Ik heb eerder vandaag nog eens naar Cattáneo's eerste Master series compilatie geluisterd. Vooral de eerste cd vind ik nog steeds geweldig!
Al jaren op zoek naar Bill Makris - Honey, maar die kan je voor zover ik vind niet digitaal kopen :sadgreen:
Jakhira
Ik ga straks een regelrechte progressive-setje posten :D
Bedankt voor alle tips :)
Config
quote:
Originally posted by Jakhira
Dousk - Keep your nose (Ricky Ryan & Ucleden remix)
Rodskeez - In my naked village (Kasey Taylor remix)
Wat een platen. Meer zoals dit? (Wouter :p)
check mijn tracklists een op mijn website anders, bij de tracklist van Inner Sanctuary en In Flight zal je wel af en toe je gading vinden :)
Config
Sporza heeft ook een prog appreciation, check deze reportage maar eens :)
Enkele Kalkbrenners en om te eindigen Sascha Funke - Mango :tongue2
Reden genoeg om em nog es in te sluiten
Jakhira
Ik zou tegen die twee -uitstekende- producers niet zeggen dat ze progressive maken, als ik u was :p
/pigeonholemode
Config
bij mij valt dat allemaal onder prog.
Jakhira
Ik heb een haat/liefderelatie met hokjesmentaliteit.
Langs de ene kant weet je bij een goeie genrebeschrijving dikwijls meteen wat je moet verwachten...
Maar die eindeloze discussies over wat juist onder progressive, minimal, deep house of andere subgenres vallen ergeren me mateloos.
Alles dat veel gevoel voor harmonie heeft progressive noemen ook :o
Destijds was er een recensent bij Outsoon die alles dat melodisch was als trance omschreef :wtf:
Push2005
quote:
Destijds was er een recensent bij Outsoon die alles dat melodisch was als trance omschreef :wtf:
Da is ook zo :p
TOR
Laten we er meteen een boeiende discussie van maken :)
Is dit trance voor jullie:
Jakhira
Ik begrijp de vraag en waar het vandaan komt :)
Maar zelf vind ik van niet, allesbehalve zelfs :p
Hoeveel het ook technisch op trance mag lijken, zoals op het einde van die Mathew Jonson plaat, heb ik de indruk dat je totaal geen rekening houdt met andere aspecten, zoals de mood ervan, als je dit als trance omschrijft.
Niet dat een plaat voor mij een hoge 'reach for the lasers'-factor moet hebben om als trance omschreven te worden. Er is een wereldwijd verschil tussen het epische geluid van de ene kant, en het donkere holbewonersgedrom van de andere. Maar ik vind dat er wel degelijk lijnen tussen de twee zijn die ik niet kan doortrekken tot bij deze 3 voorbeelden van nieuwe muziek...
Om nog maar te zwijgen over het feit dat trance een unieke harmonische formule heeft die heel anders is dan andere melodische EDM-takken zoals Detroit techno of commerciële dance :o
Jakhira
Yellow Screen, Green Screen, Red Screen en Blue Screen... waren het alleen die vier?
EDIT: junodownload heeft 'The last transmission' niet :(
FredNova
quote:
Yellow Screen, Green Screen, Red Screen en Blue Screen... waren het alleen die vier?