|
OT: Grafik, Design, In here
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
Det finns juh en hel del talanger här inne har jag märkt :) Är självlärd på området. Kan använda mig av Photoshop och så, men kan inte påstå att jag är speciellt bra på det. Vill verkligen lära mig mer. Går juh faktiskt Grafisk Formgivning i gymnasiet, men vi får läsa typografi så jag känner mig inte så jättekåt på det ämnet just nu. Gillar att syssla med CD omslag och sådant. Signaturen e en favourit :)
Har gjort

av dom som ligger uppe just nu då. Oxå min egen. Fast animeringen står Steeeve för :):)
Känner att jag verkligen måste utveckla mig på PS området. Vill kunna göra feta wallpapers med 1000 bilder som bara flyter ihop i en cool röra, ni hajar vad jag menar :) Har själv suttit och lekt i timmar med olika lagereffekter men får aldrig till det....suck |
|
|
| Vizay |
träning träning och åter träning mind...det kommer med tiden :D
vet att shytrance (tror jag det e) håller på med några grejer som blvit riktigt snygga som han har visat mig senaste dagarna....fram med prylarna nu ;)
jag höll på själv förut med grafik som fan men har inte gjort något på över ett halvår....blev mest webbsidor osv..några bättre några sämre :)
alla finns att se på http://217.209.31.152/websidor/
[edit]
mind dina siggar e fett snygga :D |
|
|
| mindshooter |
Tackar :)
Har själv hålt på med massa hemsidor..fan inte mycket som blivit bra...jag har en design jag är nöjd med men jag la aldrig ner nån tid på kodningen så det är helskumma frames. Men kika in på
http://www.djurutanbur.cjb.net
Det var ett projekt på webdeisngen i skolan, därav ämnet :) |
|
|
| Vizay |
| ett hett tips om vi ska gå in på hemsidor också är ju att du istället för att jobba med frames jobbar med tables....mycket smidigare när man ska lägga in grafik eftersom dom inte ändrar storlek beroende på hur stor browserrutan är hos den som tittar.... |
|
|
| Nyx |
sköna sigs, mind..diggar även grafiken @ djurutanbur
tänk på alla med halvtaskiga modem, som ska in på djurutanbur :crazy: ..såg att sidan var uppbyggd på stora bildfiler, som tar tid att ladda för ickebredbandare. |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Vizay
ett hett tips om vi ska gå in på hemsidor också är ju att du istället för att jobba med frames jobbar med tables....mycket smidigare när man ska lägga in grafik eftersom dom inte ändrar storlek beroende på hur stor browserrutan är hos den som tittar.... |
ramsidor är bra också. :rolleyes: |
|
|
| Vizay |
| hehe...det är en annan sak som e jobbigt med hemsidor....man måste hela tiden sitta å fippla med kvaliten på grafiken så man får liten storlek på bilderna utan att dom ser skräp ut....kan man sitta i timmar med :p |
|
|
| dbl |
HÄR finns lite bilder och hemsidor jag har gjort.. hemsidor har inte sett sitt ljus ännu. den ena skulle ha åkt upp, men det blev aldrig av...
mixed.txt e ren foto manipulation med en del av mina bilder som jag har tagit...
maskin.txt lika så
me.txt... fråga mig inte varför.. tror jag skulle visa en sak för en så jag gjorde den lite snabbt...
aja.. bara att kolla på
min foto sid hittar ni HÄR |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Nyx
ramsidor är bra också. :rolleyes: |
ramsidor e ungefär som oboy på vatten, det kan aldrig bli bra :p :rolleyes: |
|
|
| mindshooter |
Jag vet om det där med bildfilerna...det var det jag försökte förklara...jag fixade aldrig ordentlig kodning. gjorde hela designen i photoshop och bara langade upp det i varsin ram :) asbilligt. Men asså det var en grej i skolan bara...inte en sida som folk skaa gå in på liksom hehe....
Vizay, klart man ska ha ramar, bara dom inte e Procentuellt stora. Då keffar det totalt på olika datorer. Iframes är juh skitsmidigt :)
www.meralera.cjb.net är en sida jag slängde ihop på en kväll för att jag tyckte det var en kul grej...där har jag Iframe i mitten dära :) |
|
|
| dbl |
% frames e bra ibland... beror på... har använt det några gånger.
bara för att man gör en sida för skolan så betyder la inte det att man kan skita i storleken och så på allt???
beror la visserligen på lektionen man gör den i
EDIT: en annan sak man måste tänka på också e storleken man gör sidan i... det ni.. det visste ni inte va??? ;) vet ni förresten bästa storleken? eller riktigare sagt största storleken man helst skall använda.. går ju att använda mindre |
|
|
| Vizay |
| 800 på bredden är ju vanligaste att jobba med dbl...brukar alltid göra mina sidor i grundformatet 800x600 ,höjden kan dock variera beroende på hur sidan är uppbyggd...en nyhetssida t.ex. så blire högre så man får scrolla ner, som t.ex. www.fragzone.se ...dynamisk design...kan man få sitta länge å fippla med om man ska göra allt i tables, men när man lyckas blire bra som fan :D |
|
|
|
|