return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 
Prog Appreciation Thread (pg. 132)
View this Thread in Original format
Jasperovitsj
Langs de andere kant moet je je ook niet té hard laten leiden voor wat een hype is en wat niet. Stay true to the roots enzo, en speel geen dingen waar je niet achterstaat, en die je alleen maar speelt omdat daar toevallig wel een publiek voor is. Mij zul je dus bijvoorbeeld nooit een pure minimal of electroset horen draaien :)
Blue Sky 99
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Langs de andere kant moet je je ook niet té hard laten leiden voor wat een hype is en wat niet. Stay true to the roots enzo, en speel geen dingen waar je niet achterstaat, en die je alleen maar speelt omdat daar toevallig wel een publiek voor is. Mij zul je dus bijvoorbeeld nooit een pure minimal of electroset horen draaien :)


Wat niet is kan nog komen :)

Waarmee 'k maar wil bedoelen, als DJ evolueer je ook en je kan nooit uitsluiten dat je binnen pakweg twee jaar een iets andere weg bent ingeslagen. Maar zoals je zelf aangeeft, nooit dingen spelen waar je zelf niet achterstaat.
Phortastic
quote:
Originally posted by Blue Sky 99
Wat niet is kan nog komen :)

Waarmee 'k maar wil bedoelen, als DJ evolueer je ook en je kan nooit uitsluiten dat je binnen pakweg twee jaar een iets andere weg bent ingeslagen. Maar zoals je zelf aangeeft, nooit dingen spelen waar je zelf niet achterstaat.


.

Had mij gezegd 2 jaar geleden dat ik ging luisteren naar wat ik nu luister had ik u voor mongool verklaard ;)

Mja, bij sommige mensen verandert hun muzieksmaak redelijk snel. Andere luisteren heel lang naar hetzelfde. Verschilt van persoon tot persoon.
Jasperovitsj
Ge beseft toch wel dat jullie tegen die snelheid binnen 2 jaar gegarandeerd wild zijn van jump? :p
Phortastic
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ge beseft toch wel dat jullie tegen die snelheid binnen 2 jaar gegarandeerd wild zijn van jump? :p


lol, kan met redelijke zekerheid zeggen dat dat nooit zal gebeuren. Toen ik paar jaar geleden naar hardhouse, hardtrance en hardstyle luisterde vond ik jump al enorm slecht en marginaal. En dat lag toen pakken dichter bij men muzieksmaak dan nu.

Dus: it will never happen! :toothless
Blue Sky 99
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ge beseft toch wel dat jullie tegen die snelheid binnen 2 jaar gegarandeerd wild zijn van jump? :p


Ik had het nog steeds over muziek :toothless (en ik weet niet of jump daar mag toe gerekend worden :nervous: )
Jasperovitsj
Efkes on topic:


Descent - Lost feeling


Gigantisch vette plaat weeral! Een beetje in de lijn van Strings Of Life: een lekker stompende bass en groovy drive die uitmondt in een bijna tranzy break en climax. Echt heerlijk, zulke platen met veel contrast erin!! :crazy: :crazy:
Blue Sky 99
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Efkes on topic:


Descent - Lost feeling


Gigantisch vette plaat weeral! Een beetje in de lijn van Strings Of Life: een lekker stompende bass en groovy drive die uitmondt in een bijna tranzy break en climax. Echt heerlijk, zulke platen met veel contrast erin!! :crazy: :crazy:


De B-kant klinkt dan weeral vooral lekker in mijn oren :)
Jasperovitsj
Die had ik zelfs nog niet gehoord, maar die kan mij ook aardig bekoren. Massive release!! :crazy:
Blue Sky 99
Nu dat we deze topic zowat terug leven ingeblazen hebben vind'k wel dat we als progheads 'm ook even goed wat up-to-date kunnen houden :) Je kan tenslotte altijd nog goeie platen leren kennen door anderen ...

* I Choos Noice, het nieuwe album van Hybrid zit er aan te komen, wat zijn hier zowat de verwachtingen? Ik verwacht er eerlijk gezegd wel iets van, Just For Today klinkt alvast niet slecht.

* Iemand al Ormatie - Glossow gehoord? Lijkt me wel een goeie track aan de sample te horen. Het wordt alvast één van de eerste releases van Arctic Wave, het nieuwe label van Funk Harmony Park. Releasedatum = eind sept / begin okt.

* Wat vinden jullie eigenlijk van Schiphol, de nieuwe van Micali ... toch al enkele weken uit en nog nergens vernoemd hier, toch een Aurium-release (één van m'n favoriete labels) en die worden toch meestal goed gesmaakt :) 'k vind het wel een goeie release, zowel de Original als de Santiage Nino Mix, beide lekker stevig ...

dj Zevan
Naar mijn mening is het al weer eventjes geleden dat er nog een echte in het oor springende release is geweest, of komt in dit geval.
Maar de onvermijdelijke Pole Folder staat op het punt om weer een klein stukje progressive-house-geschiedenis te schrijven.
Na zijn enorm sterk album "Zero Gold" op Bedrock, werkt hij ditmaal samen met Mashtronics Records om zo de magische "For One Moment Of Glory ep" de geluidsgolven in te sturen.

Op de A-zijde weerklinken de magische geluiden van "A Million Ways To Give Up", na een iets meer tribalachtige opbouw nemen na 3min, tijdens een korte break, de zalige Pole-Folder-sounds de overhand, een prachtige melodie ontplooit zich alvorens de beat en diepe basslijn invallen, vanaf nu laat deze alsmaar groeiende song je niet meer los. Benoit bewijst hiermee wederom zijn groot talent. 1 klein minpuntje, het melodische gedeelte had gerust een aantal minuten langer mogen duren.

De B-zijde geeft ons de Original Mix en Mashtronic Remix van "Everyday".
Als 1ste staat de "Original Mix" geperst, die wordt gekenmerkt door de eindeloze warme Pole-Folder-opbouw en -melodiën. Dit pareltje overstelpt je van de 1ste tot de laatste minuut.
De "Mashtronic remix" sluit deze ep af en vertaalt "Everyday" volledig naar zijn eigen sound en stijl, de zwaardere beat maken deze versie een stuk steviger. Niet echt mijn smaak, maar deze aparte versie zal menigen weten te bekoren en staat dan ook waardig op dit schijfje zwart goud.

De release is pas gepland voor 18 september, maar je kan de volledige versies al uitgebreid beluisteren op de site van 4djsonly.com
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Blue Sky 99


* I Choos Noice, het nieuwe album van Hybrid zit er aan te komen, wat zijn hier zowat de verwachtingen? Ik verwacht er eerlijk gezegd wel iets van, Just For Today klinkt alvast niet slecht.

Ik verwacht er eigenlijk veel van, zeker na de review op Progressive Sounds gelezen te hebben :) Veel kans dus dat dit het album van het jaar wordt. En ten zeerste aan te raden aan elke trancefan die eens buiten de lijntjes wil kleuren :)


quote:
Originally posted by Blue Sky 99

* Wat vinden jullie eigenlijk van Schiphol, de nieuwe van Micali ... toch al enkele weken uit en nog nergens vernoemd hier, toch een Aurium-release (één van m'n favoriete labels) en die worden toch meestal goed gesmaakt :) 'k vind het wel een goeie release, zowel de Original als de Santiage Nino Mix, beide lekker stevig ...

Hij moet nog groeien hier. Het original is typische Micali-prog: diep, donker, heel driving met een touch of funk en toch genoeg melodie om interessant te blijven. Maar ik vind het verre van zijn sterkste release dit jaar. Dan heerst bijvoorbeeld Strings For Life pakken harder! :crazy:
De Santiago Niño remix is ook wel aardig, klinkt lekker rauw, bijna een techno-plaat like in the good old Santiago days :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 
Privacy Statement