return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 
Voetbal; seizoen 2005 - 2006 (pg. 41)
View this Thread in Original format
Mindphaser
Het is zover:

Verdonk verliest, WK lonkt voor Salomon Kalou

Salomon Kalou lijkt nu echt versneld een Nederlands paspoort te kunnen bemachtigen. Minister Rita Verdonk is opnieuw in het ongelijk gesteld, nu door de Raad van State. Het WK met Oranje ligt nu in het verschiet voor de Feyenoord-aanvaller uit Ivoorkust.
De Raad van State oordeelde in hoger beroep dat Verdonk niet goed heeft gehandeld door het speciale naturalisatieverzoek af te wijzen. De rechtbank in Rotterdam kwam in december met een vergelijkbare uitspraak. De minister moest nog eens beter duidelijkmaken waarom de jonge Kalou niet in aanmerking kwam voor de juridische route die al door meerdere buitenlandse sporters met succes is bewandeld.

Verdonk moet nu formeel gezien nogmaals een beslissing nemen over de procedure, maar het lijkt niet waarschijnlijk dat dat opnieuw negatief zal zijn. 'Ik ben blij voor Salomon met deze uitspraak. Ik kijk er naar uit met hem te gaan werken', reageerde bondscoach Marco van Basten op de website van Feyenoord.

Van Basten is altijd een voorstander geweest van de poging die Kalou heeft ondernomen. Hij zegde Kalou sowieso een plek toe in de selectie van Oranje op het WK aanstaande zomer in Duitsland. De twintigjarige dribbelaar heeft kwaliteiten waar maar weinig spelers over beschikken en kan een belangrijke rol spelen, zo meent Van Basten.

Bron: www.vi.nl
raoel
Waarom zou hij een versnelde neutralisatie kunnen krijgen terwijl iemand die niet gezegend is met zoveel voetbal talent daar geen kans op heeft?

Daarnaast ben ik van mening dat alleen een Nederlander in het Nederlands elftel mag spelen. Dan zou je weer kunnen gaan zeuren over "wanneer ben je Nederlander". Misschien is Kalou al wel zo lang hier (ik weet niet hoe lang) dat hij zich zo "voelt". Jongens als Affelay en Yildrim twijfelden juist of ze voor Nederland wilden gaan spelen omdat ze zich eigenlijk meer Marokaan Of Turk voelden. Toch kozen ze voor Nederland vanwege het gemak en wellicht de naam.

Over 3 jaar zal hij alsnog de Nederlandse nationaliteit krijgen en kan hij toch voor Nederland gaan spelen. Wat dat betreft is het eigenlijk weer onzinnig dat hij dat nu nog niet mag...
Jappio
Lange discussie. Ik ben op zich voor mits je dan ook kiest voor het NL paspoort en het andere paspoort verliest. Heb dat dubbele nationaliteiten verhaal nooit zo begrepen..
moogwai
AZ zakt weg. Ik zie alleen Feyenoord nog als concurrent.
Eens kijken hoe PSV de komende Champions League periode doorkomt.
raoel
quote:
Originally posted by moogwai
Eens kijken hoe PSV de komende Champions League periode doorkomt.

Het is nog niet beslist, maar naar alle waarschijnlijk kunnen we daarop antwoorden met: niet goed.

Daarnaast kan Ooijer ook nog eens enkele weken niet meedoen, extra tegenvaller in deze zware periode.

Afgelopen dinsdag heeft PSV het in de eerste helft laten liggen. Je krijgt 2 goede kopkansen waarvan er zeker één in moet. Daarnaast was PSV toch enkele keren redelijk gevaarlijk. PSV had overwicht in de eerste helft, maar dat verdween nadat Wiltord er met de rust in was gekomen. Lyon komt dan lucky op 0-1 doormiddel van die vrije trap: hele vreemde curve zat er aan de bal, maar neemt niet weg dat de muur en Gomes falen. PSV geeft alles, maar lyon zet het goed dicht. Zelfs tegen 10 Fransen kan PSV nog niet echt een vuist maken. Koné moet eigenlijk nog wel de 1-1 maken, misschien had PSV daar ook wel recht op gezien het lef wat ze toonden en de kansen die ze creëerden, maar Lyon heeft als geheel gewoon een sterkere ploeg.

Dat verschil in sterkte zit vooral in de backposities. Daar leed PSV soms slordig balverlies, heeft het een slechte opbouw en Reiziger noch Lamey komt goed mee op over de vleugel (beide op één keer na dan).

Hopen dat Lyon zich al rijk rekent en met de verkeerde instelling de wedstrijd in gaat. Met een voetballend middenveld: Cocu, Affley en Aissati op de plaats van Simons, die op zijn beurt de plaats van Ooijer overneemt en met een snelle Koné of Beasley in de basis kan er van alles gebeuren.
Hoop heb ik nog steeds, maar ik verwacht het niet.
moogwai
Echt balen van die kans van Kone.. 1-1 was al een stuk beter geweest. Maar goed, een 2-1 is ook niet onmogelijk ondanks dat Lyon erg sterk is.
DjRV
we mogen toch wel concluderen dat 010 de kansen op kampioenschap heeft verspeelt na die 1-1
Muppy
quote:
Originally posted by DjRV
we mogen toch wel concluderen dat 010 de kansen op kampioenschap heeft verspeelt na die 1-1

+1:D :D :D
Siesta
quote:

nee want a.s zaterdag wint hveen van de boeren :cool:
Muppy
quote:
Originally posted by Siesta
nee want a.s zaterdag wint hveen van de boeren :cool:

en de joden winnen ook nog wel een x van de boeren...laten wij dan die kakkerlakken eens helpen:D

Jappio
quote:

We staan anders nog steeds bovenaan :nervous:
Fkwebeman
quote:

Eigenlijk mag je concluderen dat 050 2 punten verspeeld heeft..
Damn, wat zat ik te balen op de tribune bij die goal van Pi-Air.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 
Privacy Statement