|
New Wave's NLTA Chill Out Thread [deel III] (pg. 69)
|
View this Thread in Original format
| Muppy |
| quote: | Originally posted by Ouwe Dwaas
Dit is bizar :wtf:
ROME - De Franse verspringer Salim Sdiri is vrijdagavond tijdens de Golden League in Rome getroffen door een speer. Niemand minder dan de Finse topwerper Tero Pitkämäki gooide de lans, die compleet uit zijn baan week en in de rug van Sdiri belandde.
De Fransman raakte ernstig gewond, kreeg ter plaatse verzorging en is per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis.
Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=5829SI51Fiw
De Franse verspringer is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis. Zijn verwondingen vallen mee; er zijn geen organen geraakt. Sdiri is overgebracht naar het spelershotel, waar hij probeert bij te komen van het sportongeval.
Vleeswond
Sdiri kwam er uiteindelijk goed vanaf. Hij hield alleen een diepe vleeswond van vier centimeter over aan zijn onvrijwillige ontmoeting met de verdwaalde speer.
De dader, Pitkämäki, was zwaar aangeslagen door het incident. Hij slaagde er niet meer in fatsoenlijk de wedstrijd te vervolgen en eindigde als tweede met een worp van 86,09 meter.
Hij verloor van de Noor Andreas Thorkildsen, die de speer naar een afstand van 88,36 meter wierp. Erger voor Pitkämäki was dat hij door de nederlaag geen kans meer maakt op de jackpot in de Golden League van 1 miljoen dollar. |
:eek: BIZAR! |
|
|
| DarkAngel |
 |
|
|
| @win |
| Hmmm... wel een dode boel hier... :( |
|
|
| Siesta |
| mensen chillen beetje TE hard hier :toothless |
|
|
| Ouwe Dwaas |
wie volgt de Tour de France?
echt schandalig wat er allemaal weer gebeurd.
nog ff en het wordt omgedoopt in Tour de Doping.
en Rasmussen is terecht uit het team gezet, als je mag geloven dat hij echt niet op de plekken was dat hij zelf aangaf en meerdere waarschuwingen verzwegen tegenover de Rabobank ploeg.
Hij had maar 2 waarschuwing gehad zei hij en het bleken er meer dan 3 en dus had hij niet eens van start mogen gaan aan het begin van de Tour.
Dan Vinokorov (of hoe je het ook precies schrijft), het was al vreemd dat hij 2 dagen achter elkaar er helemaal doorheen zat en voila de volgende dag wint meneer een etappe en toen was hij al 2 keer positief bevonden.
Zijn dit nou sportmensen? Kan men niet sporten zonder doping te gebruiken?
En wat anders: Waar blijft het mooie weer?
Ik hoop echt dat volgende maand een mooie zomermaand wordt, want met al die grote outdoor feesten en andere outdoor feesten in de planning, zou het echt gewoon zonde zijn om in de blubber te dansen :mad: |
|
|
| @win |
Ik moet zeggen dat ik als wielerliefhebber (mijn tweede passie naast Trance) wel op de proef ben gesteld de afgelopen dagen. Er moet veel gebeuren om de sport weer te krijgen waar het moet zijn. De grote schoonmaak moet komen en dan heb ik het niet alleen over een paar betrapte renners. Er moet een instituut komen met duidelijke regels en duidelijke controles. De sport heeft een echte authoriteit nodig, iets wat de UCI duidelijk laakt.
Maar goed ik heb het er best moeilijk mee en ik zie wel hoe het zich evolueerd. Vertrouwen heb ik nog altijd in! Wel wrang dat ik op deze manier ook nog gelijk krijg in het feit dat ik voor de Tour had voorspelt dat Contador de zou gaan winnen (en niet zoals iedereen Klöden, Valverde en dat dopingspook uit Boratland). Maar in die jongen zie ik wel de nieuwe Indurain! |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by Ouwe Dwaas
En wat anders: Waar blijft het mooie weer?
Ik hoop echt dat volgende maand een mooie zomermaand wordt, want met al die grote outdoor feesten en andere outdoor feesten in de planning, zou het echt gewoon zonde zijn om in de blubber te dansen :mad: |
Welnee man, da's alleen maar leuk. |
|
|
| eieregooie |
Er wordt aan alle kanten overdreven, ik moet het allemaal nog maar zien. Mijns inziens moeten er veel duidelijkere regels komen. Vindt het sowieso maar een vreemde zaak dat een renner ALTIJD moet laten weten waar ie is. Iedereen heeft recht op privacy. Als voorafgaande aan de tour alles goed genoeg in orde was moeten ze Rasmussen niet halverwege opeens eruit halen onder druk van de media. Slappe hap als je t mij vraagt. Hij is tenslotte niet positief getest.
Wat mij betreft is afgelopen woensdag de laatste etappe geweest. Als Contador nu wint weet hij ook dat ie eigenlijk niet de beste is. En alsie dat wel is heeft ie niet de kans gekregen om het te bewijzen. Mooie overwinning hoor.
Positieve renners moeten er gewoon uit. Maar als gevolg van die hele anti-doping hype staat de sport nu onder veel te hoge druk waardoor iedereen die goed presteert ook gelijk verdacht wordt van doping gebruik. Het verleden heeft echter uitgewezen dat dat lang niet altijd terecht is.
Ik zeg minder zeiken, meer rijden, en een simpel, rechtlijnig, duidelijk anti-doping beleid :toocool: |
|
|
| DarkAngel |
| Messatsu Gou Hadou! |
|
|
| Ouwe Dwaas |
| quote: | Originally posted by DarkAngel
Messatsu Gou Hadou! |
what? :D
that's not Dutch :tongue2 |
|