|
Klaag / Zeur - Thread (pg. 209)
|
View this Thread in Original format
| raoel |
Ik heb zojuist een briefje binnen gekregen van de Kantonspolizei!
| quote: | De verkeerspolitie van Kanton Uri (Zwitserland) heeft een snelheidsovertreding geconstateerd
Plaats, rijrichting: Wassen, Autobahn A2, km 169.3, Nord
Gemeten snelheid: 106 km/h
Toegestane snelheid: 80 km/h
Verplichte correctie 6 km/h
Snelheidovertreding 20km/h
Kosten: 180CHF
|
Omgerekend is dat zo'n 115 / 120 euro!
Minder prettig dus...
Ik ben geflitst tijdens mijn trip naar Milaan toen ik naar AC Milan - PSV ging. Op het forum bij PSV zijn al meer mensen ide het één en ander hebben ontvangen. Grote vraag is nu: betalen of niet betalen?
Ik had het er net met mijn vader over en die zei; "wat als we niet betalen?".
Wat zijn de consequenties als je niet betaald?
In de tekst van de brief staat dat als het bedrag niet op tijd wordt betaald dat dan een ordelijk proces ingeleid wordt.
Wat betekend dat?
Ik heb even gegoogled en vond dit: http://www.autotrack.nl/owa_dima/ow...Y&p_ni_id=13620
Ik denk dus dat ik niet ga betalen. De auto staat op naam van mijn vader en die is niet van plan om nog ooit naar Zwitserland te gaan. Voor mij maakt het niet uit. Ik kom er over 3 weken alweer, maar mij kunnen ze nooit iets maken mbt deze boete.
Zo lang mijn vader er niet komt ook niet.
Op een andere site las ik dat een gast na maanden later nogmaals de boete thuis kreeg, maar dan van het CJIB. toen heeft hij maar wel betaald.
Heeft iemand hier ervaring mee? JP ofzow? :p
Zijn er nog meer zaken om rekening mee te houden en zou je beter wel kunnen betalen? |
|
|
| DJ_Siesta |
| nog 3 kwartier dan weet ik of ik geslaagd ben of niet (havo) |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
nog 3 kwartier dan weet ik of ik geslaagd ben of niet (havo) |
Je kunt ook gewoon bellen naar school, of je op het lijstje staat die ze moeten bellen, als je gezakt bent.. Heb ik ook gedaan toen
Als je er niet opstaat, ben je geslaagd :D |
|
|
| DJ_Siesta |
| geen zin in :P, nog steeds safe nu...:nervous: |
|
|
| BaRTeZ |
| spannend :nervous: |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by raoel
|
het is algemeen bekend dat de zwitsers zeer streng zijn, vooral in tunnels. als je niet betaalt sturen ze de boete gewoon naar het CJIB met een verhoging. er zijn verdragen met belgië, duitsland en Zwitserland. soms sturen ze een boete in het nederlands waarbij je het bedrag in euro's op een rekening in groningen mag storten.
je hoeft niet bang te zijn dat onze politie het bedrag gaat innen, en een deurwaarder ook niet. wel is er het risico dat bij een volgend bezoek aan zwitserland dat aan de grens je kenteken wordt gecontroleerd en dan zijn de rapen gaar. |
|
|
| DJ_Siesta |
| quote: | Originally posted by BaRTeZ
spannend :nervous: |
inmiddels 10 min verder, die voelen als 10 min met je schoonouders in 1 auto....
:nervous: |
|
|
| DJ_Siesta |
| nog 7 min.......... |
|
|
| Tim81 |
Ze bellen echt niet meer hoor... dat zou wel heel zielig zijn om zo vlak voor tijd te bellen!
Dus: GEFELICITEERD! |
|
|
| DJ_Siesta |
GESLAAGD
thnx voor de steun mensen :P
maar had niet verw8 dat ik zou slagen, met de achterkant vd hakken over de sloot denkik :P |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by jp
je hoeft niet bang te zijn dat onze politie het bedrag gaat innen, en een deurwaarder ook niet. wel is er het risico dat bij een volgend bezoek aan zwitserland dat aan de grens je kenteken wordt gecontroleerd en dan zijn de rapen gaar. |
Gezien hetgeen ik al eerder zei:
| quote: | Originally posted by raoel
Ik denk dus dat ik niet ga betalen. De auto staat op naam van mijn vader en die is niet van plan om nog ooit naar Zwitserland te gaan. Voor mij maakt het niet uit. Ik kom er over 3 weken alweer, maar mij kunnen ze nooit iets maken mbt deze boete.
Zo lang mijn vader er niet komt ook niet. |
Niet betalen dus.
Ik ben nog wel wat aan het rondneuzen, wie weet zijn er toch weer bepaalde regels dat het CJIB het toch kan verhalen en dat het dan weer verhoogd is...
De brief was overigens in het Nederlands, maar mij werd vriendelijk verzogd het geld naar een zwitserse rekening over te maken. Niet naar Groningen. |
|
|
|
|