|
Klaag / Zeur - Thread (pg. 109)
|
View this Thread in Original format
| eieregooie |
:whip:
Collega's die je leuke gezellige speciaal meegenomen CDtje eruit halen als je even niet kijkt en WEER die schijt Craig David erin proppen die ik gisteren ook al de halve avond gehoord heb :mad: :mad: :mad:
:whip: |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by eieregooie
ja sorry, ik werk deze week veel te veel... maar zit nu weer op even op me werk een beetje in te halen...
Wat ik eigenlijk wilde posten is:
OMG het is echt veeeeel te fukking VROEG voor mij... |
Het is je vergeven hoor ei. |
|
|
| Phortje |
| quote: | Originally posted by eieregooie
:whip:
Collega's die je leuke gezellige speciaal meegenomen CDtje eruit halen als je even niet kijkt en WEER die schijt Craig David erin proppen die ik gisteren ook al de halve avond gehoord heb :mad: :mad: :mad:
:whip: |
foute vrienden :(
Helaas heb ik er ook veel die niet overtuigd zijn van mijn duidelijk superieure muzieksmaak :o |
|
|
| tijs08 |
boe!!
(lang leve het vrije woord) |
|
|
| jp |
De eerste twee boetes als gevolg van de nieuwe identificatieplicht zijn al uitgedeeld. In Groningen kregen twee fietsers die zich zaterdag niet konden identificeren een boete van vijftig euro per persoon. Door de nieuwe identificatieplicht, die op 1 januari inging, moet iedereen van boven de 14 jaar een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen.
Agenten mogen niet zomaar lukraak mensen gaan vragen om zich te identificeren. In dit geval werden de twee fietsers echter aangehouden voor het fietsen zonder licht, waar ze ook een boete voor moesten betalen. Toen het duidelijk werd dat de fietsers zich niet konden legitimeren, hebben de agenten de officier van justitie gebeld om in overleg tot de boete te komen.
De boete voor het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs kan in principe oplopen tot 2250 euro. In de praktijk is de boete meestal echter 50 euro boete, of 25 euro voor kinderen tussen de 14 en 16 jaar. Onder een geldig legitimatiebewijs vallen paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of vreemdelingenpapieren.
Geldklopperij :whip: |
|
|
| New Wave |
| Nou nog sterker. Voor 1 januari hebben ze al deze boetes uitgeschreven. Een collega van mij heeft namelijk op de 28ste een bon gekregen voor het niet aan kunnen tonen van legitimatie. Echt TE slecht! |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by jp
Geldklopperij :whip: |
Vind ik bull, want het is heel logisch dat mensen zich moeten kunnen identificeren.
Kijk, jij wordt aangesproken (staande gehouden, zoals dat bij de politie heet). Als je je dan niet kan identificeren kunnen ze je ook niet natrekken. Want stel jij hebt nog openstaande boetes, of wordt gezocht, of moet nog gevangenisstraf uitzitten!?
Laatst is in Den Haag een Duitse automobilist staandegehouden omdat hij zijn gordel niet om had. Wat bleek: hij had een boete staan van nog 548.000 euro of 5 jaar gevangenisstraf.
Kortom: als je niets verkeerds hebt gedaan (strafbaars) hoef je nergens bang voor te zijn. GEwoon dat ding bij je hebben... |
|
|
| Ben_Lei |
helemaal mee eens. Alsof dat zoveel gevraagd is, een pasje bij je houden. Alleen herrie schoppers hebben er waarschijnlijk iets tegen...
:o |
|
|
| Phortje |
| Hmm ik zit een beetje te dubben of ik wel verder wil met mijn studie elektrotechniek of dat ik niet liever iets anders ga studeren :( |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Vind ik bull, want het is heel logisch dat mensen zich moeten kunnen identificeren.
Kijk, jij wordt aangesproken (staande gehouden, zoals dat bij de politie heet). Als je je dan niet kan identificeren kunnen ze je ook niet natrekken. Want stel jij hebt nog openstaande boetes, of wordt gezocht, of moet nog gevangenisstraf uitzitten!?
Laatst is in Den Haag een Duitse automobilist staandegehouden omdat hij zijn gordel niet om had. Wat bleek: hij had een boete staan van nog 548.000 euro of 5 jaar gevangenisstraf.
Kortom: als je niets verkeerds hebt gedaan (strafbaars) hoef je nergens bang voor te zijn. Gewoon dat ding bij je hebben... |
Ach ga weg met die propaganda. Ten eerste moeten buitenlanders zich ALTIJD kunnen identificeren dmv paspoort of EU-ID kaart (Europeanen)
Ten tweede: als je opgepakt wordt voor een delict dan komen ze heus wel achter je identiteit
Ten derde: wat te doen op het strand? Als je gaat surfen? Veel te veel praktische bezwaren waarvoor geen uitzondering is gemaakt
Ten vierde doet het me erg denken aan Nazi Duitsland en lopen we voor dat je het weet allemaal met een chip rond
Ik kan zo nog wel effe doorgaan
Het middel heiligt gewoon het doel niet |
|
|
| MaGiK54 |
| Geen top gear vanav :mad: |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
Geen top gear vanav :mad: |
Best of om 9 uur :o |