|
OT: Grafik, Design, In here (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| Har gjort en animation i Adobe Imageready, hur faen får jag den till fungerande gif iställer för psd? |
|
|
| Glorie |
| Aendy, hum.. skumt...jag har iofs aldrig gjort animationer i Image ready bara slicingbilder.. men kan du inte välja att spara i gifformat då? :) eller så kan du kanske importera till Animation shop? äh ja vet inte :D |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Aendy
Har gjort en animation i Adobe Imageready, hur faen får jag den till fungerande gif iställer för psd? |
Eftersom jag inte är hemma nu så kan jag inte till 100% säga hur man ska göra, men jag har för mig att du väljer Arkiv->Export eller Arkiv->Save as optimized eller liknande när du ska spara den! |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Eftersom jag inte är hemma nu så kan jag inte till 100% säga hur man ska göra, men jag har för mig att du väljer Arkiv->Export eller Arkiv->Save as optimized eller liknande när du ska spara den! |
Så simpelt. Tack för hjälpen, uppskattas! |
|
|
| dbl |
en sån där penna... hehehehe :)
finns det något svenskt namn på det förresten.. lättare när man kör allt på engelska.. tablet :)
själv har jag en Wacom Graphire Tablet... himla trevlig.. sen att jag typ aldrig använder den nu för tiden e en annan sak ;) |
|
|
| mindshooter |
ojoj sånt där ser simpelt ut men är så jävla svårt :) riktigt snyggt juhe...less is more som man säger! Har länge tänkt på en hemsida i den stilen |
|
|
| Glorie |
mind.. tack du ;)
jaaa, ja älskar popart! Har två snygga popart-tavlor hemma :) |
|
|
| Aendy |
| Steve: Satt och kollade din film med en poisande Mindshooter. Ere DV och vad har du för att föra över till datorn, misstänker att du redigerar i Adobe premiere. |
|
|
| Glorie |
hur skulle ni gjort med denna bild för att få bort det vita och återge den gröna färgen på bästa sätt? (som är i olika toner)
ja har funderat på att ta bort d vita å sen klona det gröna, men det känns inte som d blir bra? nån som har nå bättre förslag?
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Glorie
hur skulle ni gjort med denna bild för att få bort det vita och återge den gröna färgen på bästa sätt? (som är i olika toner)
ja har funderat på att ta bort d vita å sen klona det gröna, men det känns inte som d blir bra? nån som har nå bättre förslag?
|
 
 
markera själva rutan med texten utgång..gör den till ett lager och lägg det lagret så att det går ihop med bilden..
sen markerar du den vita texten, kastar om markeringen (invert) & gör lagret grönaktigt. :rolleyes:
|
|
|
| Glorie |
hmmmmmmmm, okej..? (? som i ja tror ja fattar :p ) ja ska prova :)
(åsså skrev du me grönt me.. hehe, va gullit) :) |
|
|
| dbl |
menar du typ såhär??
lite snabbt gjort bara |
|
|
|
|