehehehe :)
finns det något svenskt namn på det förresten.. lättare när man kör allt på engelska.. tablet :)

själv har jag en Wacom Graphire Tablet... himla trevlig.. sen att jag typ aldrig använder den nu för tiden e en annan sak ;)
mindshooter
quote:
Originally posted by Glorie
Se bilden som jag gjort med skakig mushand en sen natt för tre år sedan =)

:D den e eg större, men jaja... ja skulle lugnt behöva en sån där c-pen.. :D


ojoj sånt där ser simpelt ut men är så jävla svårt :) riktigt snyggt juhe...less is more som man säger! Har länge tänkt på en hemsida i den stilen
Glorie
mind.. tack du ;)

jaaa, ja älskar popart! Har två snygga popart-tavlor hemma :)
Aendy
Steve: Satt och kollade din film med en poisande Mindshooter. Ere DV och vad har du för att föra över till datorn, misstänker att du redigerar i Adobe premiere.
Glorie
hur skulle ni gjort med denna bild för att få bort det vita och återge den gröna färgen på bästa sätt? (som är i olika toner)

ja har funderat på att ta bort d vita å sen klona det gröna, men det känns inte som d blir bra? nån som har nå bättre förslag?

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Nyx
quote:
Originally posted by Glorie
hur skulle ni gjort med denna bild för att få bort det vita och återge den gröna färgen på bästa sätt? (som är i olika toner)

ja har funderat på att ta bort d vita å sen klona det gröna, men det känns inte som d blir bra? nån som har nå bättre förslag?





markera själva rutan med texten
utgång..gör den till ett lager och lägg det lagret så att det går ihop med bilden..
sen markerar du den vita texten, kastar om markeringen (invert) & gör lagret grönaktigt. :rolleyes:

Glorie
hmmmmmmmm, okej..? (? som i ja tror ja fattar :p ) ja ska prova :)

(åsså skrev du me grönt me.. hehe, va gullit) :)
dbl
menar du typ såhär??



lite snabbt gjort bara
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 
Privacy Statement