|
Prog Appreciation Thread (pg. 13)
|
View this Thread in Original format
| TOR |
ow hehe.. ik merkte heel wat samples van Doru Malaia, daarom...
anyway, doet er eigenlijk niet toe waarmee het gemaakt is, als het maar goed klinkt... en dat doet het zeker. :) |
|
|
| ChooChoo |
| quote: | Originally posted by TOR
ow hehe.. ik merkte heel wat samples van Doru Malaia, daarom...
anyway, doet er eigenlijk niet toe waarmee het gemaakt is, als het maar goed klinkt... en dat doet het zeker. :) |
Ja ik had die samples en ze pasten goed in het sfeertje van de track:) hehe maar goed...bedankt dat je m goed vind nogmaals:) |
|
|
| Zehra |
| quote: | Originally posted by Zehra
Enkele dagen geleden had ik ook in één of ander tracklistje dit gelezen: ozgur can - artik ozgur degil. kvond het heel interessant omdat: 1. ozgur blijft mah producen de laatste tijd en tis echt moeilijk om al zijn tunes bij te houden :toothless en wat hij ook maakt, tis allemaal even zalig! :) 2. ik hierna enkele reviews heb gelezen waarin stond dat dit liedje een beetje afwijkt van wat we al gewoon zijn van hem (meeste weten dat zijn sound echt herkenbaar werd de laatste tijd) 3. naam van 't liedje vond ik grappig. ozgur betekent int turks: free dus het liedje vertaald = ozgur can - not free anymore :) |
ok. just gelezen dat het fake is. hehe kdacht het al. mijn twijfels waren dus terecht!
| quote: | :acar:. says:
but there are topics opened bout this tune dont u wanna answer them?
.:acar:. says:
also a rip is avaible
özgür says:
where is tyhere a topic?
.:acar:. says:
wait
özgür says:
jeeezuz christ
.:acar:. says:
özgür says:
HAHAHA
özgür says:
NOOOOOOOOOOOOOO
.:acar:. says:
yees
özgür says:
NOOOO
.:acar:. says:
isnt it ur tune?
özgür says:
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO
.:özgür says:
there yoiu have the final NO
özgür says:
was waiting for you to ask me that
.:acar:. says:
lol i know it from the beggining
özgür says:
its not my track.
.:acar:. says:
i know cuz its not ur style
özgür says:
ever heard of a track called KYLIE
özgür says:
that has my name on it
özgür says:
not mine
.:acar:. says:
lol
.:acar:. says:
why that tune is renamed like that thenn
özgür says:
no idea
.:acar:. says:
ill post this dialog to the forum
.:acar:. says:
so everyone can be informed
özgür says:
haha |
:) |
|
|
| Jasperovitsj |
Dan is de vraag: van wie is het dan wel?
Of is het gewoon een uitgekiende promotie-stunt... |
|
|
| Pumaz |
Steve Porter - Homegrown EP #1
Label: FDS Recordings
A: Beats 'n' Potatoes
B: Lady Elaine
C: Purina
D: Square dancing
Materiaal dat naar het schijnt uit zijn upcoming album komt :eek: |
|
|
| Jasperovitsj |
Ooooh, I can't wait! :eyes:
Hopelijk veel dingen in de lijn van Vodka Cranberries en Definite form! |
|
|
| Pumaz |
Enkele dingen om heel snel te gaan halen:
Nubreed & Luke Chable - One day
Label: MOB Records
A1: Original mix
A2: Original instrumental
B1: Poxy Music mix
Anthony Pappa - Balance 006
Label: EQ Grey
Disc 1:
1. Luke Chable - Into the storm
2. Fretwell - Faceless
3. KVK - Reality theory
4. Michael Lanning feat. Charity Havens - Bound for ascension
5. Blue Haze - A time to reflect
6. Rhino Drum - Underground sound
7. Michael Burns - Sunshine in my shadows
8. Jacob Todd feat. Kevin Clark - Nothing is real
9. Main Element - Delta of venus (Chris Salt Mix)
10. Steve May - Open day (Luke Chable quakes & craters mix)
11. Chimera - Natural high
12. Slacker - Tutikinegi
13. Shiloh - Mana
14. Tilt Vs Quivver - I know you're afraid
Disc 2:
1. Pavel Bidlo - My pills
2. Rennie Pilgrem - Coming up for air (Mara mix)
3. Ozgur Can - Connected
4. Dirty German feat. Mirko Meyer - Be together (Main pass)
5. Rhythm Unlimited - All I wanna do
6. Pig & Dan - Basement
7. Moonface - Our prediction
8. MCCP - Deeper inside
9. Musgrove & McGrath - Freakout
10. John Graham & Jon Sutton - Cold rush
11. Chris Salt - Atmospheric graffiti
12. Ben Camp - New world
13. Shpongle - Beija for
Land Between Grooves - Electricity (Remixes)
Label: Whoop Records
A: Nick Muir bedrock rdit
B: Sleazenick breaks mix
Pole Folder feat. Sandra Ferretti - Protected (Remixes)
Label: Mo-Do Records
A: M.A.S. Collective black curtain dub
B: Fretwell mix |
|
|
| Sportingboy |
| quote: | Originally posted by Pumaz
Pole Folder feat. Sandra Ferretti - Protected (Remixes)
Label: Mo-Do Records
A: M.A.S. Collective black curtain dub
B: Fretwell mix |
wow, heerlijke plaat.. bedankt voor de tip Pumaz, ik kende ze nog niet. Machtige vocals :crazy: |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Pumaz
Pole Folder feat. Sandra Ferretti - Protected (Remixes)
Label: Mo-Do Records
A: M.A.S. Collective black curtain dub
|
Heeeeeeeeeeeerlijk!! Ik verwachtte veel van deze remix, en mijn verwachtingen werden meer dan ingelost! :eyes:
Zo goed dat ik hem zelfs beter vind dan de Original mix... |
|
|
| Jasperovitsj |
Ik ben net naar Sasha's Involver aan het luisteren, vanavond of morgen een review! :D
Laat ik al beginnen met te zeggen dat ik er echt enorm veel van verwachtte! Sasha is één van mijn favoriete Dj's én producers! Zijn producties zijn van een zeldzame kwaliteit en diversiteit (Xpander, Belfunk, Motorola en Magnetic North, totaaaaal verschillend, maar allen stuk voor stuk pareltjes!), en ook zijn mix-cd's zijn uitmuntend (GU 013 anyone :eyes: )! Dit album combineert beide, én het is ook nog is het eerste mixalbum sinds 5 jaar! Hoge verwachtingen dus...
Tracklist:
01 GRAND NATIONAL - TALK AMONGST YOURSELVES
02 SHPONGLE - DORSET PERCEPTION
03 PETTER - THESE DAYS
04 UNKLE - WHAT ARE YOU TO ME?
05 THE YOUNGSTERS - SMILE
06 SPOOKY - BELONG
07 UNKLE - IN A STATE
08 LOSTEP - BURMA
09 FELIX DA HOUSECAT - WATCHING CARS GO BY
10 ULRICH SCHNAUSS - ON MY OWN
De intro is lang, diep, maar niet echt pakkend moet ik zeggen. Wel een leuk begin van de eerste track, die niet slecht is, maar ook niet super. Hij begint vooral héél traag, het tempo ligt echt laag. Mannelijke vocals en een leuk deep housy gevoel, maar nog geen kippenvel. Maar kom, weinig compilaties beginnen meteen met kippenvel, en Sasha staat erom bekend dat hij als geen ander een set kan opbouwen!
Track 2 is ook wel leuk, maar nog steeds geen kippenvel. Wel mooi dat Sasha die freaky Sphongle elementen (een riffje van wat klinkt als een Flamenco-gitaar, klinkt wel vet!) deels behoudt, maar het geheel mist wat punch naar mijn mening...Een heel vlotte overgang nu, en dan volgt de rework waarvan ik het meeste verwachtte!
Zijn remix voor Petter's magistrale debuut These Days is zeker niet mis! Hoewel het origineel heel moeilijk te toppen is slaagt Sasha er toch redelijk behoorlijk in! Hij trekt het tempo wat naar omlaag en voegt wat extra strings en effecten toe, terwijl hij de kippenvel-melodie van het origineel wel behoudt, doch met subtiele variatie! Nice, very nice! De overgang naar track 4 is ook mooi, en de vocal valt meteen op! Een diepe mannelijke stem met een prachtige variatie eronder, echt mooi! En alsof het nog niet genoeg was komt de melodie van These Days er terug door, prachtig! De melodie van These Days over de vocals van UNKLE, harmonieus en vooral bloedstollend mooi! Meteen al een eerste hoogtepunt van de CD voor mij! Dan vloeit het rustig over in track 5, een track die niet echt een hoogtepunt kent, maar eerder een subtiele nu-breaks trip is met toch wat techy invloeden. Wederom mooi gemaakt, maar net iets te downtempo om opwekkend te zijn, laat staan dansbaar. En weeral, mannelijke vocals. Niet dat ze slecht zijn, maar overdaad schaadt! In deze track hebben ze trouwens wat weg van George Michael, en ik moet toegeven dat ze best wel héél goed klinken. Net op het moment dat het saai dreigt te worden volgt er een bevreemdende break die tegelijk de overgang is naar de 6de track die begint met - je raadt het al - vocals! Deze keer wel vrouwelijke, en ze hebben iets Keltisch over zich, Clanned/Enya-style, en het heeft wel charme! En gelukkig is daar eindelijk ook de bevrijdende 4x4 bass die het patroon van tage breakbeats doorbreekt! De basslijn is ook heel sterk, een beetje electro-achtig zelfs, met leuke variatie ook nog. Dit alles in combinatie met de vocals geeft een adembenemend geheel! Leuke break waarin subtiele melodietjes geïntroduceerd worden, waarna het nummer iets dieper en monotoner voortgaat, alleen om uit te lopen is terug een break, en wat voor één! De subtiele melodie uit het eerste breakje voert nu volledig de boventoon amen met de 'eery' vocals, super! Daarna volgt spijtig genoeg niet de uitbarsting die ik gehoopt had, er had meer ingezeten naar mijn bescheiden mening. Maar geen nood, Sasha bouwt weeral een break in, en deze keer worden de vocals geknipt en gestuttered zoals Luke Chable in zijn remix van time heeft gedaan! Een verrassende wending die het uitblijven van de uitbarsting toch enigzinds goedmaakt! Dan volgt de overgang naar de overbekende Sasha remix van UNKLE's In A State. Proper gedaan, vooral de combinatie van de eery vocals met de basslijne van UNKLE, klinkt lekker zweverig! De Sasha remix op de cd is wel niet dezelfde als die op de 12", de intro tot de eerste break duurt hier veel langer, en ook nu gebruikt Sasha stuttering en effecten op de mannelijke vocal, terwijl die adembenemende gitaar-riff erdoor komt. En - verrassing alom - in plaats van de verwachtte 4x4 kick zet Sasha er weer een breakbeat op met veel extra effecten en melodieën! Het is moeilijk om deze versie volledig te appreciëren wanneer je de 12" mix gewoon bent, maar deze heeft zeker ook zijn charme! Alleen jammer genoeg is het nu weer al breaks wat de klok slaat. Volgende halte is Sasha's rework van Lo-Step's Burma, toch een redelijk grote hit van het moment, ontsproten aan het geniale brein van Mr. Luke Chable (in samenwerking met Phil K). Deze versie is heel laidback en rustig, ze heeft in ieder geval minder punch en drive dan de originele versie. De overgang naar track 8 is wel mooi, zonder het echt te beseffen zit je al aan de eerste break, mooi gedaan! En die break is wel echt mooi, een soort van rock-achtige drive op de achtergrond met rock-drums, en dan zowaar een elektro-achtige vocal! Dan kickt de basslijn in, en die is écht lekker!! Elektro-punk-achtig met een super drive, niet echt wat je zou verwachten na zo'n rustige breaks. Het nummer blijft voortbeuken (zeker in vergelijking met de vorige tracks is dit echt wel beuken), en na een tijdje gaat het wel vervelen vind ik. Mooie rework wel, maar hij past niet echt binnen het plaatje, waardoor hij ook niet volledig tot zijn recht komt. Het toont wel Sasha's veelzijdigheid, wat toch ook positief is. De laatste overgang is ook weer naadloos, en als afsluiter krijgen we een funky en tegelijk melodische nu-breaks interpretatie van een Ullrich Schnauss track, de man die met Nobody's Home toch één van de mooiste platen ooit heeft gemaakt!
Mijn verdict:
Het eerste wat me opvalt is dat Sasha resoluut voor het downtempo heeft gekozen! Dit is leuker om naar te luisteren in je luie zetel, maar echt dansbaar is het niet, en dat was nu vaak net de magie die zijn oudere compilaties hadden, dat compromis tussen geweldige luistermuziek die tegelijk dansbaar bleef. Het is en blijft wel een pareltje, vooral om dat het hele album vol zit met subtiliteiten en nuances die pas volledig tot hun recht komen als je geconcentreerd luistert! De kwaliteit van producen ligt dan ook heel hoog, en ook de kwaliteit van de remixes zelf mag er wezen! Het is bij de meeste nummers duidelijk te horen dat het reworks zijn: de originele elementen worden vaak behouden, maar zo bewerkt en vervormd dat je toch duidelijk de Sasha touch hoort. Er zaten enkele hoogstandjes is, maar ik had niet echt de hele cd lang het gevoel van "waauuw", en dat had ik ergens wel gehoopt van te krijgen...
maar kom, al bij l is dit wel een hele mooie cd voor progheads en alle mensen die open staan voor mooie, subtiele en tegelijk intelligente EDM! :) |
|
|
| Pumaz |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ik ben net naar Sasha's Involver aan het luisteren, vanavond of morgen een review! :D |
Idem ;) |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Pumaz
Idem ;) |
De mijne staat er al :p |
|
|
|
|