return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 137 138 
Prog Appreciation Thread (pg. 131)
View this Thread in Original format
Jasperovitsj
Die melodische, uptempo prog die je aanhaalt komt tegenwoordig minder en minder uit, das een feit. Dat was hetgene waar vooral de Turken heel sterk in waren: Subsky, Yunus Güvenen, Emrecan Cakir, Kaan Duzarat,... Maar ze zijn tegenwoordig precies minder actief. Ook de Grieken waren daar goed in (Stel & Good Newz, Kosmas Epsilon), maar die zijn tegenwoordig meer de electrotoer aan het opgaan.

Een label dat tegenwoordig nog écht sterke melodische releases uitbrengt is Toes In The Sand. Maar jammer genoeg voornamelijk digitaal :( Voor de rest brengen Benz & MD soms nog platen met ballen uit, maar je moet wel voor hun sound zijn. En Derek Howell natuurlijk, die houdt bijna op z'n eentje de melodische prog scene levend :) Madoka blijft ook heersen, hoewel hij tegenwoordig niet meer zo veel producties uitbrengt. Zijn tracks hebben enorm veel melodie en gevoel, maar ik heb al gemerkt dat ze bij veel mensen hit or miss zijn...

En Dousk - DIY natuurlijk, kan in mijn ogen bijna wedijveren met Airdrawndagger
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Die melodische, uptempo prog die je aanhaalt komt tegenwoordig minder en minder uit, das een feit. Dat was hetgene waar vooral de Turken heel sterk in waren: Subsky, Yunus Güvenen, Emrecan Cakir, Kaan Duzarat,... Maar ze zijn tegenwoordig precies minder actief. Ook de Grieken waren daar goed in (Stel & Good Newz, Kosmas Epsilon), maar die zijn tegenwoordig meer de electrotoer aan het opgaan.

Een label dat tegenwoordig nog écht sterke melodische releases uitbrengt is Toes In The Sand. Maar jammer genoeg voornamelijk digitaal :( Voor de rest brengen Benz & MD soms nog platen met ballen uit, maar je moet wel voor hun sound zijn. En Derek Howell natuurlijk, die houdt bijna op z'n eentje de melodische prog scene levend :) Madoka blijft ook heersen, hoewel hij tegenwoordig niet meer zo veel producties uitbrengt. Zijn tracks hebben enorm veel melodie en gevoel, maar ik heb al gemerkt dat ze bij veel mensen hit or miss zijn...

En Dousk - DIY natuurlijk, kan in mijn ogen bijna wedijveren met Airdrawndagger


Haja, zie... Dousk dat vond ik ook super :)
Ik heb liefst de liedjes zo...

Van Yunus Güvenen & Subsky heb ik al nummers gehoord en die vind ik ook behoorlijk goed. Stel & Kosmas Epsilon enzo liggen me over het algemeen minder, die gaan al te diep voor me :p

Van dat label heb ik al gehoord en gelezen, kzal er eens wat van zoeken.
Thx!
Jasperovitsj
Ergens in deze thread staan een paar redelijk omvangrijke lijstjes met oudere melodische platen, ik denk op verzoek van Meltoz en/of Gladius. Als je die opzoekt moet je al weer wat verder komen. :)

Eén naam alvast: Michael Burns. Gebruikt soms te veel dezelfde elementen in zijn tracks, maar ze bezitten allemaal een fantastisch gevoel en diepte :crazy:
Blue Sky 99
Bwa, volledig akkoord ga ik niet :) Ok, vroeger werden er meer melodische progressive tracks uitgebracht maar er zijn er nu nog steeds, het is gewoon een kwestie van wat meer te zoeken en wat dieper te graven. Melodische prog is nog altijd de prog die ik het liefst draai en ik kom elke maand nog wel wat nieuwe stuff tegen. Zoals Jasper al aangaf is Toes In The Sand zeker een label om in't oog te houden, als je van plan bent wat releases van het uit te checken zou'k zeker The Last Atlant - Speechless Poetry EP aanraden. Da's echt een geweldige EP, 'k weet niet of die al te diep voor je gaat Push maar je zou wel eens kunnen proberen :) Aurium is nog zo'n label dat regelmatig met melodische releases komt opzetten, daarom ook dat het weer één van m'n favoriete labels is :p

Ik wil wel gerust eens een lijstje proberen op te stellen maar daar heb'k voorlopig niet echt de tijd voor (tweede zit :whip: ) maar ik kan wel direct enkele aanraders bedenken:

- M&D Substance - Walking Alone (Original / Jordan Daniel Remix) :eyespop: Veel melodischer dan dit wordt het echt niet, geweldige release :tongue2

- dPen stuff

- Guillaume Nyckees - Second Chance (Original mix)

- Emersia - Past Recollection (Logiztik Sounds Remix)

- Lens - Dusk Till Dawn (Alex Stealthy Remix) Eigenlijk (bijna) progtance maar wel een enorm goed plaatje :crazy:

Dat moeten zowat de dingen zijn die'k onmiddellijk kan bedenken. :)
TOR
DJ MP uit het amateur dj forum draait nog steeds van die diepe melodieuze prog. Heerlijke sets altijd. :)

Als je tijd hebt, moet je es wat materiaal checken van Workafiction/Distantly Viewed/Unit Response. Ik weet dat je een hekel hebt aan Bonzai, maar Vladimir maakt echt zalige stuff. ;)
Workafiction - Reflected zou ik aanraden, als ik er eentje moet uitpikken. Verder is er op Bonzai ook Azior.

Dave Swayze kan ik als Belg alleen maar beamen!
Echt jammer dat die gestopt is met produceren :(


Ik merk in uw sets trouwens ook een hardere en minder melodieuze tint, J :) Weet niet of het om een bewuste keuze gaat.
Phortastic
quote:
Originally posted by TOR

Workafiction - Reflected zou ik aanraden


TUNE

Ook Wrong Shaped Moon, Downrise & Vintagizer checken !
ConFig
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Die melodische, uptempo prog die je aanhaalt komt tegenwoordig minder en minder uit, das een feit. Dat was hetgene waar vooral de Turken heel sterk in waren: Subsky, Yunus Güvenen, Emrecan Cakir, Kaan Duzarat,... Maar ze zijn tegenwoordig precies minder actief. Ook de Grieken waren daar goed in (Stel & Good Newz, Kosmas Epsilon), maar die zijn tegenwoordig meer de electrotoer aan het opgaan.

Een label dat tegenwoordig nog écht sterke melodische releases uitbrengt is Toes In The Sand. Maar jammer genoeg voornamelijk digitaal :( Voor de rest brengen Benz & MD soms nog platen met ballen uit, maar je moet wel voor hun sound zijn. En Derek Howell natuurlijk, die houdt bijna op z'n eentje de melodische prog scene levend :) Madoka blijft ook heersen, hoewel hij tegenwoordig niet meer zo veel producties uitbrengt. Zijn tracks hebben enorm veel melodie en gevoel, maar ik heb al gemerkt dat ze bij veel mensen hit or miss zijn...

En Dousk - DIY natuurlijk, kan in mijn ogen bijna wedijveren met Airdrawndagger


+1 :D Madoka, Subsky, Stel & Good Newz, Soultan (Sultan), Tone Depth (The Greek), Chris Micali, (John) Graham & Blades, Matthew Dekay in zijn ouwe dagen :p , G-Pal, Micah, Thomas Penton.. die producers moet ge zoekan als ge echt vette prog wilt :D kan gewoon niet mislopen bij deze :D

rap efkes Ficta - Eli trug op mijn mp3 zetten nu ik eraan denk, das ook wel een bom :p
TOR
quote:
Originally posted by ConFig
rap efkes Ficta - Eli trug op mijn mp3 zetten nu ik eraan denk, das ook wel een bom :p


'Bom' is nu niet bepaald de juiste woordkeuze als we het hebben over melodic prog, hehe :toothless
Was dat plaatje nogal rap beu trouwens, der zat net iets te weinig in om lange tijd boeiend te blijven.
ConFig
quote:
Originally posted by TOR
'Bom' is nu niet bepaald de juiste woordkeuze als we het hebben over melodic prog, hehe :toothless
Was dat plaatje nogal rap beu trouwens, der zat net iets te weinig in om lange tijd boeiend te blijven.


ficta - eli vond ik best ni mis en vind ik nog altijd meer dan deftig als ik em trughoor :), maar ik ken idd ook nog wel veel betere dan deze , die kwam gewoon effe in me op omdat die oplag op dat moment :p

:D
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by TOR



Ik merk in uw sets trouwens ook een hardere en minder melodieuze tint, J :) Weet niet of het om een bewuste keuze gaat.

Hangt een beetje van de mood af tegenwoordig. En het heeft ook wel wat te maken met het feit dat er tegenwoordig minder en minder echt goeie melodische releases op vinyl verschijnen. Plus, er komen de laatste maanden ook enorm veel goeie housy platen en donkere spullen uit. En op die manier kan ik toch wat meer variatie in m'n sets brengen. Maar er zal zeker nog genoeg melodie in blijven zitten hoor, don't worry :)

The Freezzz
quote:
Originally posted by TOR
DJ MP uit het amateur dj forum draait nog steeds van die diepe melodieuze prog. Heerlijke sets altijd. :)


+1 Die gast maakt echt pareltjes van setjes en ook vrij veel nieuw spul. Het lukt me meestal nooit om bij een lange progset mn aandacht erbij te houden, maar hierbij wil t soms nog weleens lukken :). In elke set zitten wel een paar platen die er uitspringen, dus zeker een aanrader om een paar van die setjes van MP af te halen.
Phortastic
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Hangt een beetje van de mood af tegenwoordig. En het heeft ook wel wat te maken met het feit dat er tegenwoordig minder en minder echt goeie melodische releases op vinyl verschijnen. Plus, er komen de laatste maanden ook enorm veel goeie housy platen en donkere spullen uit. En op die manier kan ik toch wat meer variatie in m'n sets brengen. Maar er zal zeker nog genoeg melodie in blijven zitten hoor, don't worry :)


Als DJ moet je constant evalueren qua muziekselectie vind ik. Anders wordt het maar saai en ééntonig. Goed bezig dus :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 137 138 
Privacy Statement