|
De examenthread (pg. 129)
|
View this Thread in Original format
| mrcanon |
Heb ook 's namiddags, vind da persoonlijk veel beter systeem, 's namiddags leer ik nie graag, liefst 's avonds en 's ochtends. En als ge nog eens wilt overlezen moet ge 's ochtends vroeger opstaan, nu nie.
Nog vier te gaan :p, vrijdag gedaan |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by mrcanon
Heb ook 's namiddags, vind da persoonlijk veel beter systeem, 's namiddags leer ik nie graag, liefst 's avonds en 's ochtends. En als ge nog eens wilt overlezen moet ge 's ochtends vroeger opstaan, nu nie.
|
Das ook hier zo... Rond 14u30 heb ik totaal geen goesting nemeer. Rond 17u30 begint da dan ietske beter te gaan :p
| quote: | | Nog vier te gaan , vrijdag gedaan |
Allé, tot zover het goeie weer :haha: |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Nyah
Waarschijnlijk gaat ge een hoop cijfers krijgen en moet ge een horizontale en/of verticale analyse doen inclusief bereking van een aantal ratio's. En hierna denken de meeste dat het gedaan, terwijl het besluit dat je kan trekken uit de analyses ook wel enorm belangrijk is. Stel je krijgt een vraag zoals: "Is dit bedrijf kredietwaardig/gaan we de investering doen/..." en dan heb je van die studenten die al hun berekingen perfect hebben en dan neerschrijven à la: "Op basis van de cijfers is het antwoord 'neen'". Dat moet ge natuurlijk wel een beetje beter kunnen uitwerken, ook al zijn al uw berekeningen goed, het kunnen uitleggen en interpreteren is ook belangrijk.
Das hetgeen wat mij is bijgebleven van dat vak. Good luck! ;) |
Tnx, dat is idd wat ik nu moet kennen :). Ik ga me daar morgen nog wat op focussen. Cashflowtabel en consolidatie moet wel lukken.
En ik heb gewoon liever 's morgens examen uit gewoonte eigelijk. Kheb nog maar 1 of 2x examen in de namiddag gehad, en dan nog altijd mondeling. 's morgens heb ik geen last van stress die zich opbouwt. Het voordeel van de examen in de namiddag is idd wel iets meer tijd om te herhalen. |
|
|
| mrcanon |
| Da is nu toch geen weer om te leren?!:whip: |
|
|
| jeronimo_jd |
absoluut niet, maar ge zijt niet alleen moet je maar denken...
and remember, there's always september:D |
|
|
| Vishnu |
Eerste en één van mn lastigste examens achter de rug: optimization and bayesian statistics for biological data analysis. Bah :nervous:
Maar tviel mee al bij al en dus zijn we nog steeds in de running voor een lang verlof :p |
|
|
| Nyah |
Ik had vroeger altijd de voorkeur voor examens in de namiddag; ook om o.a. de reden die Jasper aanhaalt: dan zitten de bussen tenminste ni zo vol en ook omdat ik een 'nacht student' was en graag laat begon met blokken, maar dan ook vaak de hele nacht doordeed. Na de examens ging ik dan fkes slapen (of niet) en als ik dan wakker werd, was ik klaar voor de volgende uitdaging. De laatste jaren ben ik wel ni meer echt veel met de bus gegaan, met dank Zehra ;)
Toen ik dit weekend wakker werd - keiwarm - had ik ff een paniekgevoel :eek: - Bah, met zo'n weer blokken... - was ff raar, ik was er echt van overtuigd dak examens had. Waarschijnlijk omdat dat gevoel - prachtig weer en dan wakker worden - de voorbije jaren regelmaat was tijdens de examens :whip: . Spijtig dat het dit jaar weer van dat is :( . Maja, zo de godganse dag binnen zitten achter uw pc'ke aan het raam, en dan de arbeiders van de morgenpost tegen 2u zien vertrekken, kan ook wel eens 'zwaar' zijn... Tis altijd wel iets he :haha: |
|
|
| mrcanon |
| Hotvernonde, vandaag UNIX gehad, da wordt een buis, heb zeker al 2 herexamens, nog 3 examens, dat maar rap gedaan is. Maja maandag begin ik al aan vakantiejob, vijf weken ploegwerk. Dus mijn eerste dag vakantie is 21 juli. T'leven is beenhard! |
|
|
| Tomorrow Traxx |
Ze roepen gelukkig weer iets draaglijker weer af voor de rest van deze week. Da is meer dan welkom!
Blokken op een kamer van 34° is :whip: |
|
|
| Shadowkid |
Analyse v/d jaarrekening ging op zich nog wel vlot (het berekenen), maar of het ook juist is.. Ik hou er toch ma een raar gevoel aan over :nervous:
Ik denk dat ik trouwens te veel heb opgelost bij een van de oefeningen :clown: |
|
|
| Push2005 |
Pff; keb precies nietend geleerd deze 2 dagen, das ondraaglijk zo'n hitte. Morgen wordt zeker en vast een buis :p
Hopelijk regent het binnenkort terug... (tot 31 juni) |
|
|
| Tiger777 |
Is het abnormaal om buiten in de zon te leren...? Ik ben blijkbaar de enige die dat doet :toothless
Wel een klein beetje verbrand vandaag... allé, een beke een rode schijn op men armen.
maar bon, voor een hele dag in die zon gezeten te hebben, is dat toch wel vrij normaal :p |
|
|
|
|