|
De examenthread (pg. 59)
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
mor de examens voor de avondschool zijn ws niet zo moeilijk als die van jullie. mor toch. :D
|
Onderschat het toch maar niet. :)
Maar ge zult da wel goed doen! *thumbs up*
Van welke "vakken" hebt ge trouwens examen? |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Belgian Bonzai
Ze zijn niet te harden, puntmodel en vermogensverdeling zijn 2 aparte vakken (2x4 studieptn).
Prof: "Ah, dat moet op dezelfde namiddag".
Wij: "STFU!!" |
Das van 10/9 die van die klootzak van een Danny segers he die stralingsfysica? |
|
|
| Belgian Bonzai |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Das van 10/9 die van die klootzak van een Danny segers he die stralingsfysica? |
Nee, ik heb dat van een kerel uit het gebouwtje ernaast. Het heeft niet veel gescheeld of ik zat voor mijn thesis bij Segers. Ik zit voor mijn thesis wel in die vakgroep; als ge ooit in de proeftuinstraat moet zijn, spring es binnen, hé; vakgroep ssf, 2e verdiep, voorlaatste deur links. |
|
|
| Kaidreas |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Onderschat het toch maar niet. :)
Maar ge zult da wel goed doen! *thumbs up*
Van welke "vakken" hebt ge trouwens examen? |
zaterdag: freehand
dinsdag illustrator
mja inderdeed, ik kan het beter niet onderschatten. |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by Belgian Bonzai
Nee, ik heb dat van een kerel uit het gebouwtje ernaast. Het heeft niet veel gescheeld of ik zat voor mijn thesis bij Segers. Ik zit voor mijn thesis wel in die vakgroep; als ge ooit in de proeftuinstraat moet zijn, spring es binnen, hé; vakgroep ssf, 2e verdiep, voorlaatste deur links. |
Dat moe angst geweest zijn...
Normaalgezien komen wij daar nooit, maar ik zal het onthouden ;) |
|
|
| Jasperovitsj |
Yeeha, binnen een uurke op weg naar m'n eerste examen, en het is hier buiten nu lekker aan het stormen...:nervous:
Gelukkig geloof ik niet in voortekens :o |
|
|
| TOR |
gisteren mijn eerste twee examens gehad..
voor het eerste hadden we te weinig tijd.. wie kan er nu een deftige adviesnota voor een departementsraad opstellen op twee uur tijd? :wtf:
het tweede was een makkie :D
deze middag mag ik een essay uit het Frans gaan vertalen... |
|
|
| Pumaz |
| Ik vind dat ze examens volledig moeten afschaffen :whip: |
|
|
| Jasperovitsj |
Ik denk wel dat ik geslaagd ben! *zucht van opluchting*
Toch al 1 van de 3 buisvakken succesvol omzeild... |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Pumaz
Ik vind dat ze examens volledig moeten afschaffen :whip: |
dat impliceert wel veel meer opdrachten natuurlijk
ik moet toegeven dat ik studeren ook een beetje beu ben. naar de les gaan doe ik graag, vind het vaak erg boeiend.. maar dan al die geziene stof uit het hoofd leren doe ik met veel tegenzin. ik zie er eerlijk gezegd (in mijn richting dan toch) het nut niet van in. je leert iets het best in de praktijk. uiteindelijk ben je een paar weken na het examen toch het meeste weer vergeten en moet je het later allemaal weer ophalen. ik ben nu al 7 jaar Spaans aan het studeren, maar ik kan er nog steeds weinig van, omdat ik het in de praktijk weinig gebruik.
gelukkig vermindert het aantal blokvakken per jaar, dus dit jaar heb ik niet te klagen (over dit aspect van de opleiding iig niet) |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by TOR
dat impliceert wel veel meer opdrachten natuurlijk
ik moet toegeven dat ik studeren ook een beetje beu ben. naar de les gaan doe ik graag, vind het vaak erg boeiend.. maar dan al die geziene stof uit het hoofd leren doe ik met veel tegenzin. |
Zou dat ook veel fijner vinden, eigenlijk.
Voorbije jaren -> vakken waar we groepswerkjes voor hadden, daar was ik veel beter voor voorbereid met de examens. Das tenminste als het een werkje was, die over de behandelde leerstof ging. Vorig jaar nog zo'n vak: kwaliteitstechnieken gehad (over kwaliteitscontrole, metingen , statistische analyses) en na de les kregen we daar altijd een opdrachtje van. Was echt heel goed om het te leren + met de examens, moest ik een uurke of 2 alles eens nakijken en mondeling examen bestond er gewoon in uw werkjes toe te lichten. Daar onthoud je ook meer van dan die vakken waarbij je alles van buiten moet blokken.
Met talen is dat heel zeker t geval: heb bvb al 6 jaar duits en tis nu pas, (laatste jaar) dat ik echt fatsoenlijk duits kan/durf te spreken, omdat we met duitse erasmusstudenten conversatiegroepen hadden. das eens wat anders als die stomme invuloefeningskes - der die das, ... :rolleyes: Frans heb ik al 12 jaar, maar volgend semester toch misschien proberen om franse erasmusstudenten te vinden :p |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Nyah
Zou dat ook veel fijner vinden, eigenlijk.
Voorbije jaren -> vakken waar we groepswerkjes voor hadden, daar was ik veel beter voor voorbereid met de examens. Das tenminste als het een werkje was, die over de behandelde leerstof ging. |
Inderdaad! :)
Alleen examens stimuleert me bij saaie vakken ook niet echt om veel naar de les te gaan, waardoor je aan het eind van het semester dan wel voor een berg - saaie - leerstof staat die je volledig zelfstandig moet verwerken. Gelukkig hebben we voor de meeste vakken in die categorie wel een paper of werk, en dat helpt inderdaad wel enorm als examenvoorbereiding! |
|
|
|
|