|
Voetbalseizoen 2007-2008 (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by djcresto
Ik vind de straf eigenlijk niet meer dan terecht. Kijk naar wat er met de ploegen in Italië is gebeurd. Alleen komt de beslissing wel anderhalf jaar te laat. |
ik denk wel dat ze in Italië iets meer concrete bewijzen hadden om zo een uitspraak te rechtvaardigen. Zover ik weet heeft geen enkele Lierse speler ooit vermeld dat het Lierse bestuur erbij betrokken was en steeds Put als hoofdverantwoordelijke aangeduid. Enkel Put heeft het over de betrokkenheid van het bestuur
en in welke mate kunnen zulke getuigenissen ernstig worden genomen??? ze zijn door "medeplichtigen" afgelegd. Ik denk dat het onderzoek van de politie alvast op iets meer concrete bewijzen zal zijn gebaseerd dan dit amateuristisch bondsonderzoek. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Het is inderdaad bizar dat Lierse als club de volle laag krijgt zonder dat er ooit expliciet bewijzen voor medeplichtigheid van het bestuur waren, terwijl de omgekochte spelers die wel bekentenissen afgelegd hebben bijna vrijuit gaan. En volgens de bond is die uitspraak gebaseerd op de veronderstelling dat Paul Put en Ye de hele omkopingszzaak niet hebben kunnen uitvoeren zonder medeweten van en samenwerking met het Liersebestuur. :conf: Als dat zo is dan gaat de bond in een strafrechterlijk proces toch wel serieus onderuitgehaald worden vrees ik. En ergens wel terecht vind ik. Lierse als club is ondertussen al wel genoeg gestraft geweest in de voorbije 2 jaar, en ik krijg de indruk dat de bond gewoon een voorbeeld wou stellen, ook al is dat niet helemaal gerechtvaardigd. |
|
|
| djcresto |
Ik wil nu niet lastig doen. Maar is de club niet verantwoordelijk voor zijn trainer en zijn spelers? Uiteindelijk staan zijn allen onder contract bij de club en handelen zijn in de hoedanigheid van de club.
Nu het laatste is hier nog niet over gezegd. Veel kans zie ik Lierse wel nog vrijuit gaan als er in beroep wordt gegaan. De uitsluiting van Put vind ik zeker terecht. Zulke figuren kunnen het voetbal enkel maar schade berokkenen.
In de rand wil ik wel opmerken dat zowel de Bond en Lierse een klimaat hebben gecreëerd waarin omkoping mogelijk is. Lierse in de eerste plaats door zijn spelers te laat te betalen en de bond door Lierse toch steeds een licentie te geven. Uiteindelijk blijkt Lierse elk jaar opnieuw wel financiële problemen te hebben. Ook nu weer ondanks de goede bedoelingen en veel inzet van het nieuwe bestuur. |
|
|
| Blue Sky 99 |
Het is nochtans niet je plicht om als club je spelers en trainersstaf 24 uur op 24 te controleren dacht ik?
Volgens mij is het zoals Jasper aangeeft de bedoeling geweest een voorbeeld te stellen. De bond vergeet echter wel dat de grootste schuldigen nog rondlopen en hun zakken vullen terwijl Lierse zelf mede door de gehele affaire al geruime tijd tegen financiële problemen moet optornen. |
|
|
| Gladius |
| idd, als ze geen licentie hadden behaald 2 of 3 jaar geleden, dan waren ze ineens nr 3de gegaan en terug van 0 kunne beginne zoals Mechelen, en dan was al die zever er mss niet geweest |
|
|
| Progrez |
Zonder medeweten van het bestuur?! Die Chinees had nen bureau op de club he! NEN BUREAU! Ge gaat mij niet wijsmaken dat het bestuur heel die tijd van niks wist.
Terechte straf! |
|
|
| Blue Sky 99 |
| quote: | Originally posted by Progrez
Zonder medeweten van het bestuur?! Die Chinees had nen bureau op de club he! NEN BUREAU! Ge gaat mij niet wijsmaken dat het bestuur heel die tijd van niks wist.
Terechte straf! |
Allé, waar haalt ge dat nu weer van? Supporterspraatjes? Bewijzen aub! |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Blue Sky 99
Allé, waar haalt ge dat nu weer van? Supporterspraatjes? Bewijzen aub! |
+1
je kan er zeker je twijfels bij hebben dat het bestuur van niks wist. Maar echt concrete bewijzen heeft de bond volgens mij niet in handen om dergelijke uitspraak te rechtvaardigen. |
|
|
| Jasperovitsj |
| En als Lierse daarmee naar een rechtbank gaat staat de bond nergens, wat ook de echte waarheid mag zijn. |
|
|
| massiveK |
ik ben ervan zeker dat KPMG ook iets wist
:D |
|
|
| Progrez |
Die gast had daar nen bureau! Ik dacht dat iedereen dat ondertussen al wel wist. Dat hebben verschillende betrokkenen beweerd (oa in humo), en staat tot vandaag nog steeds in verschillende kranten. Klein voorbeeldje: http://www.lesoir.be/sports/footbal...20-545255.shtml
Lierse krijgt eindelijk wat het verdient. Als ge ziet wat ze met Lalou en dan vooral Geel hebben gedaan, is het niet meer dan logisch dat Lierse ook zwaar gestraft wordt. Enige negatieve punt aan de hele zaak is dat het nog veel te lang geduurd heeft. |
|
|
| massiveK |
tja t'is paul put die dat zegt.. maar ja er zijn te veel verschillende feiten om te denken dat het bestuur van lierse niets wist.
Toch komt de beslissing vrij te laat |
|
|
|
|