return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 
De nieuwe TA MIX contest!!! (all sources) ***INSCHRIJVING GESLOTEN*** (pg. 13)
View this Thread in Original format
TranceFool
quote:
Originally posted by Switch
ok goed nieuws: ik heb webruimte (100 mbit .uk) kunnen bemachtigen. ik moet nog eerst effe accounts aanmaken en access priviledges en dan zal ik iedereen de info geven....

Super he!! :D
total woot
lekker is dat, ben ik ff n paar dagen niet online, mis ik alle pret weer :whip:

zet mij dan ook maar op de reservelijst (Vinyl)
Switch
je kunt nog jurylid worden woot :)
aangezien Snuggle niet dat botox wijf wil spelen mag jij het doen ;)
Bailey
Mijn complimenten jongens. Ziet er allemaal strak uit.

Maar ben een beetje een leek, wat betekent die VBR? Welke geluidskwaliteit is dat? 192 kbps?
Switch
variable bit rate.
ipv dus een constante bitrate, kwaliteit is beter
total woot
quote:
Originally posted by Switch
je kunt nog jurylid worden woot :)
aangezien Snuggle niet dat botox wijf wil spelen mag jij het doen ;)

Then botox it is :p
eieregooie
Zo, ben er ff een paar daagjes niet, en kan gelijk me titel niet meer verdedigen! :whip:

Whehe, naja, vette pech dan, dan ga ik die 5e groep wel jureren, met Wouter dus als ik het goed begrepen heb...

En dan zal dit ook wel de reden geweest zijn waarom het gerucht de ronde deed dat ik op Addiction zou draaien hehe ;) Naja, dat idee van dat B2B setje ben ik natuurlijk wel voor te porren :)

Ow, en dan nog 1 ding... et zal me een worst wezen of die mixen nou VBR of CBR zijn... maar een --alt-preset standard (vbr) of een 192kbps (cbr) is wel gewenst :) Weet nie hoe de rest van de jurie erover denkt... maar denk dat voor sommige mensen die --alt-preset standard een beetje hocus pocus taal is...
Switch
basvh
Let the games begin!!!!!
raoel
quote:
Originally posted by eieregooie
Ow, en dan nog 1 ding... et zal me een worst wezen of die mixen nou VBR of CBR zijn... maar een --alt-preset standard (vbr) of een 192kbps (cbr) is wel gewenst :) Weet nie hoe de rest van de jurie erover denkt... maar denk dat voor sommige mensen die --alt-preset standard een beetje hocus pocus taal is...

Dat --alt-preset is idd hocus pocus voor mij.

Dat VBR en CBR ken ik wel, alleen snap ik dat principe van VBR niet zo: hoe kan de kwaliteit beter worden als je minder (op sommige momenten) puntjes per seconde van een nummer neemt.

En wat wordt het nu?
VBR of CBR (en welke bitrate dan*)?
Met welk proggie kun je eigenlijk encoden naar VBR, ik gebruik nog steeds dat proggie dat hier op TA bij "software" staat; MPEG Suite.

Opzich is 128kbps wel voldoende voor de mixen, dan wordt het dataverkeer beperkt als daar een limiet op staat bij die server.

Switch
er staat geen limiet op die server :)
een bekende van mij werkt in engeland voor een isp en heeft daar een eigen 100 mbit aan gekoppeld. we hosten er 12 games servers op, 3 teamspeak server, een ftp, 3 shoutcast servers, etc
dus b/w is geen probleem :)

en raoel, op sommige plekken in een mp3 heb je niet zoveel data nodig, daarom is daar een lagere bitrate voldoende. en --alt-preset standard zorgt ervoor dat het tussen een bereik van 128 en 320 komt geloof ik

je kunt naar VBR encoderen met Razorlame

vink "only use custom options" aan en type "--alt-preset standard"
raoel
En met welk programma kun je dat doen?

[edit]
ok, kzal is kijken
[/edit]
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 
Privacy Statement