|
De nieuwe TA MIX contest!!! (all sources) ***INSCHRIJVING GESLOTEN*** (pg. 17)
|
View this Thread in Original format
| raoel |
Ik heb gister en mp3 omgezet naar 56kbps, de kwaliteit is beter dan ik had verwacht, maar je hoort toch wel duidelijk verschil.
Dus Menno, laat je oren is uitspuiten of zet die hoofdtelefoon niet meer zo hard als je aan het draaien bent zodat je gehoor niet nog verder achteruit gaat :D
Even over het aantal bytes van een wave file:
Normaal gesproken neem je op met een sample rate van 44100, stereo en met 16 bits per sample.
Dat zijn 44100*2*2 = 176.400 bytes per seconde.
44100 (--> aantal samples per seconde)
2 (--> stereo, dus 2 kanalen dus maal 2)
2 (--> 1 byte = 8 bits, een normale sample heeft 8 bits, deze 16 dus 2 bytes)
In een uur heb je dan
176.400*60*60 = 635.040.000 = 635,04 Mbyte
Een uur aan mp3 met een bitrate van 128kbps (let op, K BITS, geen bytes):
128.000*60*60 = 460.800.000 bits
8 bits = 1 byte
460.800.000/8 = 57.600.000 bytes = 57Mbyte
MP3 met een bitrate van 192 zou dan 86,4Mbyte zijn.
correct me if i'm wrong.... |
|
|
| basd |
Bijna goed :)
Een MB is namelijk geen 1000 kB maar 1024, dus 635.040.000 bytes vormen geen 635.04 MB (maar 635.040.000 / (1024 * 1024) MB).
Ik moet echt aan mijn stageverslag gaan werken. |
|
|
| raoel |
Ja, klopt, weet ik ook wel, maar zo pietlutig wilde ik niet gaan rekenen.
1kb is ook weer 1024 bytes, dan zeg ik, dikke lul en gewoon 10^3 |
|
|
| raoel |
Dat alt preset standard, zal best een goede kwaliteit geven, maar het bestand is ook wel veel groter.
Ik heb vandaag een set opgenomen.
Als ik die encode op die alt preset standard dan wordt ie: 98.770kB
En als ik die encode op 160kbps (zoals ik meestal doe) is het bestand: 73.362kB
Tis maar even dat de mensen het weten, maar die server die we nu hebben is snel genoeg en de datastroom maakt weinig uit heb ik begrepen.
Geeft toch een bestand dat 34,6% groter is :eyes: ... |
|
|
| Switch |
| ja en? 160 kbps is kut :) |
|
|
| eieregooie |
| Je moet het idd vergelijken met 192kbps, niet met 160 :p |
|
|
| raoel |
Dan zou het nog zo'n 12 mb schelen.
En het verschil hoor je volgens mij nog niet eens, tenzij je een heel goed geluidssysteem hebt.
[edit]
Kwaliteit natuurlijk boven alles ;) |
|
|
| Magic83 |
| kwaliteitsverschil hoor je idd niet zo heel erg duidelijk maar wanneer er in een trance nr een stilte valt dan is de bitrate daar gewoon minder waardoor het bestand kleiner wordt. Bij cbr zal dat gedeelte hier ook gewoon 192kbps zijn |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by Magic83
kwaliteitsverschil hoor je idd niet zo heel erg duidelijk maar wanneer er in een trance nr een stilte valt dan is de bitrate daar gewoon minder waardoor het bestand kleiner wordt. Bij cbr zal dat gedeelte hier ook gewoon 192kbps zijn |
Het ligt dus wel aan het nummer of het bestand dus groter of kleiner wordt met een VBR.
Maar goed, genoeg geouwehoerd :D, VBR of 192....boeiend als het maar zuiver is, en nu aan de slag allemaal :) |
|
|
| Switch |
| btw, 80 mins max. dus niet 60. juryleden hoeven maar 5 sets te luisteren... |
|
|
| Switch |
| Supreme Theory welkom bij de contest, Glaniskanis is er uit... |
|
|
| Glaniskanis |
Hoezo ben ik er uit
Ik zei je gister nog dat ik wel ff wat proggies bekeek
Beter luisteren |
|
|
|
|