|
Prog Appreciation Thread (pg. 114)
|
View this Thread in Original format
| Pumaz |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Madoka "Drift"
(with Roel Mix, VoxStabs Dub, NoVox Dub)
Metamotional Music
August 1, 2005 |
About ing time :whip: |
|
|
| Jasperovitsj |
| My thoughts exactly! |
|
|
| Pumaz |
Brahma - Bringing the dawn [Sentient Audio Collective]
Weer een breaks track van Michael Lanning en Chris Connor. Mooie sweeping pads en effecten. Releasedate onbekend.
Clubbervision - Autopleasure / First experience [Noctambula Records]
Beide tracks zijn 4/4. Autopleasure heeft alles die een prog track nodig heeft: een diepe baslijn, een goeie drive en zalige effecten. De beste van de twee. First experience heeft lekkere chunky percussie en mooie synths, ook zeker de moeite. Mijn favo Clubbervision tracks tot nu toe. Releasedate onbekend.
Clubbervision - The lost dream [Sentient Audio Collective]
Weer een nieuwe track van Jorge en Daniel, deze keer is het breaks. De kick pattern is een beetje standaard maar de rest maakt het goed: vocal cuts en goede gebruik van effecten. Releasedate onbekend.
Darioef - Conservation [Sentient Audio Collective]
De nieuwe van Dario is een beetje minder dan zijn vorige release maar het kan mij toch nog smaken. Er zit een mooie bass pad in maar de piano klinkt fake. De KVK remix is beter met een goeie baslijn en synths. Het klinkt nogal tranzy maar dat is voor sommigen misschien een voordeel. De Andrew K this is only a crush mix heeft een goeie subbass maar die slechte piano zit er ook in. Releasedate onbekend.
Deep Mariano - Random influences [Sentient Audio Collective]
Nog een nieuwe SAC release. Deep Mariano is een jonge Argentijn en dit is zijn beste track tot nu toe imo. Zeer diep met tribal percussie en veel mooie effecten. De Baunder remix is de beste versie imo, kwaliteit zoals we van hem kennen. Een diepe baslijn en goeie synths en effecten. De FeralCode remix is een peak time versie met veel drive maar het is haast onmogelijk om uit te mixen, gelukkig zou het een mooie afsluiter zijn. Releasedate: 18 augustus.
Jacob Todd - Lunedi [Sentient Audio Collective]
Dit is de nieuwste release van SAC. Alle 3 versies zijn breaks. De originele versie is een zeer diepe track en perfect om in het begin van een prog/breaks set te spelen. De Andrew Kelly remix vind ik de beste. Hij maakt er een mooie peak time versie van. Relisys heeft ook een peak time versie gemaakt, zeer deftig maar niet zo goed als de Andrew Kelly remix. Releasedate: 4 augustus met exclusieve pre-release op Beatport nu.
Kasey Taylor - Trapped (Remixes) [Vapour Recordings]
Hiervan heb ik enkel de Chris Micali remix gekregen. Chris zet na zijn remix van 'Vaportrail' op Proton Music weer een bom van een remix neer. Chunky percussie, sterke baslijn en de beste elementen uit het origineel. Releasedate onbekend.
Muzo - 3rd hour / What we do [Segment Records]
Als dj speelt Muzo (aka Muzo B) vooral minimal en tech house maar hier zet hij 2 prog tracks neer met de typische Turkse sound. 3rd hour heeft een zeer diepe baslijn en vocal cuts en veel kleine melodietjes. What we do vind ik de betere van de 2 met tribal percussie en een synth waar ik zot op ben. Releasedate: augustus.
Somnus Corp & Deep Mariano - Inner fields [Unsigned]
Weer een mooie diepe track. Alle elementen vind ik mooi. Ze zijn nog op zoek naar een label. Releasedate: onbekend (duh).
Subsky - Rainman [Only Records]
Goktug is één van mijn favo prog producers en hij zet hier weer een track neer in zijn gewoonlijke stijl. Een diepe baslijn en een melodie die een beetje uplifting klinkt. De Kaan Duzarat remix vind ik nog beter. Goeie tribal percussie en veel elementen uit de originele versie. Eentje om het publiek op te warmen.
Terje - Tenerife pearl [Unsigned]
Moest je het niet kunnen raden is dit een nieuwe van Terje Bakke. Het heeft een pumping kick en een diepe baslijn met mooie pads en effecten. Terje is nog op zoek naar een label maar met zo'n kwaliteit zal dat zeker lukken. Releasedate: onbekend (of course). |
|
|
| Jasperovitsj |
| Leuke reviews, maar hier heeft niemand een zak aan omdat bijna al de tracks nog nergens te krijgen zijn ;) |
|
|
| Pumaz |
Ik ben de beste ervan in Ableton Live aan het klaarzetten en voor de eerste keer ga ik het daarmee opnemen :)
Link volgt ;) |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Leuke reviews, maar hier heeft niemand een zak aan omdat bijna al de tracks nog nergens te krijgen zijn ;) |
Er bestaat zoiets als geduld ;) |
|
|
| dj Zevan |
| damned, nu er een paar digitale labels zijn ist praktisch niet bij te houden wat er allemaal uitkomt |
|
|
| dj Zevan |
nieuws van op progressive-sounds.com over our friend Pole Folder
Following on from the much anticipated release of his debut artist album 'Zero Gold' on Bedrock Records, Pole Folder has been touring in support of the album, but has still found time to return to the studio. Over the course of the coming months expect to see a new 2-track EP on Nu Republic, in addition to remixes from 'Zero Gold' of 'Scared To Lose' by himself and CP, and 'Inner Turmoil' where he collaborates for the first time with Greek wunderkid Stel. Add to this remixes of such artists as Mike Brin and there's plenty to look forward to from the talented Belgian.
nice :D |
|
|
| Kurve |
i see that you folks from beligum speak alot about our label hehehe ...just wish i could understand ;) being that i speak german i can understand a tad but not that much....
btw... Conservation should be the next release after Random Influences i assume late august/early september for that one..., Clubbervision - A lost Dream ...release date is not known yet probably not for a while ... but expect a nice rmx from Darioef on that one ;). New Brahma track is unknown when that one will be release by us either but expect some killer rmxs from some known artists ;)!!! We also got a new Darioef track called Sophie that should be released in the future as well ...i personaly think its the best track of his so watch out for that one as well. |
|
|
| Pumaz |
| Hey Björn, this is Jakhira from the SAC forum, half of the 'Kindred Spirits' alias that you guys just signed a track of. There's not that much to understand really, I was just saying how good this stuff is :) |
|
|
| Kurve |
| right on bro ;) nice track btw .... cant wait to hear some rmx work of it see what people can come up with :D |
|
|
| Pumaz |
| Mike has got the remix parts now so he can start sending them round to whoever he wants to remix the track. I can't wait ! :D |
|
|
|
|