|
OT: Grafik, Design, In here (pg. 37)
|
View this Thread in Original format
| OracaZ |
| hmm kan posta i denan tråd :) passar nog bra in.. det är så att jag har nu funderat på skaffa mig en egen sida.. "stora" delen kommer va korta recensioner/info om mina skivor.. (ca 400st) kommer ha bild o soundclip osv.. men nu behöver jag en logo till sidan.. siten kommer att heta poffelipoff =) ja det kanske låter gay.. men jag tycker det låter fluffigt..och alla tycker om fluff, inte sannt? :).. tänkte kanske nån text poffelipoff lr nått sånt?.. kanske ett DJ-Moln :) ett moln med hörlurar lr nått sånt.. så ni med some design-skills.. o ni med mindre sådanna skills får gärna fixa nått till mig =) kram kamelen! |
|
|
| St_Andrew |
nice, as always ;) |
|
|
| Smekbar |
tänkte bara se om man kunde få lite kommentarer på ens nya sida som snart ska lanseras. Designmässigt så är den helt annorlunda mot min gamla, den nya har en väldigt clean design som iofs kanske inte känns så techno, men sidan är tänkt att fungera både för min musik om min fotografering, och jag producerar ju dessutom musik inom nästan alla upptänkliga elektroniska genrer.
iaf, här finns den nya för beskådning.
http://www.smekbar.se/test
och här finns den gamla ifall ni vill jämföra:
http://www.smekbar.se |
|
|
| dj_hysterix |
| Hmm den gamla är mer mystisk och cool, men den nya är rätt fräsch den med. Båda är snygga, men den sista är lite mer seriös. Personligen gillar jag den första den är inte så tråkig :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Smekbar
tänkte bara se om man kunde få lite kommentarer på ens nya sida som snart ska lanseras. Designmässigt så är den helt annorlunda mot min gamla, den nya har en väldigt clean design som iofs kanske inte känns så techno, men sidan är tänkt att fungera både för min musik om min fotografering, och jag producerar ju dessutom musik inom nästan alla upptänkliga elektroniska genrer.
iaf, här finns den nya för beskådning.
http://www.smekbar.se/test
och här finns den gamla ifall ni vill jämföra:
http://www.smekbar.se |
Den sista är helt OK, clean och bra färgkombinationer.
Men den första är mer personlig (unik!), inte lika vanlig...så den gillar jag bäst :) |
|
|
| ShyTrance |
håller med dom två ^^
den första e bättre eftersom d inte liknar något jag settt för...
men den nya, känns som man har sett för många ggr.. den e absolut inte ful, fräsch o enkel... men som sagt gamla e min favorit :) |
|
|
| Smekbar |
hmm okej.. :)
jaja, alla har ju iaf tyckt den nya sett bra ut vilket är trevligt...
jag gillar också den gamla, men den är skitseg att uppdatera och inte alls speciellt expanderbar... den nya är helt databasdriven så jag behöver bara logga in på sidan för att lägga till nyheter till skillnad mot den gamla där jag måste gå in o tjaffsa bland koden när jag ska uppdatera... det får dessutom inte plats mer än typ 3 nyheter på den gamla vilket är lite tråkigt... den gamla kommer väl läggas i min portfolio för beskådning... :) |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by Smekbar
hmm okej.. :)
jaja, alla har ju iaf tyckt den nya sett bra ut vilket är trevligt...
jag gillar också den gamla, men den är skitseg att uppdatera och inte alls speciellt expanderbar... den nya är helt databasdriven så jag behöver bara logga in på sidan för att lägga till nyheter till skillnad mot den gamla där jag måste gå in o tjaffsa bland koden när jag ska uppdatera... det får dessutom inte plats mer än typ 3 nyheter på den gamla vilket är lite tråkigt... den gamla kommer väl läggas i min portfolio för beskådning... :) |
vilket script kör du med ? php asså gjort själv lr tankat ? |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
vilket script kör du med ? php asså gjort själv lr tankat ? |
php, min brorsa som kodat... han e kalasduktig på att koda saker :) |
|
|
| reveal |
| Bah, man ska lira ASP.NET såklart. :) |
|
|
|
|