|
Prog Appreciation Thread (pg. 108)
|
View this Thread in Original format
| Pumaz |
| Zalige tracks, Original en Michael Lanning mixes zijn ook top :cool: |
|
|
| Phortastic |
Moby - Lift Me Up (Mylo Mix) :crazy:
ook wel een vermelding waard hier vind ik :eyes: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Totaal geen prog, maar idd wel lekker plaatje :) |
|
|
| Jasperovitsj |
JDK - Phantoms (Original mix)
-> :eyes: :crazy: Vette breaks!!
JDK - Phantoms (Ozgür Can remix)
-> WTF, wat een zeikschijf, zijn experimenteel gedoe vind ik echt op niks trekken :nervous:
Volgende release op Aurium, en jammer van de Ozgür remix, want het origineel is echt super! Had een betere remix (Benz & MD bijvoorbeeld) verdiend :sadgreen: |
|
|
| Pumaz |
| Sommige nieuwe dingen van Ozgur vind ik wel cool, maar die remix is idd een zeikplaat :whip: |
|
|
| Phortastic |
| lol ja die ozgur mix vind ik ook zuigen, origineel is wel goed ! |
|
|
| Blue-J |
Ozgur is volledig veranderd, ook in zijn dj sets :)
heb wat nieuw materiaal van hem gehoord overlaatst, ook allemaal in de tech/minimalish style :) |
|
|
| Jasperovitsj |
Let's all hop on the bandwagon!!! :rolleyes:
Echt, wat gaat er binnen 2 jaar nog overblijven van prog als het zo voortgaat? Tis allemaal electro/minimal/techno/house wat de klok slaagt, en dat heeft op den duur niks meer met "progressive" (in de zin van "evolutie") te maken. Precies of de hele prog wereld pakt gewoon zijn boeltje en verhuist naar een ander genre. En echt "progress" kan je dat niet noemen vind ik, het is niet dat ze binnen het genre iets veranderen :nervous: |
|
|
| Phortastic |
| wat vinden we eigenlijk van sasha's nieuw album? |
|
|
| Jasperovitsj |
Leuk, maar niet super of baanbrekend, toch niet op muzikaal gebied. En mixtechnisch toch ook niet echt, als je ziet dat de GU's en dergelijke ook allemaal bewerkt zijn. En, het is geen progressive meer hé. Sasha draait nu gewoon een compleet andere stijl of stijlen, maar dat is gewoon een genre-switch, het is niet dat progressive house ineens tot electro is geëvolueerd. Maar omdat "Sasha" al 10 jaar synoniem staat met "Progressive", krijg je nu dus die misvatting dat Progressive electro/house/minimal is geworden, en dat doet de "gewone" prog scene niet veel goeds denk ik. Hetzelfde met Holden. Die heeft in de verste verten niks meer met progressive te maken, maar toch blijft hij bekeken worden als een "prog DJ". En ja, ook Digweed zoekt zijn heil nu ook meer in andere genres, dus je krijgt tegenwoordig echt zo'n verschuiving van de prog wereld naar andere genres.
But I'm staying. Prog as I like it is volledig mijn ding, en ik ga echt niet overschakelen naar een ander genre, gewoon omdat alle grote prog namen dat ook hebben gedaan. Het is wel goed, in dat opzicht dat ze mensen kennis laten maken met andere genres. En dat heb ik ook gedaan. Maar het doet me niet wat "gewone" prog doet, dus ik blijf daar dan ook bij. :) |
|
|
| Bertn |
jamaar, waarvoor staat 'progressive' juist? de naam progressive wordt in zowat alle genres gebruikt: progressive trance, prog house, prog breaks, zelfs progressive techno (al wordt dat meer minimal genoemd).
Volgens mij is progressive gn genre op zijn eigen, maar gewoon de evolutie van elk genre in de dancewereld.
en nu zijn we op een moment gekomen waarin al die proggenres in mekaar aan het overvloeien zijn:)
das mijn gedacht erover |
|
|
| Phortastic |
| ja idd sasha is serieus veranderd van stijl maar ik vind Fundacion toch zeer decent. Idd niets baanbrekends, involver vond ik bijvoorbeeld nog stukje beter. Maar zeer decent nontheless :) |
|
|
|
|