return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 [121] 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 
Prog Appreciation Thread (pg. 121)
View this Thread in Original format
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Gezien de tracks die je goed vindt, probeer deze tracks eens:

Yunus Güvenen - Let go
Pole Folder & CP - Dust (Flash Brothers remix)
Luke Chable pres. Quest - The shepherd (Original mix)
Dave Swayze - Sunstroke
Chable & The Dirty Fours - Tokyo (Chable's yellow mix)
A Matsumoto & Dj Yoshi - Dreamer (Luke Chable remix)
Madoka - Inhale

...



Deze heb ik totnutoe al beluisterd :)

Luke Chable pres. Quest - The shepherd (Original mix) --> ZG !:crazy:
Chable & The Dirty Fours - Tokyo (Chable's yellow mix) --> Hou er ook van :) lekker chill
Yunus Güvenen - Let go --> Zeer nice
Subsky - Zula --> Deze vond ik wat te saai :rolleyes:
Madoka - Inhale --> Viel me ook een klein beetje tegen
A Matsumoto & Dj Yoshi - Dreamer (Luke Chable remix) --> Niet slecht; maar misschien is het deuntje toch wat té happy naar m'n goesting
Pole Folder & CP - Dust (Flash Brothers remix) --> Die vocals doen me aan Tiësto denken dus ist goed ;):tongue2

'K moet wel zeggen... ik vind het overgrote deel wel nice om naar te luisteren. Kvind het dus niet lelijk. Was wel verschoten dat al die tracks +10 minuten zijn :p

Maar dit vind ik nice als chillout muziek; heb je ook van dit soort dat een tikkeltje actiever is ? Ik denk dat die va Markus Schulz en Airwave toch ietsje actiever zijn, niet ? Of moet ik daarvoor eerst die Ozgur Can tracks downloaden (das voor morgen)

Alleszinds bedankt... kheb iets bijgeleerd :p;)
Gladius
Ik zag vandaag twee albums van Danny Howells liggen:
Nu Breed & GU 027.
Aanrader(s)? Genre? toch niet te donker/diep hopelijk?
Jasperovitsj
Sorry kerel, maar prog is niet "actiever" zoals tranceplaten "actief" zijn, das gewoon niet de aard van de muziek. :)
De enige prog die wat actiever is, zijn de meer electro-achtige platen zoals die Wooden Swordz bijvoorbeeld, of Arcadia. Maar dat vind je blijkbaar niet goed, dus veel zin heeft het niet om daar verder op in te gaan. ;)

Prog is nu eenmaal eerder luistermuziek dan pure clubmuziek, en het gaat hem ook veel meer over subtiliteit dan over de straight-to-the-point aard van trance. Daarom ook dat vele prog tracks zo lang duren. Om een bepaalde mood te creëren en subtiele variaties in te bouwen heb je tijd nodig. :)

En die markus tracks vind ik persoonlijk tjingel tjangel progrance, en daarom dat ze ook wat actiever overkomen. Airwave tracks zijn ook actiever, maar dat ligt deels aan het genie van L-Vee, en deels aan het feit dat zijn tracks nog veel trance-invloeden hebben en vaak ook een hogere BPM dan standaardprog...
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Gladius
Ik zag vandaag twee albums van Danny Howells liggen:
Nu Breed & GU 027.
Aanrader(s)? Genre? toch niet te donker/diep hopelijk?

Zijn Nubreed zal nogal donker en diep zijn denk ik, maar zijn GU27 is wel nice. Redelijk housey wel, met ook nogal wat electro-invloeden erin, maar toch heel melodieus en zomers :)
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
En die markus tracks vind ik persoonlijk tjingel tjangel progrance, ook een hogere BPM dan standaardprog...



Haha :)

Wat je zegt dat het meer subtiel wil zijn dan trance dat kan ik best beamen.
Arcadia vind ik geen slechte track; maar 'k ben er ook niet helemaal weg van. Zoals ik eerder al heb gezegd snap ik de hype hier rond Gabriel & Dresden niet goed... buiten een paar uitstekende remixes laten ze me betrekkelijk koud ( en flame me hiervoor niet :p ) !

Maar wat ik me dan afvroeg; als jij zo'n muziek draait krijg je dan een dansvloer mee ? Versta me hierin nie negatief; tis gewoon als vraag dat ik dat stel; want ik kan me nie direct voorstellen dat er in België zoveel mensen hiervan kunnen genieten als ze uitgaan...

Persoonlijk heb ik dus liever meer actief en hard werk (ook om zelf te spelen); maar kzal die progtracks zeker 'ns op cd branden om op m'n gemak te beluisteren. Daar kan ik dan wel weer van genieten !
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Push2005


Maar wat ik me dan afvroeg; als jij zo'n muziek draait krijg je dan een dansvloer mee ? Versta me hierin nie negatief; tis gewoon als vraag dat ik dat stel; want ik kan me nie direct voorstellen dat er in België zoveel mensen hiervan kunnen genieten als ze uitgaan...


Het feit dat ik nagenoeg nooit voor publiek kan spelen zou al genoeg moeten zeggen ;)
België is jammer genoeg totaal geen fan van het soort prog dat ik speel. ..:sadgreen:

Maar ik kan u gerust een set spelen met progtracks die u doen springen hoor. Er is zeker volk mee te krijgen met prog in een club, zolang je maar de juiste plaatjes speelt en de clubbers wat openminded zijn. ;)
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Maar ik kan u gerust een set spelen met progtracks die u doen springen hoor.


Da's een zware statement... dat zult ge op de beta party moeten bewijzen hé :D :tongue2 lol
The_G0dfather
quote:
Originally posted by Push2005

Arcadia vind ik geen slechte track; maar 'k ben er ook niet helemaal weg van. Zoals ik eerder al heb gezegd snap ik de hype hier rond Gabriel & Dresden niet goed... buiten een paar uitstekende remixes laten ze me betrekkelijk koud ( en flame me hiervoor niet :p ) !



Tjah, je hoort iets gewoon graag of niet, en dit jaar zijn ze na armin toch wel m'n dik verdiende nr.2 !

En arcadia owns :D
The_G0dfather
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Het feit dat ik nagenoeg nooit voor publiek kan spelen zou al genoeg moeten zeggen ;)
België is jammer genoeg totaal geen fan van het soort prog dat ik speel. ..:sadgreen:

Maar ik kan u gerust een set spelen met progtracks die u doen springen hoor. Er is zeker volk mee te krijgen met prog in een club, zolang je maar de juiste plaatjes speelt en de clubbers wat openminded zijn. ;)


ben momenteel nog steeds ah zoeken naar een deftige prog/trance techno 'cafe' in gent dus jij als dj zou meer dan welkom zijn hier :D Nu nog een uitbater vinden :p
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Push2005
Da's een zware statement... dat zult ge op de beta party moeten bewijzen hé :D :tongue2 lol

Bwah, in de halve finales van de DJ-contest in de Hel Van Staaien heb ik het volk toch ook erg in beweging gekregen met m'n progtracks, genoeg mensen hier die dat kunnen bevestigen. :)
Setje dat ik daar gespeeld heb bestond - als ik me goed herinner - uit:

01. Kosmas Epsilon - Shame
02. Matthew Dekay vs Proluctors - Bad
03. Parallel Sound - Beyond your soul
04. Echotek - The other zone (Moshic mix)
05. Cassino & Laben - Leaving panic behind (Flash Brothers remix)

Kzou zeggen, zoek die tracks open speel ze eens achter elkaar op hoog volume. Ge zult dan wel horen wat ik bedoel :)

Push2005
quote:
Originally posted by The_G0dfather
ben momenteel nog steeds ah zoeken naar een deftige prog/trance techno 'cafe' in gent dus jij als dj zou meer dan welkom zijn hier :D Nu nog een uitbater vinden :p


Als ge ene vindt; laat het mij dan ook weten... want ik weet in gent ook nieks zijn :rolleyes:
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj

01. Kosmas Epsilon - Shame
02. Matthew Dekay vs Proluctors - Bad
03. Parallel Sound - Beyond your soul
04. Echotek - The other zone (Moshic mix)
05. Cassino & Laben - Leaving panic behind (Flash Brothers remix)



Will do .... mareuuuh ... TRACK 2 :o :rolleyes: (kzal nie opnieuw beginnen ;) ) Kan wel begrijpen dat die nog impact heeft op het publiek.

Trouwens; heb je niet zo'n beetje prog van dat BPM gehalte en bassterkte ?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 [121] 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 
Privacy Statement