|
De nieuwe TA MIX contest!!! (all sources) ***INSCHRIJVING GESLOTEN*** (pg. 37)
|
View this Thread in Original format
| Switch |
Groep 2 (zonder beoordeling van gtrecords)
Creamfields:
Nummer 12: (Wilkman)
Goeie opening track
Lekker proggie
Conclusie:
-Track keuze: 7 Goeie tracks
-Overgangen: 7
-Opbouw: 7 Ik mis een beetje diversiteit hij mag naar het einde toe wel wat meer knallen
Nummer 27:
Lekker proggie! Wat bekende nummers ertussen belangrijk
Sommige nummers hou je erg kort wat ik zelf goed vind. Mis alleen wat diversiteit in de set.
Conclusie:
-Track keuze: 8
-Overgangen: 8 Sommige nummers hou je kort goeie zaak
-Opbouw: 7 Ik mis hier ook wat meer pit in de set
Nummer 17:
-Track keuze: 8
-Overgangen: 8
-Opbouw: 8 Dit had een vette negen kunnen zijn als de opening wat rustiger was geweest.
De laatste track is heerlijk dude vette afsluiter, errug belangrijk! Vette Duim up voor deze set!
Nummer 7: (Japeman)
Deze set had de mooiste opening track meteen mijn attention.
Conclusie:
-Track keuze: 8
-Overgangen: 6
-Opbouw: 8 Deze set heeft veel diversiteit hier een daar een klassieker wat erkenning geeft en je niet afhaakt in een set.
Jammer is het dat het tot minuut 40 geweldig is een daarna
wat slordig word. Dan bedoel ik overgangen en het volume dat ineens te hoog word Jammer!
Mijn slot conclusie:
Nummer 27 en 17 gaan door! Succes verder jongens
En de andere twee bedankt voor de inzet |
|
|
| Switch |
Groep 3
magrec:
Nummers 1 en 2 vanmij zijn:
1. Mix nr 23
Een frisse mix met een goede platenkeus. Jammer van het begin want daar hoor je nog eerst een paar seconden van de outro van een andere plaat (ik ken de plaat en weet waar hij hem vandaan heeft )Mixtechnisch is het allemaal goed in orde bij 1 overgang niet helemaal perfect maar geen dubbele bassen. Als ik dan iets negatiefs moet zeggen is dat het wel wat steviger mocht op het einde maar ja de laatste plaat is dan wel weer mooi en pas wel bij de rest van de set
2. Mix nr 18
Een zeer goede mix ook, nummers lopen goed in elkaar over. eigenlijk doen beide mixen niet voor elkaar onder. Gewoon persoonlijk vond ik mix 23 net iets vloeiender dan dan mix 18 maar dat komt ook maar door 1 plaatje wat ik er niet echt vond tussen passen
De andere 2...
Mix 13. (MennoB)
Een lekkere set zeker het begin. Lekkere trance goed gemixed alleen het 2e gedeelte kan mij niet bekoren. Erg jammer van traffic ook. Het wordt allemaal iets teveel van hetzelfde op het einde.
Mix nr 8 (DJMorpheus)
Jah hier kan ik niet veel mee. Beroerde geluidskwaliteit. Mixtechnisch niet slecht maar ook niet goed te horen vanwege de kwaliteit. Jammer. Volgens mij wel lekkere plaatjes namelijk.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kolkiewolkie:
Ja ik vond nummer 8 wel ok zeker het begin maar op het einde pakt het mij niet echt (traffice enzo) Mijn nummer 1 was mix 23 lekkere platenkeus misschien niet heel erg spannend voor jou maar voor mij wel een samenhangend geheel is het. Nummer 2 is mix 18, Vond de platenkeus goed maar af en toe een rare volgorde van platen.
Mix 13 was totaal niet boeiend vooral vanwege de kwaliteit ook ja. Ik denk dat we het dan zo moeten zien:
1. Mix 18
2. Mix 23
gr harmen
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: g kolkman [mailto:***************]
Verzonden: maandag 8 maart 2004 14:02
Aan: Ebbinge, Harmen (Stagiair Marketing)
Onderwerp: ta mix competitie
Yow,
even heel kort mijn view
Winnaar van de 4 mixen is voor mij nummer 18. De enige mix waar ik echt
vrolijk van wordt qua platenkeuze. Mixtechnisch wellicht wat simplistisch af
en toe maar dat maakt mij weinig uit
Nummer 2 en 3 is voor mij erg lastig. Ik vind persoonlijk nummer 23 goed
gemixed maar eigenlijk saai. Nummer 8 is een normale trancemix. Niet slecht
(gewoon goed eigenlijk) maar ook niet uitzonderlijk goed ofzo. Tis dan dus
afwegen tussen mixen en muziek (8 vind ik gewoon goed klinken, maar
mixtechnisch (voor zover ik dat kan bekijken) weinig bijzonder. Ik suggereer
dan ook dat je deze 2 mixen aanpast aan jou lijstje, dwz dat je geen dubbele
nummer 2 krijgt oid.
Mix 13 pakt mij op geen enkel punt op, mede door de geluidskwaliteit... als
er al iets inzat wat mij zou raken dan is dat door dit laatste wel
weggenomen.
gr. Gerdinand Kolkman |
|
|
| Switch |
Groep 4
Snuggle:
Allereerst moet ik zeggen dat het me tegenviel te jureren.
Ik had gedacht dat het makkelijk zou zijn, maar dat was het dus niet.
Het niveau was erg hoog in onze poule van 6. Erg moeilijk allemaal,
omdat verder iedereen poules van 4 had. Daarom was het ook erg
moeilijk om een goede keuze te maken, omdat de keuze voor de
tweede plaats (van mensen die doorgaan) tot het laatste redelijk
onduidelijk was.
Laat ik maar beginnen:
Mix 9: (Jesse)
Een mix van trance/techtrance naar techno. Een leuke afwisselende
mix die in het begin zeer goed gemixed is. Later sluipen er echte de
foutjes in, met een hele abrupte overgang op 54"40. Het einde is helemaal
niets: van techno ineens naar Airwave. Leuk geprobeerd, maar totaal mislukt.
Een afvaller dus.........
Mix 29: (tijs08)
Ja wat moet ik hier eigenlijk van zeggen? Het is in principe een
hele leuke mix, en als ik de tracklist alleen zou zien volgensmij dan zou i
ik zeggen "Ja!", maar zoals die gemixed is, is het 'net niet'. Niets op
voor, niets op tegen, maar gewoon net niet. Er zitten een paar minieme foutjes
in, oa op minuut 30, 39 en 46. Al met al haalt de mix de volgende ronde dus niet.
1 mix stond als een paal boven water dat die door zou gaan: mix 19.
Lekkere mix, weinig tot geen enkele fout te herkennen en een paar hele strakke
overgangen! De track op minuut 11 en 50 wil ik graag weten hoe die heet Ook al
heb ik een hekel aan vocals, hier zijn ze toch wel oke
Rustige chillout trance en de set is ook goed opgebouwd. Ik DENK dat dit zeker
een kanshebber is voor de eindoverwinning, maar kan natuurlijk niets zeggen omdat
ik de andere nog neit heb gehoord.
Tsja...en dan werd het moeilijk.
Mix 4, Mix 14 en Mix 24 waren alle 3 bijna even goed.
Ik zal ze allemaal even bespreken, want ik ben er zelf nog niet eens uit.
mix 4, van Massive (wat hij ook in de mp3 had staan, sukkel )
Een goede intro en een lekkere eerste overgang. Wel vind ik dat hij de platen erg
lang uit laat lopen en er daarom wat minder opbouw inzit en dat het de spanning
uit de set haalt. De platenkeuze vind ik wel erg lekker! Viooltje op minuut 20 rocks!!!
Foutjes op minuut 34 en op minuut 49 wordt er gemixed op de Gielen manier: schuif open,
schuif dicht. Door naar de volgende ronde? Geen idee nog.......
Dan mix 14. (Blighty)
In het begin na de eerste keer luisteren dacht ik: ja, die moet door.
Maar na alles goed te hebben geluisterd ben ik er niet zo zeker meer van.
Lekkere platen, goede intro, maar volgensmij niet al te moeilijk mixbare platen, vanwege
een herkenbare beat. De platen lopen ook hier erg lang door.
Een aantal minieme foutjes, maar dat zit wel oke volgensmij.
Storend is wel het irritante einde van de set, net na minuut 60. Het KAN eraan liggen
dat diegene gedacht heeft van ", het mocht maar 60 minuten zijn". Als dat zo is,
dan oke, maar anders is het een einde. Door...?? MoeilijK!
Als laatste nummer 24. (Trancefool)
Een techno mix, jippie!
Met Muppet had ik hier een discussie over. Het is niet zijn stijl en daarom vindt hij
het heel moeilijk om deze te beoordelen. Ik heb er ook moeite mee, omdat ik me af en toe
afvraag of er gemixed wordt of dat het gewoon de platen zijn.
Er wordt wel wat gespeeld met de knopjes, iets dat ik TE weinig voor vond komen in de andere
mixen. De intro is leuk, maar loopt niet helemaal gelijk. Minuut 52"30 vindt ik vaag,
maar weet niet of dat zo hoort. Het einde van de set is wel suf.
Dus.... daar heb je het. De laatste 3 liggen gewoon echt heel dicht bij elkaar.
Waarop moet ik dan toch beoordelen nu?
Toch denk ik dat mix 24 niet door moet. Aardig, leuk, maar net niet. De mix zit
goed in elkaar, maar haalt het toch net niet. Ook denk ik dat als de mix wel door
was gegaan, hij de volgende ronde niet had overleefd. Ik geef dan nr 4 en 14 iets
meer kans, gezien de mensen die in de jury zitten & het feit dat de hoofdmoot trance is.
Maybe stupid, maar wel realistisch. Ik wil WEL de tracklist van deze set btw
14 of 4 dan...........Ik kan niet kiezen, echt niet. Dus ik laat de keuze verder
over aan Muppet. Ligt eraan wat hij als 2e kiest. Makkelijk he?
Dus door is: nr 19.
2e? 14 of 4.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Muppet:
Nummer 4
Goeie set, mixen was redelijk en de track keuzen was goed. Gewoon een goede set.
Nummer 9
Goeie set, mixen soms wat minder, alleen het einde breekt de set op. De set bestaat uit hardere platen maar als afsluiter komt er een rank 1 nummer, want erg jammer was.
Nummer 14
Begin nummer heerlijk en mixen ook goed, alleen tweede nummer te lang laten doorgaan. Ook is het middenstuk (nummer 2,3,4) wat minder dan de rest van de set. Hij pakt het hierna weer goed op. De trackkeuze is goed, mits de minpunten die ik eerder gaf. De sfeer die de set uitstraalt is een relaxende sfeer. Een goeie set, maar het mist net datgene wat het er een super set van maakt.
Nummer 19
De beste set van alle. De tracklisting is goed en de sfeer van de set ook. De opbouw is zeker goed gedaan, wat de set zeker ten goede doet.
Nummer 24
In het begin mijn twijfels over deze set. Techno niet echt mijn favo muzieksoort. De set heeft me positief verast en is goed gemixt. Alleen had ik soms het gevoel dat er wat gefade-out werd. Tracks zijn goed en in totaal is het een redelijk tot goeie mix.
Nummer 29
Een redelijke set. Het mixen was goed alleen de set kwam nooit echt van de grond,. Hij bleef een beetje hangen en knalde nooit echt los.
Over de hele poule gezien is de keuze zeer moeilijk. Nummer 9 viel snel af door zijn rare einde en 29 doordat de set niet echt van de grond kwam. Nummer 19 was snel al door, maar de keuze tussen 4, 14, en 24 was zeer moeilijk. Uiteindelijk heb ik gekozen voor 4, alleen is die keuze een “zeer moeilijke bevalling geweest”.
Ik heb nog een vraag aan je. Zou je zelf sets 14 en 24 willen luisteren, de keuze tussen 4, 14, en 24 was zo moeilijk dat snuggle en ik het wel goed zouden vinden om hen een eervolle vermelding te geven en hun sets voor iedereen ergens neer te zetten |
|
|
| Switch |
Groep 5
total woot:
Ik heb DJ D-man ge-pmt, maar aangezien hij niets van zich laat horen, en ik ook nog andere dingen te doen heb, krijg je bij deze mijn beoordeling en motivatie van de mixen uit groep 6. Als je aanvullend commentaar wilt pm je me maar, aangezien je alles moet doorlezen heb ik t commentaar beknopt gehouden.
Mix 10:
Mixtechnisch foutloos
Opbouw is er eigenlijk niet
Eerlijk gezegd vind ik t een set waar ik met plezier naar kan luisteren omdat hij klinkt als
een nummer van ruim een uur, echter de 2e keer dat ik m beluisterde begon hij me tegen te staan,
dit komt voornamelijk door de monotome platenkeus, het wordt saai op een gegeven moment.
Mix 20: (dj_spare)
Rond de 35 minuten, even hard de mist in, verder zit de mix technisch gezien prima in elkaar.
Opbouw is goed, maar vreemd (40 minuten opbouwen, techtrance-achtige nummers, dan 10 minuten vrij rustige
progressive, vervolgens weer 10 minuten knallen), misschien niet de mooiste opbouw, maar zeker een opzwepende
platenkeus.
Paar lekkere effecten gebruikt vooral toevoegend omdat ze op t goede moment worden gebruikt.
Al met al een heerlijke set om te luisteren, gaat de 2e keer zeker niet vervelen.
Mix 25: (DJ Bazz)
De eerste mix loopt er gelijk al naast
De 2e overgang gaat ook mis.
De 3e overgang gaat ook niet helemaal zoals t hoort.
De 4e ook niet.
Ik ben gestopt met luisteren, nummer 25 moet eerst leren mixen, dan pas meedoen, dit klinkt nergens naar, temeer omdat de opnamekwaliteit ook nog eens bedroevend slecht is.
Mix 30:
Minpunt vind ik dat het een funky-set house set is, hoort in mijn ogen niet echt thuis in een Trance mixcontest.
Mixtechnisch geen grove fouten, wel een aantal keren 'net niet helemaal zuiver'(valt alleen op als je geconcentreert zit te
luisteren, normaalgesproken zou t me niet op zijn gevallen).
Opbouw vind ik lekker, ondanks t feit dat ik 1 plaat uit deze set ken, hetgeen het beoordelen een stuk moeilijker maakte,
omdat ik mijzelf constant zat af te vragen of ik een mix of een enkele plaat hoorde.
Waarom deze set voor mij de beste is: Heerlijke opbouw, van funky naar trance, naar tech-trance, deze set neemt je mee op
een reis door de danswereld!!
Eindoordeel Total Woot:
plaats 1: mix 10 (Kanshebber voor de titel: NEE, ik vrees dat te weinig mensen zich kunnen identificeren met deze muziekkeus, en overgangen zijn net niet perfect).
Plaats 2: mix 30 (kanshebber voor de titel: NEE, ondanks perfecte mix, te monotoom),
Plaats 3: mix 20
Plaats 4: mix 25
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DJ D-man:
Mix 10 en 20 duidelijk veel beter dan 25 en 30, zowel qua tracklisting als qua mixen. Mix 10 wint met klein verschil van mix 20. Het verschil tussen 20 en 30 is duidelijk groter.
Mijn uitslag:
1 = 10
2 = 20
3 = 30
4 = 25
-------------------------------------------------
mix 10 ---NUMMER 1---
- net iets meer diepgang dan mix 20, daarom mijn nummer 1.
- Mixen: helemaal niks op aan te merken, erg strak, geen fouten kunnen ontdekken.
- originaliteit: Duidelijk origineler dan 25 en 30, geen duidelijk verschil met 20.
- Conclusie: dit is gewoon GOED, verder commentaar overbodig.
mix 20 ---NUMMER 2 ---
- Gelijk aan mix 10, behalve dat 10 iets meer diepgang heeft.
- Conclusie: qua tracklisting wint mix 10 met klein verschil van mix 20. Verder zijn ze gelijkwaardig. Ook complimenten voor de maker van deze mix dus!
mix 25: ---NUMMER 4---
- Opbouw in orde, niet veel op aan te merken
- Te veel standaard-trance nummers. Originaliteit is ver te zoeken.
- Mixen: een aantal overgangen goed, maar vaak ook net niet.
- Mix de tracks wat korter op elkaar. Nu valt er vaak een soort stilte tussen de tracks in. Dat haalt de vaart uit je set.
- Conclusie: gewoon een nette mix, maar net niet dat beetje extra wat het echt een goede mix maakt.
mix 30: ---NUMMER 3---
- Hele verrassende mix!
- Opbouw is vaag, je gooit van alles door elkaar. Origene - Sanctuary zit bijvoorbeeld tussen een club/house-achtige track en Katana - One solid Wave. Dat vind ik een minpunt, verder is het verrassende aan je mix wel leuk, en verdient het een pluspunt.
- Mixen: niet veel op aan te merken, technisch goed.
- Originaliteit: Je opbouw is erg origineel, maar sommige tracs zijn duidelijk minder. Origene, Tim Deluxe en Monika Kruse bijvoorbeeld.
- Conclusie: wint het op originaliteit net van mix 25, maar toch duidelijk minder dan de mixen 10 en 20. 3e plaats dus.
---------------------------------------------------------------------------------
hier werd dus nog effe over geruziet, en de uitslag is uiteindelijk geworden:
| quote: |
We zijn eruit, heb maarten net eindelijk gesproken, we zijn t eens mixen 10 en 30 gaan door |
|
|
|
| Ding Chavez |
| Dank voor alle moeite die jullie er tot nu toe al ingestoken hebben! Ik kijk alvast uit naar de volgende jureringsronde ;) |
|
|
| Switch |
| ik denk dat aangezien dit een beetje uitloopt, en ik de eigenaar van de ftp niet te pakken krijgen, de uitslagen van de 2e ronde over anderhalve week ingeleverd kunnen worden. |
|
|
| DJ_Massive |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Dank voor alle moeite die jullie er tot nu toe al ingestoken hebben! Ik kijk alvast uit naar de volgende jureringsronde ;) |
/me echo't het bovenstaande
:cool: |
|
|
| Switch |
wie gaat er dus door?
(in alfabetische volgorde)
Bailey
Bouma-Bros
digitaldj
Ding Chavez
DJ_Massive
eieregooie
Ferry_O
Little Theseus
Passiva
Spinning Jack |
|
|
| Bouma-Bros |
Hoe is nou de nieuwe verdeling voor de tweede ronde (niet bij alle poules stond de nummer 1 en 2 aangegeven) en wie jureert welke groep :cool: ?
[EDIT]OK, antwoord op vraag 2 is duidelijk :rolleyes: :rolleyes: ... |
|
|
| Switch |
juryleden voor de volgende ronde zijn:
Groep 1:
Asperge
Bouma-Bros
Creamfields
kolkiewolkie
dj_spare
Groep 2:
magrec
Muppet
Snuggle
DJ D-man
total woot
we hebben dus nog 1 jurylid nodig voor groep 1. wie biedt zich aan?
ftp info komt eraan judges! |
|
|
| Switch |
| quote: | Originally posted by Bouma-Bros
Hoe is nou de nieuwe verdeling voor de tweede ronde (niet bij alle poules stond de nummer 1 en 2 aangegeven) en wie jureert welke groep :cool: ? |
ik was nog bezig met typen! :)
en welke dj's in welke groep nu komen heb ik eerder al aangegeven
 |
|
|
| dj_spare |
ik bied me aan als vrijwillig jurylid... lijkt me wel leuk om alles een keer van de andere kant te bekijken!!
reactie op mijn eigen set (die niet door is) komt later.. |
|
|
|
|